بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

آخوندی هفته آینده گزارش قطعی سقوط آنتونوف ۱۴۰ را به مجلس می‌دهد

گزارش قطعی سانحه هوایی سقوط هواپیمای آنتونوف 140 نیز هفته آینده توسط وزیر راه و شهرسازی ارائه می شود.

آخوندی هفته آینده گزارش قطعی سقوط آنتونوف ۱۴۰ را به مجلس می‌دهد
|

عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه وزیر راه و شهرسازی هفته آینده گزارش نهایی سقوط هواپیمای آنتونوف۱۴۰ را به مجلس ارائه می دهد، گفت: جلسه دیروز کمیسیون عمران با آخوندی با محوریت طرح جامع مسکن برگزار شد، اما مباحث به سمت حمل ونقل رفت.
 
به گزارش تین نیوز، علی نعمت چهاردولی اظهار کرد: در جلسه دیروز مقداری بحث به سمت حمل ونقل آمد و مقرر شد گزارش نهایی مربوط به سقوط هواپیمای آنتونوف 140 هواپیمایی سپاهان هفته آینده یعنی یکشنبه یا سه شنبه توسط وزیر راه و شهرسازی به مجلس ارائه شود.
 
وی با بیان این که قرار بود دیروز به بحث طرح جامع مسکن و ابهامات موجود در آن پرداخته شود، تصریح کرد: قرار شد هفته آینده با حضور مجدد وزیر راه و شهرسازی در مجلس بحث مسکن به طور اساسی بررسی شود.
 
وی خاطرنشان کرد: آخوندی در رابطه با طرح جامع مسکن توضیحاتی را ارائه کرد، اما مقرر شد وزیر راه وشهرسازی یکشنبه یا سه شنبه هفته آینده با حضور در مجلس به ابهامات طرح مذکور پاسخ دهد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که در رابطه با زمان رونمایی از طرح جامع مسکن بحثی نشد، تاکید کرد: گزارش قطعی سانحه هوایی سقوط هواپیمای آنتونوف 140 نیز هفته آینده توسط وزیر راه و شهرسازی ارائه می شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رسول پاسخ

    تو را به خدا گزارش سانحه را هر چه واقعیت است بیان کنید. لطفا توجیه نکنید

  • کارشناس هواپیمایی کشوری پاسخ

    یکی از عوامل مهم این سانحه طراحی و ساخت پر از اشکال دستگاه سیمولاتور هواپیمای ایران - ۱۴۰ می باشد. این سیمولاتور توسط دفتر طراحی و ساخت ساز مان هواپیمایی کشوری نظارت و تایید گردیده است. بنا به گفته خیلی از خلبانان کشور این دستگاه بسیار خطا و دارای اشکال می باشد. این دستگاه در قبال انجام ماموریت های خارجی تایید گردیده است. اگر به تعداد روز های ماموریت خارجی مدیریت این دفتر که از طرف شرکت[…] اعزام شده است نگاه کنید متوجه این موضوع می گردید.

  • حسین پاسخ

    آقا رسول: نتیجه اینکه خلبان اشتباه کرده و از دست رفتن یک موتور کاملا عادی است! اینو جدی گفتم نه از رو شوخی!!

  • شیپورچی پاسخ

    پیشگویی با بررسی دقیق و بازخوانی چندین باره جعبه سفید نه ببخشید سیاه هواپیما به این نتیجه رسیدیم که بنده و قائم مقام و رئیس سازمان هواپیمایی و بقیه دوستان و قوم و خویشان و دولت روی هم رفته هیچ تقصیری نداشته ایم اشتباه زمانی آغاز شد که خلبان با ترمز دستی بالا در حال تیک اف شد اگر دقت کنید می بینید که همیشه در سقوطهای قبلی هم پای یک خلبان در میان است. به امید دیدار تا سقوط بعدی

  • gagarin پاسخ

    سیمولاتور فاقد اشکال بوده وتوسط کارشناسان ارشد هواپیمایی کشوری تایید شده است ودر ضمن ساخت ان از افتخارات جمهوری اسلامی ایران می باشد. مانند این سیمولاتور در جهان وجود ندارد. این اولین سیمولاتور کامل ایران ۱۴۰ است که تسط پرسنل خدوم هسا وتحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری وبا معیاراتحادیه اروپایی(JAR - FSTA A) ساخته شده است. این گونه تفسیر ها دور از انصاف بوده و متاسفانه خستگی را بر تن کارشناسان اصیل و ولایتمدار سازمان هواپیایی کشوری و هسا باقی می گذارد. دوستان عزیز در خط ولایت حرکت کنید وبسیجی وار فکر کنید.

