بازدید سایت : ۸۸۲۸۵
آخوندی در پنجمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی مطرح کرد

۵۶۹ خدمت به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار می‌گیرد

۵۶۹ خدمت به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار می‌گیرد
|

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی در پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی با تاکید بر حقوق شهروندی از اصلاح فرآیندها و دسترسی سریع شهروندان به اطلاعات تولید شده در تمامی حوزه‌های راه و شهرسازی خبر داد و گفت: تمام فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه راه و شهرسازی به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی امروز ۶ آبان با حضور دکتر عباس آخوندی و داوود کشاورزیان، حامد مظاهریان، محمدسعیدنژاد٬ سید سعید سیدعلایی، سید حسین میرشفیع، محسن نریمان، محمد جعفر علیزاده  و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بهره‌وری در تمام حوزه‌های اقتصادی افزود: سرمایه‌های مادی و معنوی زیادی در ایران وجود دارد اما بحث مهم این است که ما چقدر از این سرمایه‌ها استفاده کرده‌ایم و به کدام حرف‌ها جامه‌عمل پوشانده‌ایم.
آخوندی ادامه داد:مردم خودشان بهتر می‌دانند که چه اتفاقاتی رخ داده است به همین خاطر علاوه بر بحث شفافیت باید به بهره‌وری نیز توجه کنیم و از تمام ثروتی که در اختیار داریم نهایت استفاده و خدمات‌رسانی به مردم را داشته باشیم.

وی با اشاره به تصویب قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات مسائل شهروندی، حقوق شهروندی و آزادی اطلاعات را یادآور شد و گفت: تصویب قوانین شهروندی اگرچه بسیار مثبت است اما باید تحلیل کنیم که در عمل چه اتفاقی رخ داده است، بدین معنا که باید تمام فرآیند مدیریت را از چشمان شهروندان ارزیابی کنیم تا زمانی که از چشم سیاست‌مدار به موضوع نگاه می‌کنیم نگاه ما از بالا به پایین است. ما باید بتوانیم نگاه پایین به بالا نیز داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به بازدیدهای خود از مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: اطلاعات دوربین‌های جاده‌های مختلف کشور در انحصار سازمان راهداری نیست و باید همه مردم به آن دسترسی داشته باشند.
آخوندی با اعلام رسمی آغاز به کار سایت شهراه افزود: در بررسی‌های اخیر مشخص شد ۵۶۹خدمت در وزارت راه و شهرسازی انجام می شود که از فروش بلیت تا مباحث خرید هواپیما، ریل و شهرسازی متغیر است به همین خاطر برای اینکه مطمئن شویم خدمات ارائه شده کارایی دارد فرآیند ارائه خدمات را نیز بررسی کردیم که با بررسی‌، مشکلات مشخص شد و موارد به زودی اصلاح می‌شود.

آخوندی افزود: از ۵۶۹ خدمت توانستیم ۳۷ خدمت را وارد کنیم که هنوز راه طولانی در پیش است و امیدواریم نقاط ضعف به زودی برطرف شود. همچنین با اجرایی شدن آن اصل بهره‌وری افزایش می‌یابد و بدین ترتیب بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.
وی با تاکید بر تلاش وزارت راه و شهرسازی در مبارزه با فساد گفت: دستگاه‌های مختلف اطلاعات زیادی در اختیار دارند. در تجربه جهانی اولین گام شفافیت اطلاعات است. تلاش می‌کنیم تمامی اطلاعات وزارت راه و شهرسازی در بخش انجام پروژه‌های عمرانی در اختیار مردم قرارگیرد تا از امکان زد و بند و فساد جلوگیری کنیم.

آخوندی با اشاره به اینکه تمام اطلاعات ایمنی راه‌ها از طریق سامانه جامع اطلاعات راهداری در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: تمامی حوادث و روند فعالیت‌های راهداران، وزارت راه و شهرسازی و پیگیری دستگاه‌های تابعه از طریق سامانه جامع اطلاعات راهداری ایران برای افزایش آگاهی مردم در رفتارهای حمل و نقلی و کارایی و بهره‌وری بیشتر قابل دسترسی است.
وی در پایان با اشاره اینکه پنجمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی از منظر شهروندی طراحی و اجرا می‌شود گفت: تمام فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی جزو ۵۶۹ خدمتی است که به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار دارد.

گفتنی است پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و .صنایع وابسته ششم تا نهم آبان ماه در محل مصلای امام خمینی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه سازمان ها، موسسات شرکت ها و مجموعه های فرهنگی و تبلیغاتی فعال در حوزه راه و شهرسازی حضور داشتند و علاوه بر کارشناسان و مدیران حوزه های تخصصی معاونان رییس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاوران وزارت راه و شهرسازی ... از این نمایشگاه بازدید نمودند.

حدود 120 شرکت خصوصی، 10 استان در قالب مجموعه وزارت راه، 14 معاونت در حوزه راه و شهرسازی، 10 انجمن مرتبط با راه و شهرسازی و تقریبا حدود 22 رسانه و نشریه تخصصی در نمایشگاه شرکت کردند. همچنین متراژ زیربنای مفید 8000 متر است.در کنار قوت ها و فرصت های فراوان موجود در نمایشگاه امسال می توان از زمان کوتاه نمایشگاه و فقدان وقت کافی برای برنامه  ریزی، عدم تلاش برای جذب و حضور شرکت های بین المللی و وجود رویکرد فرایند محوری به جای فعالیت محوری در برنامه ریزان و سیاست گذاران برگزاری نمایشگاه امسال بود.

همچنین در مراسم اختتامیه این نمایشگاه پس از سخنان وزیر و قرائت بیانیه هیئت داوری شرکت تراورس، شرکت پارس چگالش، انجمن سرمایه‌گذاری آزادراه‌ها و سامانه شهراه بر اساس شاخص حقوق شهروندی و کارآمدی شهروند و دسترسی برتر مردم به اطلاعات مورد نظر در حوزه وزارت راه و شهرسازی، روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به دلیل تلاش مجدانه در تجلی شعار نمایشگاه و خلق جلوه‌های ویژه رعایت حقوق شهروندی در غرفه‌سازی مانند برداشتن نمادین مرز غرفه و بازدید کننده، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به دلیل تجلی آشکار شعار نمایشگاه، روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دلیل توجه ویژه به شعارهای حقوق شهروندی و تجلی شعار نمایشگاه در غرفه‌آرایی و غرفه‌سازی به ویژه بخش آنلاین تصاویر جاده‌های کشور (سامانه ۱۴۱)، روابط عمومی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به دلیل تجلی تصویری شعار نمایشگاه و توجه ویژه به این شعار در غرفه‌آرایی، اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، اداره‌کل راه و شهرسازی کرمان جنوب و اداره‌کل راه و شهرسازی ایرانشهر به دلیل حضور فعال و تلاش برای انتقال پیام‌های سازمانی به عنوان غرفه‌های برتر اعلام شدند.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.