◄ تکمیل بزرگراه چابهار زاهدان تا ۲ سال آینده
معاون ساخت و توسعه بزرگراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از تکمیل بزرگراه چابهار زاهدان تا ۲ سال آینده خبر داد.

معاون ساخت و توسعه بزرگراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از تکمیل بزرگراه چابهار زاهدان تا ۲ سال آینده خبر داد.
به گزارش تین نیوز، محمدرضا کدخدازاده این وعده را ۲۰ دی ماه سال ۱۴۰۳ در سفر فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی در همراهی با سایر اعضای دولت به استان سیستان و بلوچستان بیان کرد.
وی در آیین بهره برداری از ۴۵ کیلومتر راهگذر بزرگراهی نوار ساحلی جنوب در منطقه مکران گفت: از دیگر محورهای حائز اهمیت در این مسیر محور چابهار به زاهدان است.
کدخدازاده از تکمیل بزرگراه چابهار زاهدان تا ۲ سال آینده خبر داد و گفت: در این محور، مسیر خاش ایرانشهر صعب العبور است.
معاون ساخت و توسعه بزرگراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از احداث مسیر ریلی در کنار بزرگراه چابهار-زاهدان سخن گفت و افزود: این مسیر ریلی نیز جزو کریدور است که طول آن ۲۰۰ کیلومتر است و ۵۰ درصد آن در ۳ سال گذشته انجام شد و ۲۴ کیلومتر آن نیز در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا راه هایی در کشور اجرایی و به ساخت برسند که به عنوان راهگذر و کریدور شناخته می شوند. هم اکنون ۱۱ راهگذر (بزرگراه) در قالب ۱۵۳ طرح در دست اجراست که ۶ طرح از ۱۱ طرح بزرگراهی شمالی-جنوبی و ۵ طرح نیز شرقی-غربی است.
معاون ساخت و توسعه بزرگراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه یکی از مهمترین کریدورها و راهگذرهایی که در حال ساخت است کریدور ساحلی جنوب است، توضیح داد: کریدور ساحلی جنوب به طول ۱۸۵۰ کیلومتر از شلمچه در استان خوزستان شروع می شود و در استان های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان امتداد می یابد و در نهایت به مرز گواتر در مرز ایران و پاکستان می رسد. در حال حاضر قسمت هایی از ان به شکل چهارخطه در حال اجراست.
وی ادامه داد: محور میناب تا گوادر که مورد تاکید مجموعه دولت است در حال ارتقا به راه اصلی است و در برنامه است تا بعدها به شکل چهارخطه تبدیل شود. این مسیر حدود ۶۸۰ کیلومتر است که تمامی مسیرها پیمان سپاری شده است.
وی گفت: پیش بینی کرده ایم تا ۳۱۲ کیلومتر کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب در استان سیستان و بلوچستان تا دولت چهاردهم تکمیل شود و به بهره برداری برسد.
درحال حاضر تمامی همت دولت ومجلس میبایستی به گسترش راههای ارتباطی وترانزیت کشور و همچنین تامین باشیرین کنها در سواحل جنوبی تولید برق باشد تاصنایع و کشاورزان تولیدکنندگان براحتی بتوانند محصولاتشان را توزیع وصادرکنند
تا۲۰سال اینده هم درست نمیشه
خیلی از این وحده ها شنیدیم دوسال کشیده به 20سال حالا ببینیم نگاه کنیم تا دو سال دیگه
دو سال که نه پنج سال تا ده سال هم خبری نیست
سلام پیشنهاد میکنم برای پروژه های بزرگ راهی وآزاد راه وراه آهن بخصوص دوطرف جاده با توجه به فضای گردشگری اقامتگاههای بین راهی وهتلهای ۳و۴و۵ستاره پروژه بنزین و گاز وهر گونه تاسیسات دولتی مانند پاسگاه راهنمایی رانندگی ونیروی انتظامی ایستگاههای راه آهن مجتمعهای گردشگری بینراهي رستورانها شیک وزیبا درنظر گرفته شود بخصوص بخش خصوصی استفاده کنید که بودجه وسرمایه گذاری بنیادهای ثروتمند مانند بنیادبرکت وغیره جذب سرمایه مشارکت بانکهای خصوصی میتوان استفاده کنید انشالله مآثر بشود امیدوارم شعار سال مدنظر داشته باشید
سلام پیشنهاد میکنم با توجه به اینکه سال سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذاران مشارکت بخش خصوصی واستانداران وفرمانداران وبخشداران با هماهنگی دفتر فنی استانداري ومعاونت عمرانی استانها شوهرداری های مراکز استانها وشهرستانها با تهیه طراحی طرحهای بین راهی گردشگری درآمد زا مانند بازارصنایع دستی مراکز خرید هتلها ۵و۴و۳ستاره وغیره بخش خصوصی خصوصا تجار وبازرگانان دوطرف جاده بین راهی گردشگری جذب سرمایه گذاران بشوند جذب سرمایه گذاران برای بزرگ راهها آزاد راه وایستگاه راه آهن وکمک شهرداری ها مانند مراکز خرید هتلها۵ستاره وهر چیزی که سرمایه گذاران مشارکت کنند امیدوارم
این کجاش هست
ان شالله ماکه امیدواریم
سلام ،اگه زنده بودیم انشاالله میبنیم ،دو سال نه، بیست سال دگه هم شاید .