رئیس پلیس راهور: استفاده دیداری رانندگان از مسیریابها تخلف است
رئیس پلیس راهور گفت: استفاده دیداری از این مسیریابها ممنوع و تخلف است و خود این اپلیکیشنها با سیستم صوتی، استفاده کاربران را سادهتر کردند که استفاده از سیستم صوتی آنها برای راننده اشکالی ندارد.
رئیس پلیس راهور گفت: استفاده دیداری از این مسیریابها ممنوع و تخلف است و خود این اپلیکیشنها با سیستم صوتی، استفاده کاربران را سادهتر کردند که استفاده از سیستم صوتی آنها برای راننده اشکالی ندارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سردار محمدرضا مهماندار صبح امروز در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر مجاز بودن یا نبودن استفاده از مسیریاب توسط رانندگان وسایلنقلیه و راکبان موتورسیکلت گفت: اپلیکیشنهای مسیریاب بسیار مفید است و توصیه میکنیم رانندگان از مسیریابهای داخلی استفاده کنند و از این مسیریابهای داخلی حمایت میکنیم.
رئیس پلیس راهور ادامه داد: این مسیریابها در صورتیکه راننده باشید، اجازه استفاده از آن را به شما نمیدهد، استفاده دیداری از این مسیریابها ممنوع و تخلف است و خود این اپلیکیشنها با سیستم صوتی، استفاده کاربران را سادهتر کردند که استفاده از سیستم صوتی آنها برای راننده اشکالی ندارد.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی برنظر پلیس با پولی شدن بزرگراهها، گفت: هر اتفاقی که بخواهد منجر به پولی شدن شود، نیاز به اعمال محدودیت و ممنوعیت دارد، هرگونه اعمال محدودیت و ممنوعیت تردد در هر کدام از معابر شهر، نیاز به مصوبه شورای ترافیک شهر تهران دارد و این شورا به ریاست شهردار تهران، دبیری معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، عضویت رئیس سازمان حملونقل شهرداری تهران، رئیس راهنمایی و رانندگی تهران، نماینده وزارت کشور و نماینده استانداری تشکیل میشود.
مهماندار افزود: تاکنون هیچ پیشنهادی برای ممنوعیت در تونلها یا برخی بزرگراههای تهران که نهایت به پولی شدن منجر شود، به شورا واصل نشده، در شرایط فعلی تا حملونقل عمومی توسعه پیدا نکند و زیرساختها فراهم نشود، اجرای چنین طرحهایی در تهران امکانپذیر نیست و نمیتوان بیشتر از این فشاری به شهروندان آورد البته باید مردم را به عدم استفاده از خودروی شخصی دعوت کنیم، در حمل و نقل شهرداری عنوان شد علیرغم افزایش تعداد واگنهای مترو در برخی از خطوط، به تعداد مسافر اضافه نشده است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی مبنی بر جریمه شدن عابرانی که از پیادهرو یا خطوط عابرپیاده رد نمیشوند یا از پلهای عابرپیاده استفاده نمیکنند، گفت: جریمه کردن عابرپیاده بسیار کار سختی است، در چند کشور نیز که سفر داشتیم، مسئولان راهنمایی و رانندگی این کشورها اعلام کردند چنین کاری را انجام نمیدهند و شاید به صورت نمادین چند نفر را در ماه جریمه کنند، مهمتر از جریمه کردن آموزش است، در کدام برنامه تلویزیونی، رادیویی یا تبلیغاتی در سطح شهر راجع به عابرپیاده صحبت شده است که اکنون آنها را جریمه کنیم؟ باید تمام دستگاهها پای کار بیایند.
وی درباره حمایت پلیس از برقی شدن موتورسیکلتها نیز گفت: حتماً از این موضوع حمایت میکنیم، و اگر زمینه فراهم شود باید در آینده به سمتی برویم که برخی نقاط تهران فقط اجازه به تردد موتورسیکلتهای برقی بدهیم البته قیمتهای این موتورسیکلتها بالا است و باید موتورسیکلتهایی با قیمت پایینتر به مردم عرضه شود.
مهماندار در پاسخ به این سؤال که چرا هر فردی پس از ورود به طرح ترافیک هم جریمه شده و هم عوارض باید دهد، یادآور شد: دوستان در شورای ترافیک این استدلال را دارند که هر کس با ورود به محدوده طرح ترافیک، آلودگی را در آن محدوده تولید و حقی را برای شهر ایجاد میکند و باید هزینهای را پرداخت کند، یا این هزینه را از قبل پرداخت کرده یا در صورت عدم پرداخت هزینه در حساب شهروندی وی منظور میشود.
وی تصریح کرد: فردی که از قبل هزینه را داده، مقررات را رعایت کرده اما فردی که هزینه را پرداخته نکرده، با ورود به طرح هم دچار تخلف شده و این به عنوان جریمه محسوب میشود و هم باید هزینه را بعداً پرداخت کند.