بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ قیر امولسیونی جایگزین قیر محلولی می شود / ۳۰ درصد هزینه ساخت راه، به قیر مربوط می شود / دوجداره شدن تانکرهای حمل قیر

◄ قیر امولسیونی جایگزین قیر محلولی می شود / ۳۰ درصد هزینه ساخت راه، به قیر مربوط می شود / دوجداره شدن تانکرهای حمل قیر

تین نیوز | رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر جایگزینی قیر امولسیونی با قیر محلولی، از کاهش مصرف قیر محلولی (MC) به 150 هزار تن خبر داد. همچنین مدیر بخش قیر و آسفالت از قول شهرداری ها به منظور کاهش 50 هزار تن از این ماده تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبر نگار تین نیوز از نشست خبری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه قیر و آسفالت اظهار داشت: حدود 85 درصد قیر مصرفی کشور در وزارت راه و شهرسازی استفاده می شود. همچنین 30 درصد هزینه ساخت راه مربوط به قیر است.

وی افزود: حفظ مشخصات قیر در زمان اجرا بسیار حائز اهمیت است و به همین خاطر اکثر کشورهای جهان به دلیل مسائل زیست محیطی از قیر امولسیونی به جای قیر محلولی استفاده می کنند در حالی که ما همچنان در حال استفاده از قیر محلولی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه" سالانه شاهد مصرف 500 هزار تن قیر محلولی(MC) در کشور هستیم" تصریح کرد: با حرکت به سمت استفاده از قیر امولسیونی در نظر داریم تا پایان سال جاری مصرف قیر محلولی به 150 هزار تن کاهش یابد.

تانکرهای حمل قیر دو جداره می شوند

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه از برنامه وزارت راه و شهرسازی برای دو جداره شدن تانکرهای حمل قیر خبر داد و گفت: سرد شدن قیر در تانکر، تاثیر مستقیم بر کیفیت و افزایش هزینه برای آماده سازی آن می شود. لذا با همت مرکز تحقیقات در جهت حرکت به سمت دوجداره کردن تانکرهای حمل قیر به آمارهای خوبی دست پیدا کرده ایم.

قدیم: ممنوعیت عقد قرارداد وزارت راه با کارخانه های تولید آسفالت فاقد گواهینامه فنی
عقیل قدیم مدیر بخش قیر و آسفالت نیز با اشاره به سامانه قیر و آسفالت خاطرنشان کرد: امروزه در کشور هیچ یک از کارخانه تولید آسفالت نمی توانند بدون اخذ گواهینامه فنی وارد قرارداد با وزارت راه و شهرسازی شوند.

وی افزود: شهرداری های کلان شهرها همچون تهران، کرج، شیراز، اهواز، تبریز نیز این ممنوعیت را برای کارخانه های تولید آسفالت قائل شده اند.

مدیر بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به همکاری دو وزارتخانه راه و نفت بیان داشت: یکی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی طی دو سال اخیر، تشکیل کانون ملی قیر با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت بوده است.

قدیم با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی روسازی یادآور شد: افزایش عمر رویه راه موجب کاهش هزینه ها و بهبود سطح سرویس جاده ها می شود.

ضرر 37 هزار میلیارد دلاری استفاده از تانکرهای حمل قیر معمولی
وی در ادامه با بیان اینکه" حمل قیر با تانکرهای معمولی سالانه 37  میلیارد تومان به کشور ضرر وارد می کند" تصریح کرد: طبق برنامه سه هزار و 200 تانکر حمل قیر تا پایان سال جاری دو جداره خواهد شد که تا کنون بر روی 380 تانکر انجام گرفته است.

صرفه  450 میلیارد تومانی استفاده از قیر امولسیونی
مدیر بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: با جایگزینی قیر امولسیون با قیر محلولی سالانه 450 میلیارد تومان صرفه جویی مستقیم صورت خواهد گرفت. همچنین شهرداری ها قول همکاری برای کاهش مصرف قیر محلولی به 50 هزار تن تا پایان سال جاری داده اند که کاهش مصرف این ماده تا پایان سال به 200 هزار تن خواهد رسید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.