بازدید سایت : ۴۳۸۳۹
فرودگاه لار در گفت‌وگو با تین نیوز:

◄ صادرات بیش از ۳ تن محصول ایرانی از لار به کشورهای عربی

◄ صادرات بیش از ۳ تن محصول ایرانی از لار به کشورهای عربی

تین نیوز| فرودگاه لار روزانه صادرات 3 – 4 تن محصول ایرانی به کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس را از پانزدهمین روز سال جدید، آغاز می‌کند.

عنایت انصاری فرد، مدیر فرودگاه لار در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز اظهار داشت: صادرات بار یکی‌ از موضوعات مورد توجه ما در فرودگاه لار است که آن را هم آغاز کردیم. با توجه به اینکه لارستانی‌های مقیم کشورهای عربی به خرماهای ایرانی، لبنیات و محصولات شتر مرغ علاقه دارند، قراردادهایی را به انجام رسانده‌ایم تا این محصولات را به عنوان بار صادراتی با بسته‌بندی ویژه به کشورهای عربی صادر کنیم.

وی ادامه داد: 1500 کیلو دوغ را به عنوان نخستین محموله صادر کردیم. بر اساس مذاکرات از پانزدهمین روز سال جدید روزانه 3 – 4 تن از محصولات مورد توجه لارستانی‌های مقیم در کشورهای عربی را صادر خواهیم کرد و هنگامی که آمار میزان حمل بار افزایش یافت، محصولات صادراتی را در قالب 40 تن در یک پرواز هفتگی صادر می‌کرد.

به گفته مدیر فرودگاه لار بر اساس آمار اداره مخابرات فرودگاه، در 11 ماه نخست سال 1394 شاهد 1736 پرواز بودیم که 1438 پرواز آن خارجی بوده و حدود 140 هزار مسافر را جابجا کرده‌اند؛ از این تعداد 112223 مسافر خارجی و حدود 20 هزار مسافر هم داخلی بودند. همچنین در این مدت رشد 13 درصدی پرواز، 16 درصدی مسافر و 18 درصدی بار در فرودگاه لار رقم خورد.

وی افزود: همچنین 14000 پرواز در سال 1393 در این فرودگاه صورت گرفت اما در سال 1394 این عدد به 2000 پرواز رسید. در حقیقت می‌توان گفت در سال 94 ماهی به پروازهای ماهانه این فرودگاه 50 پرواز افزوده شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.