بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

اجرای ۲ پروژه ریلی کرمانشاه خسروی و مبارکه شهرکرد

وزیر راه و شهرسازی از تصویب تامین منابع مالی دو پروژه ریلی از محل منابع استجازه رهبر انقلاب و تصویب در هیات دولت خبر داد.

اجرای ۲ پروژه ریلی کرمانشاه خسروی و مبارکه شهرکرد
تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی از تصویب تامین منابع مالی دو پروژه ریلی از محل منابع استجازه رهبر انقلاب و تصویب در هیات دولت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از تصویب دو پروژه ریلی مهم کشور به عنوان پروژه های مشمول استجازه مقام معظم رهبری در جلسه امروز هیئت دولت خبر داد.

بذرپاش گفت: با پیگیری های چند ماهه مستمر وزارت راه و شهرسازی دو پروژه ریلی مهم کشور به پروژه های مشمول استجازه رهبر انقلاب افزوده شد و انشاالله جهش قابل توجهی در روند اجرای آنها ایجاد خواهد شد. یکی از این پروژه ها پروژه ریلی راهبردی کرمانشاه خسروی است که شبکه ریلی کشور ایران را به کشور عراق متصل می کند و مسیر ترانزیتی کشور را در قالب کمربند ایران راه تکمیل می کند. 

به گفته وی، این پروژه ریلی که ۲۶۳ کیلومتر طول دارد در حال حاضر حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انشاالله با تزریق ۳۰ همت منابع نقدی از محل استجازه مقام معظّم رهبری، در اسرع وقت و در یک بازه زمانی سه ساله تکمیل می شود و به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: پروژه مهم دیگر راه آهن اصفهان(مبارکه) به شهرکرد است که از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد برخوردار بوده و انشاالله با هزینه حدود ۴ همت منابع نقدی از محل فوق الذکر حداکثر تا یک سال آینده تکمیل و بهره برداری می شود.

بذرپاش توضیح داد: با انجام این کار هم یک مرکز استان مهم کشور (شهرکرد) به شبکه ریلی متصل می شود و هم کارخانه های فولادی و سایر چشمه های بار که در آن مسیر وجود دارد می توانند از این خط ریلی استفاده کنند که البته کارخانه های فولاد فوق به ویژه فولاد مبارکه نیز در تأمین بخشی از منابع مشارکت خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.