بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

L. R. T کرمانشاه زودتر و ارزان‌تر از منوریل به نتیجه می‌رسد

L. R. T کرمانشاه زودتر و ارزان‌تر از منوریل به نتیجه می‌رسد

تین نیوز | معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: در صورت تصویب جایگزینی منوریل با قطار سبک شهری(L.R.T ) در شورای عالی ترافیک کشور این پروژه در مدت زمان کمتری نسبت به منوریل تحویل مردم خواهد شد.
 
مهندس مجتبی نیک کردار با اشاره به بازدید چندی پیش معاون وزارت کشور از پروژه منوریل، تصریح کرد: با انجام این بازدید مسئولین مربوطه متقاعد شدند که منوریل قابلیت اجرا در شهر کرمانشاه را ندارد.
 
وی خاطر‌نشان کرد: ستون‌های احداث شده برای منوریل فضای زیادی اشغال کرده‌اند که احداث این ستون‌ها در محدوده خیابان مدرس علاوه بر کاهش فضای تردد، موجب از بین رفتن هویت این خیابان می‌شود.
 
نیک کردار تصریح کرد: احداث ستونهای منوریل در خیابان مدرس علاوه بر اشغال فضا، با ممانعت میراث فرهنگی نیز همراه است و نمی توان هویت و میراث خیابان مدرس را با احداث ستونهای منوریل از بین برد.
 
وی در خصوص زیر گذر شدن منوریل در محدوده خیابان مدرس یادآور شد: کارکرد اصلی منوریل هوایی است و کمتر پیش آمده که اجرای منوریل در زیر زمین صورت گیرد.
 
به گفته نیک کردار در حال حاضر تغییر سیستم حمل و نقل ریلی کرمانشاه از منوریل به قطار سبک شهری (L.R.T) در استان مصوب شده و پیگیری برای مصوب کردن آن در سطح کشور ادامه دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: با بررسی های انجام شده 92 درصد از ستونهای احداث شده برای منوریل قابل استفاده در اجرای پروژه L.R.T هستند.
 
به گفته این مقام مسئول، در L.R.T به جای دو ردیف تیر از عرشه استفاده می‌شود که در حال حاضر محاسبات احداث عرشه در حال انجام است.
 
نیک کردار ابراز امیدواری کرد: در روزهای آینده و با تشکیل شورای عالی ترافیک کشور موضوع تغییر ناوگان حمل و نقل ریلی کرمانشاه از منوریل به L.R.T مورد بررسی قرار گرفته و مصوب شود.
 
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: با تصویب اجرای L.R.T احداث آن در صورت تامین بودجه ظرف چهار سال آینده انجام خواهد شد.
 
وی هزینه احداث L.R.T نسبت به منوریل را کمتر دانست و اظهار کرد: برای راه اندازی این سیستم در شهر کرمانشاه نیازمند 650 میلیارد تومان اعتبار هستیم.
 
نیک کردار همچنین سرعت اجرای کار در L.R.T را نیز بسیار بالاتر از منوریل دانست و اظهار کرد: علاوه بر اینها منوریل سیستمی فانتزی است که تنها در شهرهایی که قابلیت گردشگری دارند مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است.
 
به گفته این مقام مسئول، منوریل از تکنولوژی پیشرفته‌ای نیز برخوردار است که به طور انحصاری تنها در اختیار دو کشور آمریکا و ژاپن قرار دارد.
 
وی در زمینه مقایسه میزان جابجایی مسافر توسط سیستم L.R.T نیز عنوان کرد: خوشبختانه این سیستم به لحاظ میزان جابجایی مسافر نسبت به منوریل برتری داشته و قابلیت جابجایی حداقل 16 هزار مسافر در ساعت را داراست.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.