بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی جاده‌ها / اجرای پروژه‌های راه‌سازی‌ با محوریت طرح رویه‌ جاده‌ای ترکیبی مسلح

برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی جاده‌ها / اجرای پروژه‌های راه‌سازی‌ با محوریت طرح رویه‌ جاده‌ای ترکیبی مسلح
|

تین نیوز | مدیرکل راه استان تهران با بیان اینکه طرح رویه‌های ترکیبی مسلح از هدف‌گذاری راهسازی استان تهران با دو رویکرد حفظ محیط زیست و کاهش هزینه‌ها است، از اجرای 5 کیلومتر بتن غلطکی در محور پیشوا-شریف‌آباد و افتتاح این جاده تا هفته دولت خبر داد.
 
‌فریبرز واحدی با تأکید بر اینکه ‌کاربرد روش بتن غلطکی در روسازی موجب کاهش بسزای هزینه‌های اجرایی می‌شود، اظهار داشت: از این روش، می‌توان صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در سطح ملی برای اجرای پروژه‌ها داشت.
 
وی با بیان اینکه اجرای نسل جدید بتن‌های مسلح از سال گذشته و به صورت آزمایشی در استان تهران شروع شده است، ادامه داد:‌ مشکل مقابله با ترک‌های انعکاسی و پوسته‌ای شدن جاده که تاکنون حل نشده باقی مانده بود، با استفاده از این تکنولوژی قابل حل است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: موارد دیگری نظیر نشست‌های شدید، ترک‌های هسته‌ای، انعکاسی و حرارتی، موج برداشتن‌، روان شدن قیر و از این قبیل، ‌از معایب و مشکلات بزرگ راه‌های آسفالته کشور است.
 
وی اضافه کرد: این معایب موجب از دست رفتن منابع ملی، استهلاک سریع وسایل نقلیه، مخاطرات رانندگی، کندی حرکت، افزایش بار ترافیکی و افزایش هزینه‌های نگهداری می‌شود که این هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی در بسیاری از موارد غیرقابل محاسبه و جبران است.
 
واحدی استفاده از روش‌های جدید در روسازی راه‌های کشور را امری اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: مقاومت برشی بالا در برابر شیارهایی که توسط حرکت چرخ‌ها روی سطح جاده ایجاد می‌شود، چگالی و دوام بالا، نفوذ پذیری کم و از این قبیل، از مهمترین مزیت‌های تکنولوژی بتن غلطکی محسوب‌ می‌شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اجرای این روش در کشورهای توسعه یافته نظیر ژاپن و آمریکا به عنوان یکی از‌ اصلی‌ترین روش‌ها، تأکید کرد: طرح رویه‌های ترکیبی مسلح (بتن غلطکی مسلح و رویه آسفالت مسلح) از اهداف آتی راهسازی استان تهران با دو رویکرد حفظ محیط زیست و کاهش هزینه‌ها است.
 
وی بیان کرد: در سال گذشته در دو محور استان تهران (محور بی‌بی سکینه - فرات و واوان - الغدیر) به طول 5 و 12 کیلومتر پروژه بتن غلطکی را عملیاتی کردیم و تلاش می‌کنیم،‌ در سال جدید از این تکنولوژی در دیگر راه‌های استان تهران نیز استفاده کنیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: مسیر پیشوا به شریف‌آباد محوری دو خطه به طول 13 کیلومتر است که 8 کیلومتر آن سال گذشته تعریض و تبدیل به 4 خطه شد و 5 کیلومتر باقیمانده در سال جدید و با تکنولوژی بتن غلطکی در دست تعریض است که امیدواریم در هفته دولت امسال افتتاح و بهره‌برداری شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.