بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

پروازهای فرودگاه یاسوج برقرار می‌شود

مدیر فرودگاه یاسوج از برقراری پروازهای این فرودگاه در نیمه دوم شهریورماه امسال خبر داد.

 پروازهای فرودگاه یاسوج برقرار می‌شود
تین نیوز

 مدیر فرودگاه یاسوج از برقراری پروازهای این فرودگاه در نیمه دوم شهریورماه امسال خبر داد.

علی محسنیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: پروازهای فرودگاه یاسوج به دلیل اجرای پروژه توسعه باند پروازی و روکش آسفالت از اول تیرماه امسال تعطیل که به‌زودی این پروازها برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه طولانی کردن  باند فرودگاه یاسوج هم‌اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد عنوان کرد: این پروژه در 2 فاز تعریف شده که فاز نخست آن یعنی بهسازی سطوح پروازی در نیمه دوم شهریورماه جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محسنیان فاز دوم این پروژه را طولانی کردن باند فرودگاه به طول 600 متر عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده فاز دول این پروژه پایان مهرماه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر فرودگاه یاسوج اعتبار مورد نیاز برای پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج را بیش از 30 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار توسط شرکت فرودگاه‌های کشور تامین می‌شود و هم اکنون در زمینه اعتبار مشکل خاصی نداریم.

محسنیان اظهار داشت: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج 2 هزار و 600 متر بوده که این موضوع از جمله مهمترین مشکلات این فرودگاه بوده زیرا در این شرایط امکان نشست و برخاست هواپیماهای کوچک امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش طول باند فرودگاه یاسوج به طول 600 متر امکان نشست و برخاست هواپیماهای تا رده بدنه متوسط از جمله فوکر100 و ایرباس 320 فراهم می‌شود.

مدیر فرودگاه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون پروازهای این فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای ATR72 به مقصد تهران و بالعکس انجام می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.