بازدید سایت : ۳۹۳۲۲

دولت ورود بخش خصوصی به توسعه سواحل مکران را تسهیل می‌ کند

وزیر راه و شهرسازی گفت: نظر دولت در توسعه سواحل مکران این است که کمترین دخالت را داشته و بخش خصوصی نقش محوری داشته باشد.

دولت ورود بخش خصوصی به توسعه سواحل مکران را تسهیل می‌ کند
تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی گفت: نظر دولت در توسعه سواحل مکران این است که کمترین دخالت را داشته و بخش خصوصی نقش محوری داشته باشد. 

به گزارش تین نیوز به نقل  از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق در گفت وگویی اظهار داشت: از سال های گذشته طرح های مختلفی برای توسعه مکران داشتیم که این طرح ها به اطلاع رئیس جمهوری رسیده است اما رئیس جمهوری معتقد است برای توسعه مکران و اقتصاد دریامحور باید طرحی نو دراندازیم و این طرح نو استفاده از نظرات مشاوران بین المللی را مد نظر دارد.

وی گفت: با بررسی هایی که انجام دادیم و گفت وگو با مشاوران بین المللی، الان به اینجا رسیده ایم که شرح خدمات و چشم انداز ترسیم شده است. زیرساخت هایی برای توسعه مکران نیاز داریم، از بندر گوادر تا شلمچه، کریدور جاده ای ساحلی ما است که باید به پایان برسانیم.

صادق افزود: در کنار این پروژه، ریل چابهار تا سرخس در حال ساخت است. این پروژه ها موضوعات کلیدی توسعه مکران و توسعه دریا محور است و زیرساخت ها در حال آماده سازی است.

وی تصریح کرد: نکته دوم و مهم تر استفاده از نیروهای بومی و محلی در این برنامه توسعه ای است. این ارتباط دوطرفه در پایداری، رونق و توسعه سواحل مکران بیشترین اثر را دارد.

تهران و مسکو با قطعیت بر تکمیل خط ریلی رشت ــ آستارا تأکید دارند

این عضو کابینه دولت چهاردهم در ادامه اظهار داشت: تکمیل کریدور شمال- جنوب از سال ها قبل و در دولت های مختلف پیگیری شده است. اتصال ریلی آستارا در شمالی ترین نقطه کریدور به بندرعباس در جنوبی ترین نقطه مورد نظر این پیگیری ها است.

وی گفت: در دولت قبل برای اتصال ریل رشت به آستارا با روسیه تفاهماتی شده است، در این پروژه تملک اراضی اهمیت دارد، دولت ایران باید اراضی را تملک کند و دولت روسیه تسهیلات را برای ساخت خط که با ریل ایرانی است، تخصیص دهد.

صادق با بیان اینکه طی یک ماه گذشته پنج جلسه با وزیر حمل و نقل روسیه برگزار کردیم، افزود: این پروژه برای دو کشور استراتژیک بوده و حمل کالا و بار مهم ترین موضوع تکمیل کریدور ریلی شمال- جنوب است.

وی یادآور شد: رئیس جمهوری بر اجرای پروژه تأکید داشته و دستوری برای تأمین منابع تملک اراضی صادر کرده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تفاهمات اجرای این پروژه از قبل انجام شده و تلاش ما اجرای تفاهمات است. دو کشور با قطعیت بر تکمیل خط ریلی رشت-آستارا تأکید دارند و تأمین منابع را شخص رئیس جمهوری پیگیری می کنند.

وی گفت: برای تملک اراضی پنج هزار میلیارد تومان نیاز داریم که ایران آن را تأمین می کند. برای ساخت خط و تأمین ناوگان نیز از ۱.۶ میلیارد یورو وام روسیه استفاده می کنیم.

صادق ادامه داد: به جز این پروژه، تفاهمنامه دیگری با روسیه امضا کردیم و نقشه راه بین دو کشور تا سال ۲۰۲۵ ترسیم شده که طبق آن مشخص شده چه اقداماتی تا این سال انجام یا پیگیری شود و خط ریلی رشت- آستارا یکی از محورهای این نقشه راه است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه صنعت هوایی، تعمیرات و تجهیز ناوگان هوایی، در حوزه جاده ای، ریلی، بندری و گردشگری دریایی تفاهماتی با روسیه امضا کردیم.

این عضو کابینه دولت چهاردهم تاکید کرد: تلاش ما این است همه موضوعات تفاهمنامه با روسیه به پیش برود.

وی با بیان اینکه ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه به توسعه کشور می انجامد، اظهار داشت: موقعیت ژئوپولیتیک ایران نیز به توسعه این کشورها کمک می کند. راه ارتباط، رفت وآمد، بار و مسافر به توسعه منتج می شود که آرامش و صلحی را که به آن نیاز داریم، به دنبال دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    وزیری که به فکر کارمندانش نیست چجوری میتونه به فکر آحاد جامعه باشه

  • پیریان پاسخ

    بجای بخش خصوصی بفرمایید تصاحب اراضی مکران توسط یقه سفیدها ومفسدین اقتصادی خبر رو درست انتقال بدید لطفاً.