◄ راه آهن خاش چابهار تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد
وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد راه آهن خاش چابهار تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد راه آهن خاش چابهار تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.
به گزارش تین نیوز، فرزانه صادق این وعده را اول آذر سال ۱۴۰۳ در سفر به استان سیستان و بلوچستان و در مراسم آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن خاش - چابهار بیان کرد و گفت: چندین دولت برای راه آهن چابهار زاهدان و در ادامه آن به سرخس تلاش کرده اند.
وی با بیان این که این خط ریلی راهی به سوی توسعه کشور است و در ارتباط ما با همسایگان اثربخش خواهد بود، در خصوص احتمال اتمام پروژه ریل گذاری خاش- چابهار تا پایان سال ۱۴۰۴ افزود: هم دولت وفاق ملی و هم قرارگاه خاتم الانبیا از اهمیت این پروژه مطلع هستند.
صادق تاکید کرد: از این رو باید تلاش کنیم تا طول اجرای آن کوتاه تر شود. برای این منظور باید برای تامین منابع مالی آن بیشتر تلاش کنیم. البته قرارگاه خاتم الانبیا نشان داده است که حتی اگر منابع تامین نشود نیز کار را پیش خواهد برد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این پروژه ریلی حتی زودتر از پایان ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد از تلاش های تمامی دولت های گذشته در زمینه اتمام بخش هایی از این پروژه تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد تا این پروژه در طول دولت وفاق ملی به بهره برداری برسد.
عضو کابینه دولت چهاردهم در حاشیه این مراسم نیز خاطرنشان کرد: پروژه راه آهن چابهار زاهدان دروازه توسعه شرق و بسیار مهم و عظیم است.
وی ادامه داد: با وجود همه تحریم های ظالمانه علیه کشور خوشبختانه با دانش مهندسی بالا این پروژه در حال انجام است و انشالله با غیرت و همت دولت چهاردهم شاهد پایان یافتن این کریدور در دولت وفاق ملی باشیم.
بس نیست خالی بندی
شتردرخواب بیند پنبه دانه ولی خوابشو دروغ نمگه سال رو دروغ گفتین
فقط ۱۵0 كیلومتر آز زاهدان به خاش که هیچ نیازی به تؤنل و کندن کوه نداشته را ساختند و ریل قطار گذاشته شده یک قطار مسافربری هم صبح میره زاهدان و خاش برمیگرده بقیه مسیر ۶۰۰ کیلومتر تا چابهار هم به صورت قطعه ای ساختن در مجموع ۳۰ درصد از سخت ترین قسمت کار مونده با این وضعیت حداقل ۵ سال دیگه به پایان میرسد هر سال میگن پایان همین سال
از این اخر سال ها زیاد اومده رفته افتتاح خبری نبوده ... اول سال که میشه اخر سال .... این پروژه از ایرانشهر تا نیکشهر که قسمت کوهستانی هست بیست درصد کار نشده چطوری ظرف یکسال می خواند افتتاح کنند .... از خاش تا ایرانشهر هم کارش تموم نشده ریل گذاری هم نشده ...
راست میگویند طرح کوریدور جنوب به شما از زمان دولت هاشمی بوده منتها راه آهن فقط قرار بود از چابهار به سه راهی فحرج برود تا حمل نقل کانتینری و بار راهش کوتاهتر و امنیتر برای ترانزیت باشد منتها زمان احمدی نژاد استاندار وقت ده مرده با مسیر را به زاهدان و سپس زابل برد تا مردم سیستان راحت تر. به مشهد بروند حالا رفتن آن به زابل و مرز افغانستان هم آسیب پذیری مرز را زاید کرد هم ارزش اقتصادی ندارد و باعث ازدست رفتن جایگاه چابهار شده متاسفانه هنوز هم اشتباه از چابهار به زاهدان ریل گذاری دارد میشود این مسیر دیگر صرفه اقتصادی برای ترانزیت ندارد لذا باعث شده آمد چابهار به منطقه ارواح تبدیل شود
والله ما خودمون با این دولت مردان گیج شدیم هر سال میگن پایان سال بهربرداری میرسه ولی هنوز خبری نیست ازش کاری دستتان بر نمیاد به شرکت دیگه واگذار کنید
حرف محال
باسلام
این یک آرزوی ملی است که چابهار به شبکه ملی راه آهن بپیوندد. انشاالله