بازدید سایت : ۴۰۱۲۶

پلیس و شهرداری کرمانشاه پای کار اصلاح نقاط حادثه خیز

وجود نقاط حادثه خیز در کلان شهر کرمانشاه و وارد آمدن خسارت درپی آن به یکی از دغدغه های شهروندان کرمانشاهی تبدیل شده بود، در همین راستا شهرداری کرمانشاه با همراهی پلیس اقدام به شناسایی و رفع این نقاط حادثه خیز کرده است.

پلیس و شهرداری کرمانشاه پای کار اصلاح نقاط حادثه خیز
تین نیوز

وجود نقاط حادثه خیز در کلان شهر کرمانشاه و وارد آمدن خسارت درپی آن به یکی از دغدغه های شهروندان کرمانشاهی تبدیل شده بود، در همین راستا شهرداری کرمانشاه با همراهی پلیس اقدام به شناسایی و رفع این نقاط حادثه خیز کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل ایمنا، شهر کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، عنوان نهمین کلان شهر کشور را یدک می کشد، شهری که با لحاظ کردن مراجعات روزانه شهروندان از شهرستان ها و حتی استان های همجوار می توان گفت روزانه تا حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را در خود جای می دهد.

ازدحام جمعیت و افزایش ترددها سبب افزایش آمار حوادث رانندگی درون شهری شده است، حجم بالای ترددهای شهری از یک سو و تناسب نداشتن تعداد خودروها با معابر در کنار خاموشی یا ضعیف بودن نور بعضی بلوارهای شهر از سوی دیگر موجب افزایش تصادفات و به تبع آن جان باختن شهروندان در حوادث رانندگی شده است.

اصلاح نقاط حادثه خیز در همه جوامع یکی از مواردی است که مورد تاکید و دغدغه مدیران شهری قرار دارد تا با کاهش آسیب ها سبب افزایش تردد خودروها و عبور و مرور شهروندان شود.

این موضوع در کشورمان و استان های مختلف نیز کم و بیش رعایت می شود، اما طی سال های اخیر آنگونه که باید به این مهم به ویژه در کرمانشاه پرداخته نشده است و نتیجه کار فوت حدود ۱۰۰ نفر از شهروندان در حوادث ترافیکی سال گذشته و مصدومیت صدها نفر دیگر بود.

وجود چنین شرایطی برای بعضی دستگاه ها از جمله پلیس و شهرداری دشوار بود، مراجعه تعداد زیادی از شهروندان به آن ها سبب شد تصمیمات جدیدی برای رفع این معضل که شاید کمتر کسی به آن توجه می کرد، اتخاذ شود.

آمار بالای کشته شده ها و مصدومان حوادث ترافیکی مورد توجه رئیس پلیس استان و شهرداری کرمانشاه قرار گرفت و با افزایش تقاضاهای مردمی، رئیس پلیس و شهردار کرمانشاه بر آن شدند تا به عنوان ضابط قانون و نماینده حاکمیت دستگاه های متولی را یک به یک پای کار بیاورند و از آن ها بخواهند که به وظایف قانونی خود در قبال شهروندان و رفع نواقص نقاط حادثه خیز اقدام کنند.

عزم فرمانده و شهردار برای تغییر جزم بود، تغییری که هرچه سریع تر باید اتفاق می افتاد؛ جلسات از پشت میز و صندلی ها به دل شهر و نقاط حادثه خیز منتقل شود، کاری که سردار حاجیان آن را انجام داد و جلسه شورای فرهنگ ترافیک و قرارگاه کاهش تصادفات را در کف خیابان و در میان شهروندان برگزار کرد.

با هماهنگی مشترک فرمانده انتظامی استان کرمانشاه و شهردار کرمانشاه مسئولانی همچون مدیرعامل شرکت برق، نماینده های استانداری و دادستانی و جمعی دیگر از مسئولان و معاونان این دستگاه ها حضور پیدا کردند تا تصمیم گیری های لازم در همان محل مورد بحث صورت گیرد.

