بازدید سایت : ۸۱۲۹۸

◄ انتقاد شدید یک کارشناس به راه آهن رشت آستارا ؛ سرمایه گذاری روس ها دروغ بزرگ است!

محمدرضا حدادی کارشناس اقتصادی ضمن انتقاد شدید از پروژه راه آهن رشت آستارا سرمایه گذاری روس ها در این پروژه را دروغ بزرگ قلمداد کرد.

انتقاد شدید یک کارشناس به راه آهن رشت آستارا ؛ سرمایه گذاری روس ها دروغ بزرگ است!
تین نیوز |

محمدرضا حدادی کارشناس اقتصادی ضمن انتقاد شدید از پروژه راه آهن رشت آستارا سرمایه گذاری روس ها در این پروژه را دروغ بزرگ قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمدرضا حدادی از کارشناسان شناخته شده در حوزه پروژه ها و طرح های زیرساختی حمل و نقل، با نگارش کامنتی با خطاب قرار دادن یکی از مدیران دولتی، پروژه راه آهن رشت آستارا را فاقد هر گونه توجیه و سرمایه گذاری روس ها در آن را دروغ بزرگ دانست.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ توئیت کنایه آمیز فرید محسنی ؛ خانم صادق آقای صادقی را تحمل نکرد!

متن این کامنت را در ادامه می خوانید:

 آقای ... مشاوره های غلط شما در شرکت ساخت طی دو دهه گذشته باعث شده است که بسیاری از پروژه های ریلی به صورت غیرکارشناسی و غیراقتصادی در شرکت ساخت و وزارت راه و شهرسازی کلنگ بخورد. گزارش های بنده نشان می دهد شما با این رویه، کشور را زمین گیر کرده اید و سال ها به اقتصاد کشور ضربه زده اید و مردم هم از این پروژه ها هیچگونه بهره ای نبرده اند.

 این عملکرد، یا نتیجه بی اطلاعی شما از زمان و هزینه واقعی پروژه هاست یا خودتان را به بی اطلاعی می زنید. شما خوب واقفید که تمام مطالب بنده صحیح و مستند است و بنده عضو ثابت کارگروه حمل نقل رئیس جمهور بوده ام و تا کنون بدون سند و مدرک مطلبی ننوشته ام.

شما هیچگاه تمام واقعیت‌ها را به مسئولان در خصوص راه آهن رشت آستارا نگفته اید و چون بی جهت روی تصمیمات و مشاوره های قبلیتان تعصب دارید بالاجبار مجبورید پنهان کاری کنید. شما هیچگاه نمی گویید که سرمایه گذاری روس ها در راه آهن رشت آستارا یک دروغ بزرگ است!

 هیچگاه واقعیت را به مسئولین نمی گویید که مشاور پروژه ظرفیت تزانزیت در افق طرح را حداکثر ۳.۳ میلیون تن برآورد کرده است نه ۳۰ میلیون تن! هیچگاه واقعیت های مندرج در گزارش مشاور پروژه در خصوص درآمد این پروژه را به مسئولان نگفته اید و هیچگاه در خصوص درآمد بسیار دروغ مندرج در سایت شرکت ساخت، مطلبی ننوشته اید چون نگران هستید اگر واقعیت های این پروژه به مسئولان ردیف یک نظام برسد، ادامه کلنگ زنی این پروژه را از دست می دهید.

 بالاخره شما حقوق بگیر شرکت ساخت هستید و طبیعی است که از این کلنگ زنی هم حمایت کنید هر چند خوب مطلع هستید که این پروژه چه بلایی سر اقتصاد ایران خواهد آورد و هیچگاه تمام نمی شود مشابه سایر ابر پروژه های شما.

شما خوب می دانید و هم در سفرهای خارجی و هم در جلسات مطلع شدید که هیچ یک از اروپایی ها، هندی ها، روس ها و آذربایجانی در پروژه راه آهن رشت آستارا سرمایه گذاری نمی کنند ولی یکبار در این خصوص مطلب ننوشتید و مسئولین را آگاه نکردید.

