◄ ریلگذاری ایستگاه رشت تا پایان سال ۹۶
امیدواریم طبق زمانبندی تا پایان سال ۹۶ موفق به انجام ریلگذاری ایستگاه رشت شویم زیرا مراحل زیرسازی غیر از کیلومتر ۵۵ و منطقه ریزشی رو به اتمام است.
امیدواریم طبق زمانبندی تا پایان سال ۹۶ موفق به انجام ریلگذاری ایستگاه رشت شویم زیرا مراحل زیرسازی غیر از کیلومتر ۵۵ و منطقه ریزشی رو به اتمام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، تیرماه امسال با بیان این مطلب، همچنین از پیشرفت ۹۵ درصدی راه آهن قزوین- رشت خبر داد و گفت: فقط ۴۱ کیلومتر از روسازی باقی مانده است تا بتوانیم گیلان را به عنوان یک استان دارای ظرفیت از نظر گردشگری و حمل و نقل باری به شبکه ریلی متصل کنیم.
بر اساس خبری که 10 تیرماه امسال به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تیننیوز منتشر شد، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری، معاون برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی از راه آهن قزوین- رشت – آستارا در منطقه منجیل همچنین اظهار داشت: محور ریلی قزوین – رشت- آستارا قطعه آخر کریدور ریلی شمال- جنوب محسوب میشود و در صورت تکمیل این محور در داخل کشور، کریدور ریلی شمال جنوب از بندرعباس به بندر انزلی و درادامه به آستارا میرسد.
وی افزود: راه آهن قزوین – رشت مهمترین پروژه ریلی کشور است زیرا از نظر اهمیت ترانزیت، عبور کالا و مسافر به علاوه از نظر احجام عملیاتی خاص و قابل توجه است.
وی با بیان اینکه راه آهن قزوین- رشت یک ابرپروژه عمرانی است، گفت: این پروژه دارای ۱۶۴ کیلومتر ریلگذاری مستقیم از قزوین تا رشت و ۱۷۵ کیلومتر از رشت تا آستارا است.
خادمی سختیها و دشواریهای اجرای پروژه در محدوده خاص منجیل را علت اصلی تاخیر در تکمیل و تحویل راه آهن قزوین - رشت عنوان کرد و گفت: امیدواریم طبق زمانبندی تا پایان سال ۹۶ موفق به انجام ریلگذاری ایستگاه رشت شویم زیرا مراحل زیرسازی غیر از کیلومتر ۵۵ و منطقه ریزشی رو به اتمام است.