طبق گفته مدیران شهری کرمانشاه، ۱۶ نقطه حادثه خیز در مرکز استان وجود دارد و مقرر شد به نوبت هرکدام از آن ها مورد بازدید میدانی قرار گیرد و اقدامات لازم برای رفع این نقاط و بهسازی آن ها انجام شود.

یکی از نقاطی که همواره شهروندان کرمانشاهی از مشکلات آن گلایه مند بودند، میدان نیایش بود، یکی از میادین بسیار شلوغ که حضور وانتی های دوره گرد و دست فروشان در بسیاری ساعات باعث قفل شدن ترافیک و اخلال در تردد می شد.

کرمانشاه

در همین راستا سردار حاجیان و شهردار کرمانشاه در اولین بازدیدهای خود به میدان نیایش رفتند و در حالی که مدیران شهرداری، مدیر شرکت برق و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند، مشکلات آن را شناسایی کردند و مقرر شد دستگاه های متولی بدون فوت وقت اقدام عملی خود را برای رفع معایب را آغاز کنند.

حالا و پس از گذشت چند ماه از بازدیدهای میدانی صورت گرفته توسط پلیس و شهرداری کرمانشاه میدان نیایش تبدیل به نقطه ای آرام شده است، آنچه رضایت خاطر شهروندان کرمانشاهی را نیز به دست آورده است.

وضعیت کنونی میدان نیایش قابل مقایسه با گذشته نیست

محمدرضا باباملکی یکی از شهروندان کرمانشاهی است که به گفته خود به دلیل محل سکونتش مجبور است روزانه و حتی روزی چند بار از میدان نیایش تردد کند؛ وی می گوید: قبل از اصلاح میدان و در بیشتر ساعات روز به ویژه هنگام ظهر و ساعاتی از عصر ترافیک های بسیار سنگینی شکل می گرفت، در آن زمان به خاطر حجم بالای ترددها و بسته شدن راه های تردد شاید هر روز شاهد تصادفات و حتی بعضی مواقع درگیری های لفظی و فیزیکی بودیم.

این شهروند کرمانشاهی تصریح می کند: پس از اصلاح میدان نیایش شرایط کاملاً متفاوت شده است و دیگر از آن ترافیک های سنگین و آزار دهنده و تصادفات روزانه خبری نیست.

وی اذعان می کند: می دانستم پلیس و شهرداری کرمانشاه پیگیر رفع مشکلات شهری و کاهش سوانح رانندگی هستند اما فکر نمی کردم به این زودی مشکلات رفع شود که جای تشکر دارد.

قدردانی بانوی کرمانشاهی از پلیس و شهرداری برای رفع مشکلات میدان نیایش

اکرم لطفی، دیگر شهروند کرمانشاهی تاکید می کند: بیش از ۲۰ سال است از میدان نیایش تردد می کنم، وضعیت شلوغی، نابسامانی و ترافیک این میدان روز به روز بدتر می شد تا اینکه سال گذشته یک روز تعدادی از مسئولان از محل بازدید کردند.

وی با بیان اینکه از همسایه ها شنیدم افراد بازدید کننده فرمانده انتظامی استان، شهردار و جمعی دیگر از مسئولان بوده اند و قرار است میدان نیایش مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد، می افزاید: خوشحالم که حضور این افراد سبب شد تا مشکلات این میدان رفع شود و امروز شاهد آرامش و رفع ترافیک های سنگین آن باشیم.

ابوالفضل سرابی، دیگر شهروند کرمانشاهی نیز تاکید دارد: حالا که این اقدام ارزشمند از سوی پلیس و شهرداری آغاز شده خوب است که حمایت های جدی از این کار صورت گیرد و بقیه دستگاه ها نیز با الگو گرفتن از نیروی انتظامی و شهرداری پای کار بیایند و به وظایف خود عمل کنند.

