◄ همفکری با نظام مهندسی در حوزه حمل و نقل ریلی
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از نقش این حوزه در صنعت حمل و نقل گفت.
به گزارش تیننیوز، وزیر راه وشهرسازی در بازدید از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به افزایش سرعت قطارها از گذشته تاکنون و نقش آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک در این خصوص اظهار داشت: سرعت قطارها ۶۰ سال پیش حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت بود، اما امروز شاهد سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت هستیم که تمام این موارد در زیرسازی و روسازی مسیرها اهمیت فراوانی دارند.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت تحول در مقیاس و تاکید بر دستیابی به روشهای بهینه خاطرنشان کرد: درحالی که طول راههای کشور ابتدای انقلاب حدود ۵۰ هزار کیلومتر جاده و ۳ هزار کیلومتر ریل بود، امروز به بیش از ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده و ۱۳ هزار کیلومتر راهآهن رسیده اما مدل ارزیابی و اندازهگیری به نسبت گذشته متفاوت شده است.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه فلسفه پایه مهندسی باید در دو حوزه راه وساختمان مورد بحث و بررسی قرار گیرد یادآور شد: حوزه ساختمان به طور کامل پیرو روش تجویزی است و تغییر رویکرد مهندسان این حوزه از دانشگاه تا مراکز مهندسی کار بسیار سختی خواهد بود.
آخوندی با اشاره به الزامات قراردادی بخشنامهها و قراردادها بیان داشت: برای صدور بخشنامههای لازم کمک میکنم از طریق شورای فنی وزارت راه و شهرسازی این امر انجام شود.
بنابر اخبار پایگاه خبری راه و شهرسازی، وزیر راه وشهرسازی همچنین افزود: باید در مورد ردهبندی آزمایشگاههای فنی و مکانیک خاک اقدام شود زیرا قانون نظاممهندسی در کشور تبدیل به یک کوپن شده و برخی مهندسان از آن استفاده نابهجا میکنند که با این رویه مهندسی صحیح حاصل نمیشود، لذا در صورت ارائه یک مدل ردهبندی میتوانیم با سازمان نظام مهندسی همفکری کنیم.