◄ بهره برداری از ایستگاه پیربازار راه آهن رشت - کاسپین تا پایان سال
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: به منظور تسریع در روند اجرای راه آهن استراتژیک رشت - کاسپین به زودی مبلغ 500 میلیارد تومان اعتبار از محل ماده 56 به این پروژه تخصیص می یابد و در صورت تامین به موقع منابع مالی، عملیات اجرایی حد فاصل رشت تا ایستگاه پیر بازار تا پایان سالجاری تکمیل می شود.
![بهره برداری از ایستگاه پیربازار راه آهن رشت - کاسپین تا پایان سال](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/4Ad2mzTVZU6P/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLISXWGOjjp89/%D8%B1%D8%A7%D9%87+%D8%A2%D9%87%D9%86+%D8%B1%D8%B4%D8%AA+%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D9%BE%DB%8C%D9%86.jpg)
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: به منظور تسریع در روند اجرای راه آهن استراتژیک رشت - کاسپین به زودی مبلغ 500 میلیارد تومان اعتبار از محل ماده 56 به این پروژه تخصیص می یابد و در صورت تامین به موقع منابع مالی، عملیات اجرایی حد فاصل رشت تا ایستگاه پیر بازار تا پایان سالجاری تکمیل می شود.
وی افزود: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در بهار سال 1402 اولویت دوم از پیربازار تا کاسپین تکمیل و آماده بهره برداری است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه پیشرفت فیزیکی راه آهن رشت - کاسپین را 75 درصد بیان کرد و گفت: هم اکنون 83 درصد در بخش زیرسازی و 31 درصد در بخش روسازی پیشرفت صورت گرفته است و 14 کیلومتر از مسیر نیز ریل گذاری شده است.
خادمی بررسی راهکارهای تامین مصالح خاکی پروژه را از دیگر برنامه های دیدار با مقامات استانی اعلام کرد و اظهار داشت: تامین مصالح و اجرای عملیات خاکی پروژه ها در مناطق شمالی کشور بخش دیگری مشکلات اجرایی در این منطقه کشور است که در این نشست ها بررسی و نسبت به تامین مصالح و همکاری برای صدور مجوزهای مورد نیاز تصمیماتی اتخاذ شد.
این پروژه آخرین بخش از کریدور ریلی-دریایی شمال- جنوب کشور است که تکمیل شدن آن توسعه ترانزیت کالا میان کشورهای حوزه قفقاز، جمهوری فدراتیو روسیه و شمال اروپا را با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، جنوب و شرق آسیا به همراه دارد.