بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

تیم ملی ایران به هواپیمای اختصاصی نیاز دارد

تیم ملی ایران به هواپیمای اختصاصی نیاز دارد

تین‌نیوز|  تیم ملی کشورمان به‌زودی باید در مسابقات مقدماتی جام جهانی به مصاف حریفان آسیایی خود برود. در این بین داشتن هواپیمای اختصاصی برای بهبود شرایط شاگردان کی روش لازم به نظر می‌رسد.


تیم ملی ایران در رقابت‌‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در تاریخ ۱۶ شهریورماه امسال در دومین دیدار خود به مصاف تیم ملی چین خواهد رفت. طبق سیاست چینی‌ها، این کشور به منظور دربرگیری تمام کشور چین برای حمایت از تیم ملی فوتبال این کشور، رقابت‌های مختلف را در شهرهایی غیر از پایتخت یعنی پکن میزبانی می‌کنند. بر همین اساس چینی‌ها برای میزبانی از تیم ملی ایران یکی از شهرهای شمال شرقی این کشور را تدارک دیده‌اند و قرار است این دیدار در شهر شانگ‌ینگ که واقع در مرز کره شمالی است برگزار شود. به این ترتیب به نظر می‌رسد سنگ‌اندازی‌ چینی‌ها برای دیدار با تیم ملی ایران از حالا آغاز شده و چه بسا شاگردان کی‌روش برای رویارویی با این تیم روزهای سختی را پیش‌رو داشته باشند.

از سوی دیگر تیم ملی ایران استارت خود برای حضور در این رقابت‌ها را از تاریخ ۱۱ شهریور از تهران و در دیدار مقابل قطر خواهد زد. این دیدار نیز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و پس از این دیدار ملی‌پوشان برای برگزاری دیدار با چین به سرعت راهی این کشور خواهند شد. فاصله کم بین دو دیدار ایران با قطر و ایران با چین از یک سو و فاصله پروازی زیاد بین دو کشور از سوی دیگر، باعث می‌شود تا نیاز به پرواز چارتر برای تیم ملی ایران در راه سفر به چین بیش از پیش احساس شود. پیش از این نیز فاصله‌ ۵ روزه دیدارها در مرحله اول مقدماتی دردسرهایی را برای تیم ملی به وجود آورده بود که از جمله آنها می‌توان به دیدار با گوام اشاره کرد که عدم پرواز چارتر باعث شد تا ملی‌پوشان با خستگی فراوانی به کشور حریف برسند و چه بسا اگر به جای گوام، کشور دیگری بود شاید از لحاظ نتیجه‌گیری نیز، نتیجه دیگری به جای یک برد پرگل برای شاگردان کی‌روش در این دیدار به دست می‌آمد.

یادآوری
البته این بار اولی نیست که تیم ملی به پرواز چارتر و هواپیمای اختصاصی نیاز پیدا می‌کند. در دیدارهای حساس و پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که در نهایت با سه برد متوالی تیم ملی و رسیدن شاگردان کی روش به سهمیه جام جهانی همراه شد، تیم ملی از هواپیمای اختصاصی استفاده کرد. دوم اردیبهشت ماه سال ۹۲ بود که پس از نشست شهاب الدین عزیزی خادم سرپرست کمیته تیم‌های ملی با رئیس شرکت هواپیمایی آسمان، این شرکت به عنوان اسپانسر تیم ملی ایران در مسابقات پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل انتخاب شد. شهاب الدین عزیزی خادم ضمن بیان مطلب فوق گفت: طبق مذاکرات صورت گرفته، این شرکت هواپیمایی به عنوان اسپانسر تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات آینده با تیم‌های قطر، لبنان و کره‌جنوبی انتخاب شده است. یک هفته بعد قرارداد همکاری این شرکت هواپیمایی با فدراسیون فوتبال به امضای کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال و کامبیز بابایی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان رسید تا تیم ملی فوتبال ایران صاحب اسپانسری جدید شود.

در مراسم امضای قرارداد فدراسیون فوتبال با این شرکت هواپیمایی، مهدی محمدنبی و شهاب الدین عزیزی خادم حضور داشتند. شهاب الدین عزیزی خادم که گزینه جدی دبیرکلی فدراسیون فوتبال به شمار می‌رود در صحبت با اسپورت تی وی در مورد سوابق خود اشاره‌ای به هواپیمای اختصاصی تیم ملی در راه جام جهانی ۲۰۱۴ داشت و گفت: چه کسی می‌گوید سوابق ورزشی من کم است. من سابقه ریاست فدراسیون، مدیریت تیم های دانشجویی، عضویت در هیات مدیره پیکان، عضویت در هیات رئیسه فدراسیون با داشتن حق رأی را در سوابق خود دارم و با کارهای ورزشی بیگانه نیستم. البته این را هم بگویم دنبال پست و مقام هم هیچوقت نبوده‌ام و همیشه نگاهم به آن بالاسری بوده که چه چیزی را در تقدیرم گذاشته است.

همه خوب می‌دانند که یکی از شرایط دبیرکلی به خاطر دوندگی هایی که این عنوان دارد جوان بودن دبیر کل است که من این خصیصه را دارم و در جریان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آن آقایانی که الان دنبال هواپیمای چارتر برای تیم ملی افتاده‌اند، من بهترین هواپیمای شرکت آسمان را برای تیم ملی گرفتم. بروید ببینید تیم ملی با چه پروازهایی به قطر و کره جنوبی در بازی های آخر مقدماتی رفت و به ایران بازگشت. دو پرواز چارتر با هواپیمای بوئینگ A۳۴۰ شرکت آسمان که در اختیار ریاست جمهوری بود. این کار را برای موفقیت تیم ملی کشورم کرده‌ام و حتی قرار بود تصویر ستاره های تیم ملی بر روی بدنه آن حک شده و به برزیل برویم که نشد.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.