بازدید سایت : ۵۷۹۷۴

لزوم تمرکز بر نقش تنظیم گری و تسهیل گری وزارت راه و شهرسازی به جای تصدی گری ​

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر اهمیت تمرکز بر نقش تنظیم گری و تسهیل گری این وزارتخانه به جای تصدی گری تاکید کرد.

لزوم تمرکز بر نقش تنظیم گری و تسهیل گری وزارت راه و شهرسازی به جای تصدی گری ​
تین نیوز

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر اهمیت تمرکز بر نقش تنظیم گری و تسهیل گری این وزارتخانه به جای تصدی گری تاکید کرد و گفت: می توان زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و انحصارزدایی و توسعه مشارکت عمومی خصوصی به ویژه در رابطه با تکمیل پروژه های نیمه تمام و آغاز پروژه های مقیاس بزرگ را فراهم کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد بر پایبندی به قوانین و مقررات، اسناد بالادستی شامل چشم انداز، سیاستهای کلی نظام، برنامه هفتم توسعه و ... و التزام به برنامه محوری در مقابل روزمرگی تاکید کرد و گفت: باید تعامل مثبت و همکاری با کلیه ذینفعان شامل مجلس، قوه قضاییه، وزارتخانه ها و سازمان های دولتی، شهرداری ها، انجمن های تخصصی و صنفی، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با هدف هم گرایی، توافق سازی، تقویت انسجام داخلی و تقدم منافع ملی بر منافع دستگاهی و بخشی شکل بگیرد.

صادق مالواجرد افزود: نیازمند تمرکز بر عدالت محوری و برخورداری عادلانه کلیه شهروندان از امکانات و زیرساخت ها و پیاده سازی موضوع عدالت سرزمینی هستیم.

وی تاکید کرد: به منظور بهبود سلامت نظام اداری و فسادستیزی ساختاری باید ریشه های فساد از طریق ارتقاء شفافیت حذف شود و ضمن تسهیل دسترسی به اطلاعات، تعارض منافع مدیریت شود. 

مالواجرد با اشاره به اهمیت سیاست گذاری و تصمیم گیری مبتنی بر شواهد و محاسبات و اتخاذ رویکرد علمی و کارشناسی گفت: به جای اتکا به نظرات شخصی برای حل مسائل با ابتنا به عقلانیت و خرد جمعی خبرگان و کارشناسان باید اقدام شود و نیز مدیران بر مبنای شایسته سالاری انتخاب شوند و  مدل مدیریت مشارکتی پیاده سازی شود. 

وی در ادامه بر ضرورت تقویت هماهنگی و هم افزایی بین بخشی میان حوزه های حمل و نقل، مسکن و شهرسازی با هدف راهبری توسعه زیرساختها به منظور زمینه سازی توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور تاکید کرد و افزود: باید کارایی ارتقا یابد و اثربخشی و قابلیت های وزارت راه و شهرسازی و واحدهای زیرمجموعه تقویت شود. همچنین برای پیش برد اهداف و حل مسایل و بحران های چند بعدی و پیچیده پیش رو از روش های مختلف از جمله یادگیری از تجربیات جهانی و داخلی، حکمرانی شواهد محور، پیاده سازی بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد (تفویض اختیار، تخصیص بودجه و امکانات، ارزیابی و پاسخگویی) باید استفاده شود. 

 وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت تمرکز بر نقش تنظیم گری و تسهیل گری این وزارتخانه به جای تصدی گری خاطرنشان کرد: می توان زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و انحصارزدایی و توسعه مشارکت عمومی-خصوصی به ویژه در رابطه با تکمیل پروژه های نیمه تمام و آغاز پروژه های مقیاس بزرگ را فراهم کرد.

 مالواجرد در ادامه توسعه همکاری های بین المللی و سرمایه گذاری خارجی و دیپلماسی اقتصادی حمل و نقل برای توسعه زیرساخت ها و ترانزیت به ویژه همکاری با کشورهای همسایه و کشورهایی که با ایران ارتباط راهبردی دارند را مهم برشمرد.

وی گفت: باید به اصول توسعه پایدار همچون پایداری محیط زیستی، پایداری اجتماعی فرهنگی و پایداری اقتصادی توجه شود و برای دستیابی به استاندارهای جهانی در بخش های مختلف به ویژه صنایع هوایی و ریلی با هدف جلب رضایت مردم و احساس سربلندی و افتخار ایرانیان در جهان هدفگذاری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.