بازدید سایت : ۶۹۱۴۹

سخنان رئیس جمهور در آیین معارفه وزیر راه و شهرسازی

پزشکیان: با هیچکس دعوا نداریم/ هرکس برای سربلندی ایران تلاش کند با دولت است حتی اگر به ما ناسزا بگوید

سخنان رئیس جمهور در آیین معارفه وزیر راه و شهرسازی
تین نیوز

مسعود پزشکیان با بیان اینکه باید به توانمندان کشور با هر سلیقه و هر جنسیتی احترام بگذاریم، اظهار کرد: ما با هیچکس دعوا نداریم؛ هر شخصی در این مملکت برای عزت و سربلندی این کشور تلاش کند، با دولت است حتی اگر به ما ناسزا بگوید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان در آیین تکریم و معارفه وزیر راه و شهرسازی حرکت در مسیر تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور را چارچوب و محور اصلی برنامه ها و اهداف دولت چهاردهم برشمرد و اظهار کرد: در ایام انتخابات به ما گفته می شد برای اداره کشور برنامه ندارید و وقتی می گفتیم برنامه ما اجرای سند چشم انداز است می گفتند زمان آن گذشته است؛ در حالی که به این سند عمیقاً باور دارم و معتقدم تحقق آن مشمول گذر زمان نخواهد شد.

پزشکیان با بیان اینکه قرار است بر اساس این سند ما در منطقه بهترین باشیم، گفت: این نگاه تمام نخواهد شد، چون با آن زندگی می کنیم. وقتی قرار است الگو باشیم، روند فعلی پذیرفتنی نخواهد بود و نیازمند تغییر اساسی در روش ها هستیم. من به عنوان یک ایرانی دوست دارم کشورم در دنیا بهترین باشد و مردم کشورم از بهترین امکانات بهره مند باشند و برای تحقق این هدف هر آنچه در توان دارم به کار خواهم بست.

وی افزود: اگر قرار است بهترین باشیم، باید محصولاتی بسازیم که قدرت رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد. انسان از زمانی که متولد می شود به دنبال بی نهایت و بهترین شدن است؛ باید تا زمانی که زنده ایم راه را درست طی کنیم و آن را فراموش نکنیم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه باید بدانیم می خواهیم چه کار کنیم و باید توان و امکانات خود را بسنجیم و از آن اطلاع داشته باشیم، تصریح کرد: باید برای پیشرفت، تعادل بین منابع، نیروها و مصارف را برقرار کنیم؛ ما باید بدانیم برای توسعه متوازن، می خواهیم چه شهری، با چه امکانات و منابع و مصارفی داشته باشیم، موضوعی که متاسفانه در توسعه شهر تهران رعایت نشده است و با روند فعلی قطعاً ادامه زندگی در تهران غیرممکن خواهد شد. 

رئیس جمهوری با بیان خاطره ای از دوران مدیریت خود در وزارت بهداشت و ایستادگی در برابر رویکردهای سلبی نسبت به مدیریت بانوان اظهار کرد: ما قصد داریم باور توانستن را در همگان فارغ از جنسیت و قومیت و مذهب زنده کنیم و یقین داریم اگر اراده کنیم، قطعا در رسیدن به اهداف موفق خواهیم شد.  احترام به همه اقشار جامعه از نخبگان و اندیشمندان و فرهیختگان تا سرمایه داران و صنعتگران و تولیدکنندگان با هر گرایش و سلیقه ای حول محور وفاق ملی رمز موفقیت در پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه همه دولت ها متعلق به همین نظام هستند، یادآور شد: در برخی موارد، دولتی روی کار می آید و اعلام می کند که همه مدیران گذشته فاسد هستند و باید بروند؛ این کار درست و شدنی نیست. ما با هیچکس دعوا نداریم؛ با همه ایرانیان که برای ایران تلاش کنند و کشور را سربلند کنند، احترام خواهیم گذاشت و از آن ها پشتیبانی خواهیم کرد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه انگیزه آبادانی و پیشرفت کشور نه در حرف، بلکه در عمل ما اثبات خواهد شد، گفت: در دولت چهاردهم هیچ مدیری به صرف اینکه در دولت های قبل بوده، یا با ما اختلاف سلیقه دارد، حذف نخواهد شد، بلکه ملاک و معیار توانمندی، تخصص و شایستگی است و با تمام توان از همه مدیران دارای این ویژگی ها حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه خدا از ما ضعف را به عنوان بهانه انجام ندادن مسئولیت نخواهد پذیرفت، گفت: بنابراین نباید در ضعف بمانیم و آن را بپذیریم. اگر دست به دست هم دهیم و برای پیشرفت کشور صادقانه تلاش کنیم، قطعا خدا هم لطف و عنایتش را شامل حال ما خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.