 مدیرعامل شما حتی بعد از انعقاد تفاهم نامه که روس ها رسما اعلام کردند که هیچ گونه سرمایه گذاری نمی کنند، باز در رسانه ها و پیش مسئولان ردیف یک نظام، اعلام کرد که روس ها سرمایه گذاری می کنند.

 شاید شما به ایشان مشاوره غلط داده اید و به هرحال سکوت شما در خصوص چنین دروغ هایی جای تامل دارد.

 شما به عنوان مشاور شرکت ساخت ۲ بار راه آهن یزد اقلید را افتتاح کردید و شرکت ساخت با مشاوره های جنابعالی به هیچ یک از تعهداتی که به سازمان برنامه داده پایبند نبوده و فقط منابع کشور را در بیابان ها رها کرده اید؛ چند صد هزار میلیارد تومان منابع کشور به صورت نیمه کاره در بیابانها رها شده و مردم هیچگونه بهره ای از این هزینه ها نبرده اند.

جنابعالی تمام مستندات بنده در جلسات مشترک که با هم داشتیم را رویت کردید، جای تعجب است که می گویید بدون سند و مدرک، گزارش تحلیلی می نویسم.

 شما خوب می دانید هزینه های واقعی این پروژه چقدر است و استجازه فروش نفت ، جوابگوی فقط ۵ درصد هزینه های این پروژه هست.

 شما خوب می دانید کشور منابع ندارد ولی به دلیل اینکه بدون منابع کلنگ بزنید و رها کنید و هیچگاه پاسخگو نباشید مجدد طبق عادت با دروغ های رسانه ای کشور را وارد باتلاق این پروژه کرده اید.

 شما خوب می دانید که تفاهم نامه ای که وزیر راه سابق امضا کرده و روسیه شروط بسیار یکطرفه ای گذاشته باید به تایید مجلس برسد و مجلس هیچگاه تایید نمی کند و برخلاف نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری و برخلاف دبیر محترم هیئت دولت عمل کردید چون عادت به کلنگ زنی تبلیغاتی دارید.

آقای ... بهتر است به جای اینکه مجددا به بنده تهمت بزنید و با کلی گویی بخواهید اشتباهات خود را پنهان کنید، بیایید حقایق را شجاعانه بازگو نمایید. همه واقعیتهای آشکار شده را بگویید.

بزرگترین خطای راهبردی، پنهان کاری و تعصب روی پروژه های غیراقتصادی و غیرکارشناسی و تبلیغاتی است. ‌قطعا در دولت جدید افرادی هستند که بخواهند جلوی هدر دادن بیت المال را بگیرند.

برای پروژه های ریلی که کشور را زمین گیر کرده اید، باید جنابعالی و مسئولان شما خجالت بکشند، با چه رویی از پروژه راه آهن رشت آستارا که بعد از ۲ سال کلنگ زنی، فقط ۱ درصد پیشرفت داشته است و قصد دارید همین سالی یک درصد را ادامه دهید، دفاع می کنید؟

 لطفا بفهمید استان گیلان بیابان نیست که یک پروژه را ۲۰ سال طول دهید و پیشرفت ۲۰ درصدی بگیرید. این پروژه از وسط زندگی مردم عبور می کند. شفاف به مسئولان بگویید که هزینه ترانزیت ریلی در مسیر راه اهن رشت آستارا از مسیرهایی دریایی موجود، گران تر است.

 خوب میدانید تمام فرضیاتی که منجر به اخذ مجوز این پروژه شده است، هم اکنون دروغ یا اشتباه بودن آن آشکار شده است و وقتی فرضیات اولیه اشتباه باشد، مجوز باید ابطال گردد.

 چرا اصرار دارید پروژه راه آهن غیرکارشناسی رشت آستارا که ۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد را ادامه دهید و بعد از ۲۰ سال با پیشرفت ۲۰ درصد نیمه کاره رها کنید؟

 مگر همین بلا را در راه آهن قطار سریع السیر نمای تهران قم اصفهان سر کشور درنیاوردید که ۱۸ سال از کلنگ زنی آن می گذرد فقط ۱۰ درصد پیشرفت دارد؟

 کلی از پول نفت مردم خسارت دادید و الان پروژه را تعطیل کردید و در باتلاق این پروژه فرو رفتید و نمی دانید چکار کنید؟

 اگر برای تصمیمات قبلی، محاکمه ای در کار بود الان اینطور برای گزارشات تحلیلی بنده که بر اساس مستندات است، مطلب توهین آمیز و گمراه کننده نمی نوشتید.

