بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ گفتگوی چالشی فعالان بخش خصوصی و ترکان / بخش خصوصی با وعده و وعید دولت بی پول، سرمایه گذاری نمی کند

◄ گفتگوی چالشی فعالان بخش خصوصی و ترکان / بخش خصوصی با وعده و وعید دولت بی پول، سرمایه گذاری نمی کند

تین نیوز | یکی از مدیران فعال بخش خصوصی حوزه راه و شهرسازی گفت: طی 20 سال گذشته، 1700 کیلومتر آزادراه از سوی بخش خصوصی ساخته شده است که 33 تا 80 درصد حجم آزادراه های موجود را تشکیل می دهد و این بیانگر این است که بدون مشارکت بخش خصوصی تا کنون شاهد ساخت تنها 600 کیلومتر آزادراه می بودیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از سومین همایش و نمایشگاه سد و تونل که در دانشگاه تهران درحال برگزاری است، میزگرد تخصصی با موضوع بررسی ورود بخش خصوصی در جایگاه کارفرمایی و دولت با حضور اکبر ترکان، مشاور عالی رئیس جمهور، مهندس چوبدار مدیرعامل شرکت آبادراهان پارس، مهندس دادمان، انصاری و اسماعیلی نیا از پیمانکاران حوزه سد و آب برگزار شد.

گفتنی است در این میزگرد مسایلی همچون عدم مجاب شدن بانک برای فاینانس داخلی و تضمین دولت برای ورود بخش خصوصی به حوزه کارفرمایی مطرح شد که اگر بخش خصوصی جایگزین بخش دولت در حوزه کارفرمایی شود، پروژه با وجود منابع مالی یا شروع نمی شود و یا اصلا استارت نخواهد خورد. همچنین خواب پروژه در بخش خصوصی وجود ندارد. اما مشاهده شده به دلیل عدم وجود بودجه و منابع مالی کافی، یک پروژه چندین سال از فعالیت بازمانده است.

در ادامه مشاور عالی رئیس جمهور پیشنهاد ایجاد صندوقی مشابه صندوق زمین و مسکن برای آب از سدسازی را مطرح کرد.

چوبدار، مدیرعامل شرکت آبادراهان پارس نیز تصریح کرد: تا زمانی که مدیران دولتی مابه التفاوت حاصل از آزاددراه را به بخش خصوصی پرداخت نمی کنند و همچنین انجام کار درست مورد تهدید قرار می گیرد، این مشارکت میان دولت و بخش خصوصی صورت نخواهد گرفت.

ترکان گفت: طی یکسال گذشته حتی یک سرمایه گذاری و مشارکت برای ساخت آزادراه از سوی بخش خصوصی صورت نگرفته است.

چوبدار خطاب به ترکان پیشنهاد کرد: برای ایجاد اعتماد باید یک جلسه از سوی شما با حضور مدیران بخش خصوصی قابل اعتماد نظام با حضور رئیس جمهوری و نماینده مقام معظم رهبری برای ایجاد تضمین، تشکیل شود زیرا بخش خصوصی با وعده و وعید یک دولت بی پول، داوطلب نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: طی 20 سال گذشته، 1700 کیلومتر آزادراه از سوی بخش خصوصی ساخته شده است که 33 تا 80 درصد حجم آزادراه های موجود را تشکیل می دهد و این بیانگر این است که بدون مشارکت بخش خصوصی تا کنون شاهد ساخت تنها 600 کیلومتر آزادراه می بودیم.

گفتنی است این میزگرد هم اکنون با موضوع تجاری سازی و رویکرد اقتصادی به حوزه آب ادامه دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهناز

    آقاى ترکان شما را به هر دینى که قبول دارى این آزادراه تهران شمال رابه سرانجام برسانید مردم در دو سوى این آزادراه جان به سر شده اند وزیر راه هم بعداز اخذ راى اعتماد به تنها چیزى که فکر نمیکنه وعده هایش است