بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

توصیه ها و هشدارهای ترافیکی پلیس به هیات ها و عزاداران

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری های دهه اول ماه محرم، توصیه های ترافیکی را به متصدیان هیات ها و دسته های عزاداری و همچنین عزاداران ارائه کرد.

توصیه ها و هشدارهای ترافیکی پلیس به هیات ها و عزاداران
تین نیوز

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری های دهه اول ماه محرم، توصیه های ترافیکی را به متصدیان هیات ها و دسته های عزاداری و همچنین عزاداران ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا گفت: پلیس راهور تسهیلات ویژه ای را برای تردد در ایام محرم و همچنین ارتقاء ایمنی هیات های عزاداری اتخاذ کرده و ماموران پلیس راهور در زمان برگزاری مراسمات در کنار دسته های عزاداری و هیات ها و تکایا و همچنین محل های پر تجمع عزاداری مستقر خواهند بود.

شیرانی خطاب به متولیات هیئت های عزاداری گفت: از آنجایی که در این ایام، عموم مردم در این مراسمات شرکت می کنند، نکاتی در زمینه رعایت ایمنی این مراکز و حفظ نظم در ترددها باید مدنظر همگان قرار گیرد. به عنوان مثال اولین نکته محل قرارگیری ایستگاه های صلواتی است. ایستگاه های صلواتی نباید در نزدیکی تقاطع ها و میادین اصلی دایر شود و هنگام نصب داربست ها و ایجاد ایستگاه های صلواتی در محل مناسب، باید به گونه ای اقدام شود که پیاده روها و خیابان ها در کمترین حالت ممکن اشغال شوند. همچنین باید به مراقب بود که احتمال برخورد وسایل نقلیه و ایجاد گره ترافیکی وجود نداشته باشد.

وی درباره پخش نذری ها نیز گفت: هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره های ترافیکی جلوگیری و در ماموریت خودروهای امدادی نیز خللی وارد نشود.

وی افزود: نصب هرگونه بنر، پارچه، نوشته و مشابه آن که موجب پوشش تابلوها، چراغ ها و دیگر علائم راهنمایی و رانندگی شود؛ ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: متولیان دستجات عزاداری باید از نیروهای داوطلب مردمی و همیار پلیس مجهز به جلیقه و علایم شب نما در قسمت جلو و انتهای کاروان های عزاداری استفاده کنند تا  علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر عزاداران، نسبت به جلوگیری از تداخل با خودروهای عبوری اقدام شود.

شیرانی گفت که بر اساس مفاد آیین نامه راهور،  عبور و تردد خودروها و موتورسیکلت ها از بین دسته جات و جمعیت ممنوع است و باید فاصله ایمنی رعایت شود. همچنین در حرکت کاروان های عزاداری باید مسیر حرکت وسایل نقلیه، پیش بینی شود.

وی افزود: امیدوارم با رعایت توصیه های پلیس و همکاری مردم در این ایام، عزاداری محرم به صورت باشکوه برگزار و شاهد حوادث ناگوار رانندگی و ایراد خسارت یا مجروح و مصدوم شدن عزاداران نباشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.