بازدید سایت : ۲۲۵۶۷

◄ علت واژگونی اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی در یزد مشخص شد

حال ۷ نفر وخیم گزارش شده است.

علت واژگونی اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی در یزد مشخص شد
تین نیوز

رئیس پلیس راهور فراجا، علت اصلی حادثه واژگونی اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی در جاده دهشیر یزد را نقص فنی در سیستم ترمز و در نتیجه از دست رفتن کنترل وسیله نقلیه توسط راننده اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا درباره جزئیات وقوع حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری مدل ۲۰۱۹ حامل زائران پاکستانی در محور دهشیر به تفت استان یزد گفت: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی، این حادثه در ساعات ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه ۳۰ مردادماه داده است، که متأسفانه بر اثر این حادثه دلخراش، ۲۸ نفر از سرنشینان اتوبوس جانشان را از دست داده و ۲۳ نفر دیگر مجروح شده اند.

حسینی گفت: بر اساس بررسی های اولیه کارشناسان پلیس راهور، نقص فنی در سیستم ترمز و شیب زیاد محور از عوامل اصلی وقوع این حادثه تلخ بوده است، بلافاصله پس از وقوع حادثه، نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شده و عملیات امداد و نجات مصدومان را آغاز کردند و مصدومان این حادثه به نزدیک ترین مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی بیان داشت: کارشناسان پلیس راهور در محل حادثه حضور یافته و بررسی های دقیق تری در خصوص علت حادثه در حال انجام است.

سردار حسینی ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار، از تمامی رانندگان تقاضا کرد به نکات ایمنی از جمله رعایت سرعت مطمئنه، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، نگهداری از وسیله نقلیه، استراحت کافی و استفاده از کمربند ایمنی توجه ویژه داشته باشند. همچنین پلیس راهور فراجا پیگیر موضوع بوده و اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقباً اعلام خواهد شد.

علت واژگونی مرگبار اتوبوس زائران پاکستانی در یزد چه بود؟

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: کارشناسان پلیس راه ناآشنا بودن راننده با مسیر، نقص فنی مستمر در سیستم ترمز وسیله نقلیه و فرسوده بودن وسیله نقلیه را علت تامه واژگونی اتوبوس اعلام کردند.

سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی گفت: اتوبوس زائران پاکستانی در محور مواصلاتی روستای دهشیر بعد از میدان امام خمینی (ره)، روبروی پاسگاه دهشیر بعد از انحراف از مسیر اصلی خود به دلیل وقوع نقص فنی در سیستم ترمز با دکه کنار جاده و ساختمان آموزش وپرورش دهشیر برخورد و واژگون می شود.

حاجی ده آبادی افزود: کارشناسان پلیس راه ناآشنا بودن راننده با مسیر، نقص فنی مستمر در سیستم ترمز وسیله نقلیه و فرسوده بودن وسیله نقلیه را علت تامه واژگونی اتوبوس اعلام کردند.

وی ادامه داد: در حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستان در محور تفت ۲۸ تن جان باختند. 

ده آبادی گفت: این اتوبوس مسافربری از مرزهای شرقی ایران در سیستان و بلوچستان به سمت مرز چذابه خوزستان در حرکت بود.

وی ادامه داد: با توجه به این که فرمان خودروهای پاکستانی بر خلاف خودروهای ایرانی در سمت راست قرار دارد، خطر وقوع این چنین حوادثی افزایش می یابد.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: در برخی کشورها خودروها راست_فرمان طراحی شده و جهت حرکت سایت نقلیه در راه های دوطرفه در سمت چپ قرار دارد. از مهم ترین این کشورها می توان به بریتانیا، استرالیا، ژاپن، نیوزیلند، هند و پاکستان اشاره کرد.

ده آبادی گفت: در هفته گذشته سه تصادف از اتوبوس های پاکستانی در جنوب شرق مخابره شده است.

جان باختن ۲۸ زائر پاکستانی

بنا بر اعلام سازمان اورژانس یزد در حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در جاده دهشیر به تفت، ۲۳ نفر مصدوم شدند که حال ١۴ نفر از آنها وخیم است. 

بر اساس اعلام اورژانس یزد متاسفانه در این حادثه ۲۸ نفر در دم جان باختند. 

حال ۷ نفر وخیم گزارش شده است.

همچنین مصدومان حادثه در بیمارستان های ابرکوه، تفت و یزد در حال مداوا هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.