کرمانشاه

رفع نقاط حادثه خیز کرمانشاه سرعت می گیرد

در همین راستا سردار مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی ۱۶ نقطه حادثه خیز در شهر کرمانشاه خبر می دهد و می گوید: رفع این نقاط با حضور و مشارکت دستگاه های متولی سرعت خواهد گرفت.

وی با اشاره به تدوین برنامه ای برای بازدید میدانی مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان کرمانشاه از نقاط حادثه خیز شهر، تاکید می کند: امروز با همراهی شهردار، معاون دادستان، مدیرفنی استانداری و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی به صورت میدانی از بعضی نقاط بازدید صورت گرفت و تصمیمات خوبی برای رفع نواقص و مشکلات آن ها اتخاذ شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به فوت حدود ۱۰۰ نفر در حوادث ترافیکی درون شهری کرمانشاه سال گذشته، تصریح می کند: نمی توانستیم بنشینیم و نظاره گر مرگ همشهریان خود باشیم؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در بازدیدهای میدانی هرچه سریع تر نسبت به رفع نقاط حادثه خیز اقدام کنیم.

سردار حاجیان با اشاره به شناسایی ۱۶ نقطه حادثه خیز در کرمانشاه، تاکید می کند: در بازدیدهای صورت گرفته مقرر شد شهرداری نسبت به نصب پل عابرپیاده، سرعت کاه و نصب نرده در وسط معابر در نقاطی که لازم است به منظور جلوگیری از تردد عرضی شهروندان و عابران پیاده اقدام کند.

وی تاریکی و کم نور بودن بعضی معابر را از علل اصلی وقوع سوانح رانندگی می داند و اضافه می کند: برای حل این مشکل نیز شرکت توزیع برق استان برای اصلاح این موضوع نیز قول مساعد داد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس به عنوان خادم مردم و ضابط قانون، مشکلات و مطالبات آن ها را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد، ادامه می دهد: دستگاه های اجرایی نیز همکاری خوبی دارند و همه متحد و متفق القول هستند تا کار اصلاح نقاط حادثه خیز هرچه سریع تر انجام گیرد.

سردار حاجیان با بیان اینکه پلیس برای مردم، از مردم و پشتیبان و پناهگاه آن ها است، عنوان می کند: من و همه همکارانم قول داده ایم که آسایش خود را فدای امنیت و آرامش مردم کنیم و در این راه مقدس با همه توان ایستاده ایم.

آمادگی شهرداری کرمانشاه برای هرگونه تعامل با پلیس و رفع نواقص نقاط حادثه خیز

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه نیز می گوید: اقدامات شهرداری برای اصلاح نقاط حادثه خیز به ویژه در حوزه های رفع معضلات ترافیکی، ایمن سازی معابر و کاهش تصادفات آغاز و اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به ابتکار سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان در طرح بازدید میدانی از نقاط حادثه خیز شهر کرمانشاه، تصریح می کند: قرارگاه کاهش تصادفات نیز به میزبانی پلیس تشکیل و تصمیمات خوبی از جمله بازدیدهای میدانی اتخاذ شد.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه تعداد خودروهای کرمانشاه با معابر شهری تناسبی ندارد، اضافه می کند: بر همین اساس معابر جدیدی در حال احداث است و تعدادی نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است، ضمن اینکه تا هفته های آینده نیز معبر جدید دیگری احداث خواهد شد.

نوروزی تکیه بر ناوگان حمل ونقل عمومی و افزایش توان این ناوگان برای ارتقای خدمات رسانی به شهروندان را مورد تاکید قرار می دهد و اضافه می کند: لازم است برای تشویق و ترغیب مردم به استفاده از ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی تاریکی معابر و بلوارهای شهر کرمانشاه را از جمله دلایل اصلی وقوع سوانح رانندگی درون شهری عنوان و تصریح می کند: در این راستا نیز با اداره برق در تعامل خواهیم بود تا این مشکل نیز به سرعت رفع شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.