 ان شالله مابقی مطالب در جلسات خصوصی چون قرار نیست همه مطالب و تحلیل های بنده رسانه ای شود. خوب می دانید تخصصم، اثبات کردن است چون ۲۳ سال سابقه مفید مشاوره مهندسی دارم آن هم با ۱۰ وزارتخانه و در بیش از ۱۰۰ پروژه ملی حضور داشته ام.

منافع بلند مدت ملی برای من از منافع کوتاه مدت پیمانکاری یک وزارتخانه مهم تر است. همین مطالب بنده را اگر از زبان وزیر محترم راه و شهرسازی و یا ریس جمهور محترم بشنوید، تا کمر، سر تعطیم فرود می آورید و هزاران بار احسنت خواهید گفت.

به نطر بنده بالاخره پای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پرونده این پروژه باز می شود و آنگاه مشخص می شود چرا علیه مطالب بنده حرف کذب می زنید. تجربه ثابت کرده، پنهان کردن واقعیتها همیشه موقتی است.

اجازه بدهید منتقدین متخصص غیرذینفع در پروژه هم حرف بزنند و توهین نکنید. متاسفم برای رسانه هایی که حتی یک نظر نقد در خصوص راه آهن رشت آستارا منعکس نکردند و فقط بر طبل تبلیغات این پروژه کوبیدند تا توهم جای عقل و منطق و محاسبه را بگیرد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    اگر یکی تو مترویی تاکسی همچین جایی این صحبت ها را می کرد ایرادی نداشت بالاخره آن شخص ، متخصص این حوزه که نبوده یچی شنیده داره تکرار می کنه اما گفتن چنین صحبت هایی از سمت یکسری از دانش آموخته ها و فعالین این حوزه ، توهین به جامعه علمی عمران ، سازه و راهسازی و بسیار عجیب غریب است اگر که لغت مشکوک را بکار نبریم ، امثال ایشون نه ریل رشت آستارا که ۵ ۶ پروژه مهم ریلی دیگر که ملی ، منطقه ایی و حتی جهانیست را هم مرتب ، روزانه و ساعتی می کوبند اگر که دلایل منطقی ، تخصصی و علمی باشد خیلی هم عالی می شود اما گویا چنین مطالبی برای عوام اینستازیست نوشته می شود که صد البته چاپ چنین مطالبی در شان یک سایت تخصصی این حوزه هم نیست ایشون حداقل ۲۰ مقاله علیه ریل رشت آستارا در همین تین نیوز زده پاسخ های واضح و ساده را هم شنیده بار مقاله بعدی را به گرفتن ایرادات عجیب بعدی اختصاص می دهد چند روز بعد مجدد همان قدیمی ها را تکرار می کنند !!! نکنید اگر با شخصی حزبی جایی مشکل دارید یا مسائل دیگری هست حداقل ژست متخصص نگیرید .

    • ناشناس

      مثبت و منفی ها دستکاری می شه ربات نصبه این هم در شان تین نیوز نیست .

  • امين پاسخ

    چرا حرفهاي اين ادم بي هويت وانتشار مي ديد؟چه كسي گفته كه اين كارشناسه؟

  • کارشناس ریلی پاسخ

    شاید خیلی تند و کمی هم بدون رعایت صحبت کردند اما هرچه گفته اند حرف حق و صحیح است

  • ناشناس پاسخ

    مهم اینه جیب آقایون پربشه وگرنه هزینه‌های اجرایی ومحیط زیست مهم نیست

  • ناشناس پاسخ

    کارشناس جیره بگیر قلم بدست اتاق بازرگانی

  • نقی پاسخ

    به جای راه آهن قزوین رشت که فکر کنم سالی یک قطار هم ازش رفت و آمد نمیکنه اتوبان قزوین کلاچای رو درست می‌کردید خیلی بهتر بود هم برای قزوین هم برای الموت هم برای شمال هم برای تهرانی‌ها ..........

