بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

طراحان احداثمونوریل درک درستی از وضعیت کرمانشاه نداشتند

طراحان احداثمونوریل درک درستی از وضعیت کرمانشاه نداشتند

تین نیوز | رییس شورای استان کرمانشاه، طراحان احداث مونوریل برای این استان درک درستی از وضعیت کرمانشاه نداشتند.
 
سیامک الیاس پور با اشاره به بحث انتخاب مونوریل برای کرمانشاه با انتقاد از اینکه میلیاردها تومان برای احداث پایه‌های منوریل هزینه شده است، افزود: مدت‌هاست که‌ پایه‌های سیمانی طرح در سطح شهر بنا شده و برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کند.
 
الیاس پور عنوان کرد: از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی است که تکمیل منوریل چند میلیارد تومان دیگر پول می‌خواهد و تا سالیان دیگر به نتیجه نمی‌رسد.
 
این مسئول معتقد است: وقتی که استان‌های دیگر این طرح را قبول نکردند، یعنی موقعیت مناسبی ندارد.
 
به گفته رییس شورای استان کرمانشاه در خیلی از شهرهای دیگر به جای این کار BRT را احداث کردند که مزاحمت کمتری برای مردم دارد و تردد را نیز تسهیل می‌کند.
 
وی از مسئولین خواست هرچه زودتر نسبت به اصلاح این طرح اقدام کنند و اگر قرار نیست کار مفیدی انجام شود، پایه‌های آن را جمع‌آوری کنند و بیش از این مردم را عذاب ندهند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • این نکات را دوبار بخوانید ۱ - متاسفانه در کشور ما اگر مسئولی اشتباه بارزی کند و هزینه گزافی به جامعه تحمیل کند مواخذه نمی شود. چرا؟ ۲ - انتخاب سیستم حمل و نقل بر مبنای مطالعات توجیهی صورت می گیرد و برای پروژه های کلان مثل حمل و نقل ریلی در شورایعالی هماهنگی ترافیک وزارت کشور به تصویب می رسد. ۳ - انتخاب سیستم ترابری ریلی کرمانشاه یک موضوع اتفاقی نیست که به راحتی بتوان کلمه اشتباه را به آن اطلاق نمود. ۴ - با روی کار آمدن آقای قالیباف در شهرداری تهران موضوع اشتباه بودن سیستم حمل و نقل مونوریل تهران مشخص شد و اخبار آن در جامعه مهندسی حمل و نقل منتشر و پایه های آن در میدان صادقیه از بیخ کنده شد. ۵ - آقای احمدی نژاد که مبتکر مونوریل در دوره شهرداری خود در تهران بود کماکان از آن دفاع می کرد و طرفداران آقای احمدی نژاد در وزارت کشور و شورایعالی هماهنگی ترافیک حاکم بودند. ۶ - انتخاب سیستم مونوریل برای کرمانشاه بعد از مشخص بودن اشتباه مزبور و مناقشه شهرداری تهران با رئیس جمهور صورت گرفت. ۷ - با جمیع نکات فوق به نظر می رسد در کرمانشاه مسئولین وقت اشتباه سهوی نکردند بلکه خواستند از شرایط حاکم بر وزارت کشور و دیدگاه رئیس جمهور وقت استفاده ببرند تا پروژه ریلی برای کرمانشاه در شورایعالی هماهنگی ترافیک تصویب شود یعنی به جای مباحثفنی و اقتصادی به مباحثسیاسی روی آوردند. ۸ - مشابه این موضوع در قم نیز روی داد.