بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ حمایت ۱۰۰ درصدی معاون وزیر راه از کمپین " حفاظت از باغ های تهران "

◄ حمایت ۱۰۰ درصدی معاون وزیر راه از کمپین " حفاظت از باغ های تهران "

تین نیوز | معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی ضمن حمایت از کمپین حفاظت از باغ های تهران گفت: با کمک این کمپین این عمل باید به یک خواسته اجتماعی تبدیل شود.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی کمپین حفاظت از باغ های تهران٬ پیروز حناچی  ضمن حمایت از این کمپین گفت: حمایت از کمپین حفاظت از باغ های تهران که نتیجه آن افزایش درختان تهران خواهد بود٬ ضروری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: تا کنون بیش از ۴ هزار  هکتار از باغ های تهران در کمتر از دو دهه از بین رفته است. این اتفاق به دلیل عدم حساسیت نظام مدیریت شهری صورت پذیرفته است.
 
وی افزود: از این رو این کمپین می تواند گامی بردارد که بعد از این هیچ  فرد و یا نهادی جرات قطع درختان در شهر را نداشته باشد. در واقع این عمل باید به یک خواست اجتماعی تبدیل شود هرچند نیازمند یک پشتیبانی فنی نیز  هست.
 
حناچی با بیان اینکه کوتاهی مدیریت شهری مهم ترین عامل از بین رفتن باغات  و فضاهای سبز شهر است٬ گفت: البته عوامل دیگری  هم بر این امر دخیل هستند از جمله تعقیب حاکمیت برای این موضوع بسیار جدی نبوده است. همچنین محیط زیست و دولت در دوره گذشته فعالیت جدی در این زمینه نداشته است.

وی دلیل دیگر را نبود نهادهای تخصصی و مردم نهاد در دوره های قبل دانست و  افزود: از ظرفیت های نهادهای تخصصی و مردم نهاد استفاده نشده است٬ هرچند فضای کشور توسعه سازمان های مردم نهاد نبوده ولی دولت ها می توانستند حفاظت از باغات و فضای سبز را به یک موضوع تبدیل کنند.
 
معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم با تاکید بر  اینکه 100 درصد از این کمپین حمایت می کنم٬ گفت: تا کنون هرکدام از مواردی که ذکر شدند٬ سهمی در تخریب باغات داشته اند ولی این کمپین می تواند با ایجاد فضاسازی های فرهنگی و اجتماعی گامی موثر در حفاظت از باغ های شهر تهران بردارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.