  • ناشناس پاسخ

    سلام و عرض ادب اصلا جای تعجب نیست، توی این کشور نه سازمان بازرسی،نه قوه قضاییه ونه مجلس ملی وجود دارد تا رسیدگی کنند

  • علیرضا اسداللهی پاسخ

    سلام پیشنهاد میکنم ابتدا حتما باید بندر مرزی آستارا را یک بندر آزاد چند منظوره اقتصادی بزرگ عمرانی در نظر گرفته شود انشالله که درآینده با توجه به اینکه دارای امنیت ملی باشه معمولا دارای مرز مشترک بازرگانی و تجاری و صادرات واردات با کشورهای همسایه آذربایجان ارمنستان گرجستان روسیه و جمهوری های نخجوان وداغستان ودیگر کشورهای اروپای شرقی وجنوب شرقی اروپایی می‌تواند مرکز بزرگ تجارتخانه ایرانی های بزرگوار بشود که همت مضاعف فرمانداری شهرستان آستارا واستانداری گیلان و وزارت کشور بخصوص وزارت خانه های اقتصادی و دارایی و امور خارجه و اتاق بازرگانی ایران را می‌طلبد که بندر آستارا را بندری وطراحی سازه های آبی اسکله بندری بارانداز و پروژه راه آهن وایستگاه راه آهن و پروژه جاده های بزرگ بزرگراه آزاد راه وفرودگاههای بین المللی می‌خواهد انشالله بزودی امیدوارم همیشه به دنبال پیشرفت این شهر مهم تعيين کنند شود انشالله

  • ناشناس پاسخ

    من چند ساله آستارا ساکنم. بندر که به دلیل رقابت انزلی و اذیتهای علیف و دارودسته عملا نیمه تعطیله.رفت و آمد ترانزیت کامیون هم با وجود پتانسیل عالی ولی چند وقت یه بار از طرف آذربایجان یه کرمی میریزن و.. بهتر نبود بجای این پروژه و غلاف روسها شدن بندر و پل کامیون رو رو گسترش و فعال میکردن؟ .

  • تاری پاسخ

    روسیه برابر کارشناس خودشان رجب علیف
    می گوید که روسیه از نزدیک شدن ایران به غرب بی نهایت وحشت دارد کلیپ آن هست روسیه وعده توخالی میدهد در حالی خود گدا هست نیاز مند

  • Amir پاسخ

    شما هم خوب میدانید که مافیای حمل و نقل دلش نمی‌خواهد کرایه ۱۵۰ میلیونی رو با کرایه ۱۰ میلیونی یه کانتینر تا مسکو عوض کنه چون همه میدونید که حداقل ۳۰ درصد این پول مال کار چاق کنایی هست که بار ها رو با پخش میکنند بین راننده ها و میدونید چیه سخته از این پول به راحتی گذشتن

  • فرامرز کریمی پاسخ

    این تین نیوز با هرچه پروژه های عمرانی در استان
    گیلان با ایرادهای بنی اسرائیلی مخالفت میکند
    و نمیدانم چه مشکلی با مردم گیلان دارد .
    خداوند دست اندرکاران تین نیوز را به راه راست
    هدایت کند .

  • امیرعلی پاسخ

    سلام عرض ادب
    دوستان گرامی مگر نمی‌گویید کارشناس هستید خوب با همکاری همین تین نیوز یک مناظره ترتیب دهید و خیلی منطقی بشینید صحبت کنید تا جامعه هم به این با دید مثبت بنگرد و قضاوت کند به هر حال این موضوع یک مسئله مهندسی است و با اعداد ارقام قابل بحث است گنگ و مبهم نیست ، خواهشاً از توهین بپرهیزید و بخواهید که به رشد فکری و آگاهانه جامعه کمک کنید، این حرف ها به این شکل دردی را دوا نمیکند ، جز این که حرف خودتان نیست یا این که موضوع دیگری است، بنده به نظر کارشناسی خودم صحبت جناب حدادی صحیح می باشد. دلیل هم دارم با اعداد و ارقام