بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

۴۰۰ خلبان در صف استخدام / فعالیت ۱۴۰۰ خلبان پروازهای مسافری / آموزش هوانوردی در مدارس از مهرماه با شبیه‌ساز پرواز

۴۰۰ خلبان در صف استخدام / فعالیت ۱۴۰۰ خلبان پروازهای مسافری / آموزش هوانوردی در مدارس از مهرماه با شبیه‌ساز پرواز
|

تین نیوز | رئیس انجمن ملی پرواز ایران با بیان اینکه بر اساس آمار حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ خلبان در صف انتظار برای استخدام هستند گفت: متاسفانه در شیوه جذب خلبان جوان مشکلاتی وجود دارد.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاپیتان ایرانمنش  با بیان اینکه هدف از تشکیل انجمن ملی پرواز اشاعه فرهنگ و توسعه صنعت هوانوردی است اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که سالیان سال در حوزه فرهنگی و توسعه صنعت هوانوردی وجود داشت انجمن ملی پرواز با دریافت مجوز از وزارت کشور در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد.
 
وی با اشاره به مشکلات صنعت هوانوردی گفت: طی سال هایی که انجمن ملی پرواز تشکیل شد یکسری تحلیل‌های آماری انجام شد. بر اساس این تحلیل‌ها یکی از مشکلات صنعت در بخش خلبانی است، یک جوان علاقمند به پرواز بعد از اینکه گواهینامه خود را اخذ و صلاحیت خلبانی پیدا می‌کند باید در این حرفه اشتغال یابد اما بر اساس آنالیزهایی که در انجمن انجام شده مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.
 
کاپیتان ایرانمش با بیان اینکه مشکلاتی در جذب خلبان در ایرلاین ها وجود دارد ادامه داد: خلبانانی که در حوزه فعالیت می کردند امروز به سن بازنشستگی رسیدند اما با توجه به اینکه ساعت پرواز و تجربه این خلبانان زیاد است ایرلاین ها ترجیح می دهند از این خلبانان استفاده کنند در نتیجه این موضوع باعث شده تا خلبانان جوان در صف جذب ایرلاین‌ها قرار بگیرند. بعضا مشاهده می شود خلبانانی با گواهینامه CPL-IR  به شغل هایی چون مسافرکشی روی آورده اند.
 
خلبان جوان ایمنی پرواز را به خطر نمی‌اندازد
 
رئیس انجمن ملی پرواز ایران در پاسخ به این سوال که "آیا کاهش ریسک در ایمنی پرواز توجیه استفاده از خلبانان با تجربه نیست؟ " گفت: تفسیر اینکه یک خلبان جوان شاید ایمنی پرواز را به خطر اندازد صحیح نیست چراکه یک خلبان در دوران آموزش خود دوره تایپ (نوع) هواپیما را آموزش می بیند پس او قطعا خلبانی است که قوانین و مقررات به ویژه در بخش ایمنی را رعایت خواهد کرد. در نتیجه این استدلال که یک خلبان جوان ایمنی پرواز را به خطر می اندازد به هیچ وجه صحیح نیست.  
 
فعالیت ۳۸۰۰ خلبان در بخش مسافری و هوانوردی عمومی
 
وی با بیان اینکه خلبانان به دو بخش خلبانان بازرگانی (خلبانان پروازهای مسافری) و خلبانان هوانوردی عمومی (خلبان آموزشی، شخصی، سم پاش و ...) تقسیم می شوند، گفت: در حال حاضر حدود ۱۴۰۰ خلبان پروازهای مسافری و حدود ۲۴۰۰ نفر نیز در بخش خلبان عمومی در ایران در حال فعالیت هستند.
 
رئیس انجمن ملی پرواز با بیان اینکه با کمبود خلبان مواجه هستیم به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق برآورد آماری که بر اساس شاخص های رشد اقتصاد منطقه انجام شده است ضریب سرانه هواپیما برای ترکیه ۱.۲ است که اگر بخواهیم به این شاخص برسیم تا سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ هواپیما نیاز کشور است؛ بر اساس این آمار نیاز به خلبان بسیار محسوس است.
 
چالش در شیوه جذب خلبان جوان
 
ایرانمنش با بیان اینکه متاسفانه در شیوه جذب خلبان جوان مشکل وجود دارد گفت: تجربیات باید از نسل گذشته به نسل جوان منتقل شود اما در این بخش شاهد یک فاصله بسیار زیاد هستیم و این انتقال تجربیات به خوبی رخ نمی‌دهد.
 
رئیس انجمن ملی پرواز ایران از آغاز آموزش هوانوردی در مدارس از مهرماه با شبیه‌ساز پرواز خبر داد و افزود: ساخت یک دستگاه شبیه ساز پرواز در دستور کار است که در مرحله نهایی ساخت قرار دارد و بر اساس برنامه ریزی انجمن ملی پرواز یک بسته آموزشی تدوین شده که با حضور در مدارس با شبیه ساز و همراه با خلبان و مهندس پرواز هوانوردی را از نزدیک برای دانش آموزان تشریح می کنیم. این اقدام برای اولین بار در کشور انجام می شود که با وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه در حال مذاکره هستیم تا به عنوان فوق برنامه در مدارس تشریح شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.