بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ رأیانه یا یارانه!

رأیانه یا یارانه!
تین نیوز

وبلاگ فریدون اروجلو-هر چه به زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم این وعده افزایش چند برابری یارانه که به اذعان کارشناسان مسائل اقتصادی، اقتصاد کشور را دچار مشکلات اساسی می‌کند با شدت بیشتری تکرار می‌شود، حال آنکه نه تنها کارشناسان اقتصادی که بسیاری از شهروندان عادی نیز بر این باورند که وعده افزایش یارانه‌ها و سه یا چهار برابر شدن آن اساسا پوپولیستی است و با هدف رای جمع کردن داده می‌شود. این کار خلاف اخلاق که بیشتر (رأیانه) نامیده می شود تا یارانه! به قصد جمع کردن یا خرید رای از طریق وعده افزایش رایانه صورت می پذیرد!!

این امر فارغ از رواج پوپولیسم وبی اخلاقی به قصد جلب آرا ،عملی خیانت بار ونابخردانه وازبین بردن بودجه  ومنابع کشور محسوب می گردد.

آمارها نشان می دهد که از سوی دولتها  از اواخر سال 1389  تا آخر سال 94، 220 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده   که  این فاجعه است زیرا در کل مبلغی که برای عمران کشور به مصرف درآمده در طی این چند سال به 100 هزار میلیارد تومان هم نمی‎رسد!!

بنظر می رسد برخی از کاندیدا ها افزودن 500 هزار تومان به یارانه عمومی را به ساختن 100 بیمارستان ترجیح دهند. چرا؟ چون آن 500 تومان هزار یارانه بیشتر از 100 بیمارستان (رأیانه) ورای ‌ساز است. بنابراین اصالت ماندن در قدرت و احساس بی‌آبرویی در صورت شکست ،برای اینان از هرج ومرج وبه باد دادن آبروی خود و منابع پولی محدود کشور مهمتر است!

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.