تصادفی با هشت کشته در جنوب کرمان و انتقاد دوباره از کندی احداث یک جاده
منابع بیمارستانی از افزایش شمار جانباختگان تصادف شدید شامگاه پنجشنبه جاده کهنوج-قلعه گنج به هشت نفر خبر می دهند و این درحالی بوده که انتقادها نیز به اینکه چرا ۲بانده شدن این مسیر پیشرفت نداشته بیش از پیش بالا گرفته است.
منابع بیمارستانی از افزایش شمار جانباختگان تصادف شدید شامگاه پنجشنبه جاده کهنوج-قلعه گنج به هشت نفر خبر می دهند و این درحالی بوده که انتقادها نیز به اینکه چرا ۲بانده شدن این مسیر پیشرفت نداشته بیش از پیش بالا گرفته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شامگاه پنجشنبه هفته گذشته بود که در برخورد ۲ خودرو سواری پراید و سمند از مقابل با یکدیگر پنج نفر در صحنه جان خود را از دست دادند و ۲ نفر دیگر هم در بیمارستان فوت کردند که روز گذشته با مرگ یک نفر دیگر از مصدومان این سانحه تعداد کشته های آن به هفت نفر افزایش یافت.
برخی جانباختگان این حادثه کودک بودند که سبب شد واکنش ها شدیدتر و بیشتر باشد.
حوادثی این چنین در این مسیر پرخطر موجب شده تا تقاضاهای افکار عمومی برای ۲بانده شدن این مسیر افزایش یابد. کاری که البته طرح آن از مرداد پارسال آغاز شده بود اما متوقف مانده و اکنون مسئولان راه و شهرسازی می گویند قطعه اول آن به طول ۶ کیلومتر در حال ساخت است و این قطعه تاکنون پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است.
معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: مشکلاتی از جمله محدود شدن مکان های خاکبرداری و دیر رسیدن مواد منفجره، کندی در کار ایجاد کرده بود اما بعد از انجام انفجار از ۲ ماه پیش تاکنون کار به خوبی پیش می رود.
علی طاهرنژاد افزود: قبل از این برای خاکبرداری از رودخانه ها با منابع طبیعی به توافق نرسیده بودیم و اجازه خاکبرداری از محل دورتری را داده بودند که بعد از رایزنی با فرماندار و منابع طبیعی، معدن خاکبرداری جدیدی به ما معرفی کردند و کار پیش رفت.
وی ادامه داد: سوخت هم مقداری کمتر از نیاز داده می شود اما پیمانکار در حال کار است و طبق برنامه زمان بندی پیش می رود.
طاهرنژاد با بیان اینکه قرارداد آسفالت هم بسته شده که قطعه فعلی بلافاصله آسفالت شود اضافه کرد: پیش بینی می شود تا سه ماه آینده این قطعه به ۷۰ درصد پیشرفت برسد که در آن زمان قطعه بعدی را هم به مناقصه می گذاریم.
وی گفت: به علت موقعیت منطقه، این طرح، هر کیلومتر دست کم ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه ساخت دارد که در برخی نقاط به کیلومتری ۷۰۰ میلیارد ریال هم می رسد.
معاون ساخت و توسعه راه های مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه اگر به موقع اعتبار برسد این مسیر سریع تر ساخته می شود افزود: تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد ریال در این قطعه هزینه شده و ۹۰۰ میلیارد ریال نیاز است تا این ۶ کیلومتر از مسیر به اتمام برسد.
وی اضافه کرد: کل مسیر کهنوج – قلعه گنج ۷۵ کیلومتر است و قطعه اول در حال ساخت هم ۶ کیلومتر طول دارد.
طاهرنژاد با اشاره به سوانح این جاده گفت: درست است که مسیر تک بانده است اما بسیاری از رانندگان هم با سرعت بالا رانندگی می کنند که احتمال تصادف را افزایش می دهد.
وی یادآور شد: جاده جیرفت – کهنوج ۲بانده است اما به دلیل سرعت غیرمجاز مرتب شاهد واژگونی خودروها هستیم و راننداگان با همین سرعت مسیر جیرفت- کهنوج می خواهند در مسیری تک بانده از کهنوج به قلعه گنج بروند که در این شرایط تصادف ها به شکل برخورد از روبه رو افزایش می یابد.
یکی از دلایل کندی پیشرفت قطعه اول ۲بانده شدن مسیر کهنوج – قلعه گنج تغییر مسیر اولیه آن اعلام شده است که مسیر جدید به کوه برخورد کرده و نیاز به ترانشه برداری و مواد منفجره پیدا کرد؛ به گفته معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان دیر رسیدن این مواد هم عاملی برای کندی کارها شده بود.
مسیرهای ارتباطی جنوب کرمان شریان های ارتباطی کرمان با استان های هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان را نیز هموار می کند که حلقه اتصال مهمی در سطح کشوری به شمار می رود و انتظار است در تخصیص اعتبار و کمک برای اتمام زودتر آنها، همت بیشتری به خرج داده شود.
سلام جاده ترانزیت دهبکری به سمت ابارق واقعا قابل عبور ومرورنیست کلا دست اندازها باعث نابودی وسایط نقلیه شده و نیاز مبرم به روکش دارد جا دارد رییس محترم اداره راه شهرستان بم شخصاً بازدید داشته باشد