بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

صنعت فرودگاهی کشور با رونمایی از اطلس سرمایه گذاری و سند جامع هوشمندسازی وارد عصر جدید شد

اقدام امروز و تفاهم نامه های که منعقد شده می تواند جهت گیری جدید را رقم بزند.

صنعت فرودگاهی کشور با رونمایی از اطلس سرمایه گذاری و سند جامع هوشمندسازی وارد عصر جدید شد
تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی از اطلس سرمایه گذاری و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه های کشور گفت: اقدام امروز و تفاهم نامه های که منعقد شده می تواند جهت گیری جدید را رقم بزند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه فی مابین شرکت فرودگاه ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه های ایران، با بیان اینکه آسمان ایران برای عبور پروازها باید جذاب تر شود، گفت: احکام بسیار خوبی در برنامه هفتم در واگذاری فرودگاه ها دیده شده که این موضوع دست فرودگاه ها را باز گذاشته است.

بذرپاش با بیان اینکه اقدام امروز و تفاهم نامه های که منعقد شده می تواند جهت گیری جدید و متفاوت در صنعت هوایی و فرودگاهی کشور رقم بزند، گفت: بعد از مرحوم قاسمی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی بر عهده بنده قرار داده شد، از ابتدای حضور تاکید کردم که باید فرودگاه های کشور واگذار شود و تصدی گری دولت کار درستی نیست زیرا ظرفیت مدیریتی دولت را اشغال می کند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند کیفیت بالاتری در بخش خدمات ارائه کند و از ظرفیت نیروی انسانی برای توسعه فرودگاه های جدید و پیشبرد اهداف استفاده شود، گفت: نمونه این اقدام هوشمندسازی فرودگاه های کشور است.

بذرپاش بیان کرد: با اطلس سرمایه گذاری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قابلیت ارتقا و اصلاح دارد.  

وی با بیان اینکه مردم از دولت توقع افزایش خدمات در کنار توسعه ناوگان دارند و با انجام این اقدامات سال آینده سال خوبی برای ناوگان هوایی به شمار می رود، گفت: به جای اینکه دولت به تامین ناوگان اقدام کند، شرکت های هواپیمایی برای تامین ناوگان مورد نیاز خود اقدام می کنند و این رویه با شتاب بیشتری ادامه می یابد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیچ یک از شرکت های هواپیمایی کشور زیان ده نیستند بلکه حاشیه سود این شرکت ها متفاوت است، گفت: باید خدمات فرودگاهی متنوع و بیشتر شود زیرا مسافران این مطالبه را دارند.

وی افزود: ما باید به سمت فرودگاه های نسل ۳ و ۴ حرکت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در کاهش محدودیت های پروازی با نیروهای مسلح به توافقات خوبی دست یافتیم و نیاز به تداوم این پیگیری ها وجود دارد زیرا آسمان ایران جذابیت بالایی برای پروازهای عبوری دارد.

بذرپاش گفت: در احکام برنامه هفتم توسعه در حوزه حمل و نقل هوایی مجوز واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی داده شده است. همچنین با تلاش های دولت سیزدهم دبیرخانه ترانزیت و مدیریت مراکز لجستیک در وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه پاسخ

    آقای بذرپاش چیزی بنام صنعت فرودگاهی در ایران وجود ندارد! لطفا معقول باشید. ۵۶ فرودگاه ضررده و غیر اقتصادی با هزینه های تحمیلی به کشور. اگر پروازهای عبوری نباشند ، شما حتی دستمزد پرسنل فرودگاهها را هم نخواهید پرداخت. فرودگاههای شما اگر ارزیابی کارشناسی هوانوردی و اقتصادی شوند ، جملگی بدون استثاء رفوزه اند. جناب وزیر ، حداقل یک جزوه درباره فرودگاه بخوانید مثل کتاب Airport Operations توسط پروفسور N.J.Ashford تا اظهارنظرهای مضحک ننمائید که برای یک وزیر با ادعای تحصیلات دانشگاهی !!؟؟؟؟ مطلوب نیست !!!!

  • ناشناس پاسخ

    دوران شما فقط دوران دروغ و فریب بود. یاد دوران دکتر مهابادی به خیر. چه روزهایی بود آن دوران.

  • تخپاش پاسخ

    در آخرین روز حضور و وزارت ، خالی بندی با کمک ماست بندی - که نمیدانست کجاست و چکاره است- یک شوی تبلیغاتی بود برای کارنامه ناموفق و به امید ذخیره برای فیلم تبلیغاتی انتخاباتی !!! آینده نگری@
    مردم ساده و بیچاره خوش باور !!!
    فریب چه{...}هایی را میخورند!!!