بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
​وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

◄ همفکری با نظام مهندسی در حوزه حمل و نقل ریلی

◄ همفکری با نظام مهندسی در حوزه حمل و نقل ریلی
تین‌نیوز|

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از نقش این حوزه در صنعت حمل و نقل گفت.

به گزارش تین‌نیوز، وزیر راه وشهرسازی در بازدید از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به افزایش سرعت قطار‌ها از گذشته تاکنون و نقش آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک در این خصوص اظهار داشت: سرعت قطار‌ها ۶۰ سال پیش حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت بود، اما امروز شاهد سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت هستیم که تمام این موارد در زیرسازی و روسازی مسیر‌ها اهمیت فراوانی دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت تحول در مقیاس و تاکید بر دستیابی به روش‌های بهینه خاطرنشان کرد: درحالی که طول راه‌های کشور ابتدای انقلاب حدود ۵۰ هزار کیلومتر جاده و ۳ هزار کیلومتر ریل بود، امروز به بیش از ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده و ۱۳ هزار کیلومتر راه‌آهن رسیده اما مدل ارزیابی و اندازه‌گیری به نسبت گذشته متفاوت شده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه فلسفه پایه مهندسی باید در دو حوزه راه وساختمان مورد بحث و بررسی قرار گیرد یادآور شد: حوزه ساختمان به طور کامل پیرو روش تجویزی است و تغییر رویکرد مهندسان این حوزه از دانشگاه تا مراکز مهندسی کار بسیار سختی خواهد بود.

آخوندی با اشاره به الزامات قراردادی بخش‌نامه‌ها و قرارداد‌ها بیان داشت: برای صدور بخش‌نامه‌های لازم کمک می‌کنم از طریق شورای فنی وزارت راه و شهرسازی این امر انجام شود.

بنابر اخبار پایگاه خبری راه و شهرسازی، وزیر راه وشهرسازی همچنین افزود: باید در مورد رده‌بندی آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک اقدام شود زیرا قانون نظام‌مهندسی در کشور تبدیل به یک کوپن شده و برخی مهندسان از آن استفاده نابه‌جا می‌کنند که با این رویه مهندسی صحیح حاصل نمی‌شود، لذا در صورت ارائه یک مدل رده‌بندی می‌توانیم با سازمان نظام مهندسی هم‌فکری کنیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.