بازدید سایت : ۳۶۵۵۹

◄ همه وعده های مسکنی وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم/ ایجاد معاونت با تغییر ساختار وزارت راه و شهرسازی به کجا رسید؟

ایجاد معاونتی با تغییر ساختار وزارت راه و شهرسازی و همچنین ساختار اقتصادی در وزارتخانه لازم و ضروری است که پشتیبان تمام مسکن خواهد بود. از مولد سازی دارایی های راه و شهرسازی گرفته تا خصوصی سازی و سرمایه گذاری خارجی.

همه وعده های مسکنی وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم/ ایجاد معاونت با تغییر ساختار وزارت راه و شهرسازی به کجا رسید؟
تین نیوز |

یکی از مهمترین وعده های وزیر راه و شهرسازی در نشست علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، تکمیل باقی مانده مسکن مهر و پروژه های طرح نهضت ملی مسکن بود.

به گزارش تین نیوز، فرزانه صادق مالواجرد در نشست علنی نوبت عصر روز دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی وعده داد: از مهم ترین برنامه های اجرایی، تکمیل باقی مانده مساکن مهر و پروژه های طرح نهضت ملی مسکن مطابق تکالیف تعیین شده در قانون برنامه هفتم است.

وی همچنین در این جلسه وعده تأمین زمین مناسب جهت واگذاری به اقشار کم درآمد، محرومان و  زوج های جوان و ایثارگران، روستاییان و کارگران با استفاده از ظرفیت های پیش بینی شده در قانون از طریق الحاق اراضی، ظرفیت شهرهای جدید، شهرک های مسکونی و اراضی مازاد دستگاه های دولتی را مطرح کرد.

صادق مالواجرد افزود: بر این باور هستم که ایجاد معاونتی با تغییر ساختار وزارت راه و شهرسازی و همچنین ساختار اقتصادی در وزارتخانه لازم و ضروری است که پشتیبان تمام مسکن خواهد بود. از مولد سازی دارایی های راه و شهرسازی گرفته تا خصوصی سازی و سرمایه گذاری خارجی.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ادامه داد: تنوع بخشی به روستاها از طریق فعال سازی بانک مسکن، ایجاد رونق اقتصادی در بخش مسکن با تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی، تامین زمین برای مسکن کارگران، کارکنان کارخانجات و صنایع، مسکن کارکنان نیروهای مسلح، طلاب، فرهنگیان، دانشگاهیان، اصناف، هنرمندان، جوانان کشور و سایر متقاضیان موثر واجد ارزش تکریم ساز و کار اجاره داری حرفه ای براساس ظرفیت های قانون و حمایت از تشکیل و ساماندهی بازار اجاره مسکن توسط نهادهایی مانند شهرداری ها و سازمان های حمایت و موسسات خیریه از جمله این برنامه ها است.

وی خاطرنشان کرد: شتاب بخشی به نوسازی ابنیه ناپایدار با اجرای بسته های تشویقی و جلب مشارکت مردم متخصصان، انجمن های صنفی و حرفه ای، معماران و شهرسازان و فناوران ساختمان و سازمان های مردم نهاد در اولویت است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور توسعه عمران و آبادی روستاهای کشور و در راستای شناسایی و بهره وری از ظرفیت های موجود در مناطق روستایی، توجه به احداث مسکن روستایی برای محرومین به ویژه زوج های جوان ساکن در روستا در جهت ماندگاری جمعیت و زمینه سازی برای مهاجرت معکوس به روستاها در اولویت اقدامات است که در این زمینه توسعه متوازن روستاها با زیست معیشت محور و پایدار اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: واگذاری زمین یکی از اصولی است که در قانون جهش تولید و برنامه هفتم به آن اشاره شده است اما من به عنوان کسی که دغدغه این مردم را دارم قول می دهم اگر قرار است زمینی واگذار شود که واگذار هم خواهد شد مشکل زیرساخت نداشته باشد و حتما باید قبل از آن زیرساخت آن اجرا شده باشد. زمینی که من با مشکل آب و برق و ... واگذار کنم توهین به شأن مردم است بنابراین تمام تلاش خود را به کار می گیرم که اگر قرار است معماری ایرانی- اسلامی که هویت من و تمام مردم ایران است شأن خانواده در آن رعایت شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.