بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

کنترل تمامی راه‌ها باید مکانیزه انجام شود / افزایش ۱۲ درصدی تقاضا سفر در سال ۹۲

کنترل تمامی راه‌ها باید مکانیزه انجام شود / افزایش ۱۲ درصدی تقاضا سفر در سال ۹۲

تین نیوز | رئیس پلیس راهور کشور بر کنترل مکانیزه جاده های کشور برای کاهش سوانح و تصادفات تاکید کرد.
 
 رئیس پلیس راهور کشور پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از دوربین های نظارتی و کنترلی سرعت در جاده چالوس که در ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز با حضور سردار رادان جانشین فرمانده انتظامی کشور برگزار شد، با اشاره به افزایش سفر در کشور گفت: در دهه 80 حدود چهار میلیون خودرو در کشور تردد می کرد که این میزان در پایان این دهه به 15 میلیون و در حال حاضر به 16 و نیم میلیون خودرو رسیده است و در یک دهه شاهد افزایش سه برابری تعداد خودرو ها در کشور بوده ایم.
 
وی ادامه داد: به تبع افزایش تقاضا برای سفر در کشور شاهد درخواست ها فراوان برای دریافت گواهینامه هستیم و کنترل های سنتی در این حوزه دیگر امکان پذیر نخواهد بود.
 
به گفته سردار مومنی و بر اساس اعلام آمارهایی از سوی پلیس و سازمان های مرتبط و البته میزان سوخت مصرفی در کشور  امسال میزان سفرها نسبت به سال 91 حدود 12 درصد افزایش و خوشبختانه تلفات جاده 7 درصد کاهش داشته است.
 
سردار مومنی اظهار داشت: در سال 91 متوسط سرعت خودروها در جاده های کشور 81 کیلومتر و امسال 80 کیلومتر بوده است که با کاهش 7 درصدی میزان تلفات می توان به ارتباط معنا دار مدیریت سرعت و کاهش تلفات پی برد.
 
رئیس پلیس راهور کشور تاکید کرد: اگر این پارادایم در کشور گسترش یابد و جاده ها به صورت مکانیزه کنترل شوند تا آنجایی که حوادث جاده مرتبط با عامل انسانی باشد شاهد کاهش حوادث خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه رویکرد نیروی انتظامی در حوزه آموزش توسعه فرهنگ رانندگی و آموزش همگانی است، اعلام کرد: رویکرد اصلی ما استفاده از سیستم های نوین در این حوزه است و امید می رود تمامی جاده های کشور تحت پوشش سیستم های هوشمند قرار گیرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.