بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

لزوم توجه به ایمنی و عملکرد مطلوب ساختمان در خدمات مهندسی

وزیر راه و شهرسازی در پیامی به بیست و هفتمین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: لازم است هدف گیری در خدمات مهندسی تأمین کننده ایمنی و عملکرد مطلوب ساختمان ها باشد.

لزوم توجه به ایمنی و عملکرد مطلوب ساختمان در خدمات مهندسی
تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در پیامی به بیست و هفتمین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: لازم است هدف گیری در خدمات مهندسی تأمین کننده ایمنی و عملکرد مطلوب ساختمان ها باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی پیامی به بیست و هفتمین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان ارسال کرد. 

بذرپاش در این پیام آورده است: با سلام و درود به روان پاک و پرفتوح حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری(مد) و علو درجات برای مهندسان شهید و پیشکسوتان مهندسی و آرزوی توفیق برای تک تک مهندسان و دست اندرکاران صنعت ساختمان در همه حوزه های تخصصی.

برگزاری پنجمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان را در دوره نهم توفیقی برای جامعه مهندسی کشور می دانیم و امید آن می رود که با مشارکت همه جانبه و متناظر با اهداف مندرج در قانون نظام مهندسی در آینده ای نه چندان دور شاهد ارتقاء کیفیت و اقتصاد بهینه فرایند ساخت وساز باشیم.

وی در ادامه آورده است: در این فرصت پیش آمده، لازم است به نکاتی چند و مرتبط با فعالیت های گوناگون سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان اشاره شود.

وی افزود: حدود سه دهه از تجربه اندوزی سازمان می گذرد که لازم است نسبت به بازنگری و احتمالاً تغییر در کلیات یا برخی جزئیات ساختار نظام مهندسی به عنوان یک گام استراتژیک اقدام دقیق و موشکافانه به عمل آورده شود. 

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در عصری که شکوفایی های علمی و فنی به سرعت در حال گسترش است، لازم است سازمان نظام مهندسی خود را برای هماهنگ ساختن با تحولات روزآمد بیش از پیش آماده سازد و زمینه های آگاهی بخشی به این قبیل رویکردهای نوین را فراهم آورده شود.

بذرپاش تاکید کرد: لازم است هدف گیری در خدمات مهندسی تأمین کننده ایمنی و عملکرد مطلوب ساختمان ها باشد.

وی افزود: در کشور حادثه خیز ایران لازم است به آثار و تبعات مقدم و مؤخر حوادث طبیعی و از آن جمله زلزله به طور مستمر توجه و در همه زمینه های مرتبط گام های نوآورانه و موثری برداشته شود.

وزیر راه و شهرسازی آورده است: همکاری در تولیدات استاندارد برای همه زمینه ها و صنایع خرد و کلان مربوط به فرایند ساخت و ساز و در همه رشته های تخصصی هفت گانه امری اجتناب ناپذیر است که شایسته است مهندسان جوان به این عرصه ورود کنند. 

 وی افزود: یکی از موارد مهم و تضمین کننده پیشرفت واقعی توجه به حوزه اخلاق مهندسی است که زمینه ساز ریشه کن ساختن هرگونه فساد و رانت خواری خواهد بود. معماری ایرانی چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام یکی از مبانی افتخارات ملی است که باید ضمن حفظ ریشه های کهن آن نسبت به نوآوری و طرح های بهینه اقدام مستمری به عمل آورده شود تا بتوان گفت معماری و شهرسازی زمین گرا به مثابه شالوده زوال یا کاهش آسیب های بوم زیست خواهد شد. 

به گفته بذرپاش، باید مهندسان به نحوی امور مهندسی را عملیاتی کنند که سطوح تاب آوری در همه عرصه های مهندسی ارتقا یابد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندرکاران سازمان و شورای مرکزی و سازمان استان ها، افزود: امید است همگان دست در دست هم برای آبادانی پایدار کشور موفق و موید به تاییدات الهی باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.