  • ایرانمنش - دبیر جامعه خلبانان پاسخ

    جامعه خلبانان روند بررسی سانحه را مانیتور میکند و در صورت اعلام اشتباه توسط خلبان بدون شک درخواست ورود و باربینی روند بررسی سانحه را خواهد داشت. ذکر چند نکته: ۱ - بر اساس تصویب نامه هییت وزیران به شماره ۸۷۴۲ مورخ ۹۱/۱۱ / ۲۳ ایین نامه بررسی سوانح هوایی غیر نظامی به صراحت ذکر شده: ماده ۱ - ج: بررسی سانحه و حادثه: قرایندی که به منظور پیشگیری از وقوع سوانح و حوادثانجام میگیرد و شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده، نتیجه گیری و تعیین علل سانحه و حادثه و در صورت لزوم ارائه توصیه های ایمنی می شود. ماده ۲ - هدف ار بررسی سوانح و حوادثهوایی صرفا پیشگیری از وقوع سوانح و حوادثمشابه می باشد و منظور از این اقدامات سرزنش و یا مقصر شناختن افراد نیست. جا دارد نقش سازمان هواپیمایی کشوری در بررسی سوانح و صدور دستورالعمل های ایمنی مورد بررسی قرار گیرد. با کمی دقت متوجه خواهیم شد علیرغم پر سانحه بودن کشور ایران در بخش هوایی هیچ همایش، سمینار و گردهمایی به منظور تجزیه و تحلیل سوانح از طرف متولیان هوانوردی برگزار نگردیده است. در اولین همایش ایمنی در حمل و نقل هوایی نیز مقاله خاصی در این موضوع ارائه نگردید و در کارگاههای آموزشی نیز پیشگیری و بررسی سوانح جایگاهی نداشت. به نظر میرسد به سوانح هوایی باید طور دیگری نگریست.

  • حسین پاسخ

    آقای ایرانمنش: شما میدانی در ۳ماهه اول امسال چند بار موتور فوکر۱۰۰ و MD از دست رفت و این عادی است؟ آیا میدانید که اگر خلبان کمتر از ۱۰ درجه به سمت مخالف موتور از دست رفته گردش میکرد و همین میزان دماغه ذا میآورد بالا و چرخ ها را جمع میکرد چه میشد؟ آیا میدانید به صورت عملی نه با سیمیلاتور چه کار هایی تست شده تا نگن با سیمیلاتور اینطوری هست و تو واقعیت اونطوری؟؟ آیا میدانید خلبانان معمولا اول باند برای مطمئن شدن از سلامت موتور تراتل را تا ۸۰الی۹۰درصد می آرند ولی خلبان این پذواز در ۳ماهه گذشته یه بار هم …؟!!!

  • bidjan پاسخ

    [بابک: جناب ایرانمش با سلام و احترام. بر اساس قانون سازمان هواپیمایی تنها مرجع صلاحیتدار برای بررسی سانحه است و تنها زمانی که مسئول بررسی سانحه صلاح بداند شما اجازه صرفا دادن مشاوره دارید نه بیش از ان. ضمن اینکه بر نظرات تیم بررسی سانحه صائب است بر هر نقطه نظر صنفی و گروهی.

  • ایرانمنش پاسخ

    با سلام حدمت bidjan عزیز مطلب فوق نافی درخواست حامعه صنفی خلبانان مبنی بر بازبینی بررسی سانحه نحواهد بود. به عنوان نمونه در سانحه بویینگ ۷۷۷ آسیانا ایرلاینز NTSB در گزار ش اولیه، خلبان پرواز را مقصر سانحه اعلام نمود که به محض اعتراض IFALPA مسئولین ضمن عذر خواهی روشن شدن سانحه را منوط به تحقیقات بیشتر کردند. اما در ایران چه حواهد شد.؟ خلبان هوشیاری کافی را در زمان از دست دادن موتور نداشته است…

  • شاغلام پاسخ

    کاپیتان عزیز جناب ایرانمنش چند سانحه در یک تایپ با یک مشکل و انهم ضعف موتور به خدا مرحوم علی اقا هم به اندازه همه شاید بیشتر از بقیه با پراپ جت پریده بود تمام موارد Single Engine … بقیه را هم بارها درس داده بود البته ضریب خطا در هیچ عملیاتی هوایی صفر نیست ولی بازهم گلی به گوشه جمال شما و سایر همکاران که با صرف و قت بدنبال کشف حقیقت بوده و انرن دنبال میکنید. لطفا گزارش سانحه اراک و اصفهان و شهرک ازادی را مقایسه و نظریات ستاد کل بعد از سوانح قبل و گزارشات سازمان را جهت تحلیل با هم مقایسه و نگاهی به آن داشته باشید. با تشکر و دعای خیر