بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ کارگران واجد شرایط برای دریافت مسکن شناسایی می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ظرفیت‌های قانون اساسی برای حل مشکلات کارگری کشور اشاره کرد و گفت: قانون دولت و کارفرمایان را مکلف به همراهی و ساخت مسکن جامعه کارگری کرده است.

کارگران واجد شرایط برای دریافت مسکن شناسایی می‌شوند
تین نیوز

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ظرفیت‌های قانون اساسی برای حل مشکلات کارگری کشور اشاره کرد و گفت: قانون دولت و کارفرمایان را مکلف به همراهی و ساخت مسکن جامعه کارگری کرده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز،محمد شریعتمداری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ساخت مسکن ارزان قیمت، این تفاهم‌نامه را نقشه راهی برای تامین مسکن کارگران و بازنشستگان توصیف کرد و افزود:  برای تحقق این هدف دو وزارتخانه،‌ جامعه کارگری و کارفرمایی به تنهایی موفق نمی‌ شوند و نیاز است بین این مجموعه‌ها تعامل و همکاری شکل گیرد.

وزیر کار اظهار کرد: از ظرفیت‌های بانک مسکن، رفاه و توسعه تعاون برای تامین مالی ساخت مسکن کارگران، استفاده خواهد شد؛ ضمن اینکه صندوق تامین اجتماعی و صندوق سازمان بازنشستگی نیز در تامین منابع مالی ساخت واحدهای مسکونی برای جامعه کارگری همکاری می‌کنند.

شریعتمداری اظهار کرد: حدود 14 میلیون خانواده کارگران، 1.5 میلیون بازنشسته و 3.3 میلیون مستمری بگیر تامین اجتماعی جامعه هدف تفاهم‌نامه امروز با وزارت راه و شهرسازی هستند؛ بر همین اساس ما از پایگاه اطلاعاتی ایرانیان برای تشخیص واجدان شرایط که بازنشسته نشده‌ و خانه ندارند، استفاده خواهیم کرد.

به گفته وی، بخشی از طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی برای  40 درصد جامعه که جامعه کارگری است اختصاص یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید

    سلام. اگر شناسایی کارگران واجد شرایط برای دریافت مسکن مثل شناسایی دهک های ثروتمند جامعه برای حذف یارانه باشه وای بحال کارگران !!!