بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
در مراسم شصتمین سالگرد تأسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی مطرح شد:

◄ انتقاد آخوندی از نبود حمل‌ونقل آسان در حوزه بین تمدنی

وزارت راه و شهرسازی آماده هرگونه همکاری است اما لازم است در برگزاری تورهای گردشگری خارجی به حوزه تمدنی ایران بیش‌ازپیش توجه شود.

انتقاد آخوندی از نبود حمل‌ونقل آسان در حوزه بین تمدنی
تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در برگزاری تورهای گردشگری خارجی به حوزه تمدن ایرانشهری بیش‌ازپیش توجه شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی شامگاه گذشته در مراسم شصتمین سالگرد تأسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث شد که تا فعالان گردشگری بتوانند در ایام غیر پیک از حمل‌ونقل هوایی در برگزاری تورهای خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تا حدی بحث فروش بلیت از طریق آژانس‌ها مفهوم خود را از دست داده است، عنوان کرد: اتفاق بزرگی که در بخش صنعت حمل‌ونقل رخ داد فروش بلیت از طریق آنلاین است بر همین اساس این سؤال پیش می‌آید که آژانس‌ها چه ارزش‌افزوده‌ای داشته و چه خدمتی به مسافران ارائه می‌دهند؟

وزیر راه و شهرسازی بخش عمده‌ای از گردشگرانی که به ایران می‌آیند را به دلیل علاقه به فرهنگ ایران دانست و گفت: فردی که به ایران سفر می‌کند تمایل دارد که یک فهم از ایران به‌دقت بیاورد و برای ما فرصت ایجاد می‌کند و اگر اشتباه متوجه شود، می‌تواند برای ما یک تهدید باشد.»

آخوندی با انتقاد به اینکه در حال حاضر حمل‌ونقل آسان با سایر کشورهای حوزه تمدنی وجود ندارد، توضیح داد: در برگزاری تورهای گردشگری ورودی باید تورها را با مفهوم حوزه تمدنی ایران تعریف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به جذب ثروت از طریق جذب گردشگر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: وزارت راه و شهرسازی آماده هرگونه همکاری است اما لازم است در برگزاری تورهای گردشگری خارجی به حوزه تمدنی ایران بیش‌ازپیش توجه شود.

او در ادامه سخنرانی خود به حوزه بازآفرینی شهری و نقش آن در صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: «یکی از روش‌های خوب برای بازگرداندن زندگی به حوزه‌هایی که ارزش میراثی و فرهنگی و معماری دارند، حوزه تور گردانی است و آماده هرگونه همکاری در این خصوص هستیم.

آخوندی با اشاره به اینکه حوزه گردشگری ما سنتی و محدود است، بیان کرد: در حال حاضر پروازهای چشمگیری بین فرودگاه‌های ایران با شهرهایی چون عشق‌آباد، بخارا، لاهور، سمرقند و ... وجود ندارد  که این نشان از آن دارد که تمام حوزه‌های دخیل در صنعت گردشگری از حوزه حمل و نقل که وابسته به وزارت راه وشهرسازی است گرفته تا بحث صدور ویزا، تورگزدانی، حملو نقل و ... باید رویکرد خود را  تغییر دهند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.