◄ بحث انتزاع هوانوردی از حملونقل نشاندهنده عدم شناخت این حوزه است
پیشنهاد انتزاع حوزه هوانوردی از حوزه حملونقل و یا تقلیل این بخش استراتژیک تا حد حوزه گردشگری نشاندهنده عدم اطلاع و شناخت کافی از جایگاه استراتژیک صنعت حملونقل هوایی است.
پیشنهاد انتزاع حوزه هوانوردی از حوزه حملونقل و یا تقلیل این بخش استراتژیک تا حد حوزه گردشگری نشاندهنده عدم اطلاع و شناخت کافی از جایگاه استراتژیک صنعت حملونقل هوایی است.
به گزارش تیننیوز، یک کارشناس هوانوردی با بیان این مطلب گفت: سیاستگذاری و اجرا در حوزه حملونقل نیازمند یکپارچگی با نگاه استراتژیک است و به همین دلیل با انتزاع بخش هوانوردی از وزارت راه و یا ادغام آن با بخش گردشگری مخالفم.
حمید اکبریمقدم در گفتوگو با تیننیوز خاطرنشان کرد: البته واگذاری بخشهای تصدیگری در تمام حوزهها از جمله بخش هوانوردی مانند اداره فرودگاهها و شرکتهای هوایی به بخش غیر دولتی - اگر واقعا خصوصی باشند در گذشته نهادهای بدتر از دولت به بهانه خصوصیسازی فقط مالکیت این بخشها را در اختیار گرفته و از دولت هم بدتر اداره کردند- میتواند با استفاده از تجربه کشورهای موفق در این زمینه، کارآمدی آن را افزایش داده و به تدریج کشور، جایگاه از دست داده خود را در صنعت حملونقل هوایی باز پس گیرد.
وی در مورد آینده وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: در مورد بخش مسکن و شهرسازی، با تشکیل وزارتخانهای شامل بخشهای مسکن و شهرسازی در وزارت فعلی به علاوه بخشهایی در وزارت کشاورزی مانند منابع طبیعی که به حوزه زیست شهری و روستایی مربوط میشود و همچنین معاونت عمرانی وزارت کشور و سازمان شهرداریها به منظور سیاستگذاری یکپارچه و کلان در حوزه شهری و روستایی موافقم.
این کارشناس تاکید کرد: هم اکنون با پخش وظایف و اختیارات در وزارتخانههای مختلف شاهد از بین رفتن منابع کشور در این حوزه تا حد ایجاد بحرانهای متعدد در زیست انسانی کشور هستیم که تشکیل وزارت شهرسازی و امور شهری میتواند سیاستگذاری یکپارچه و نظارت بر شهرداریها را - که هم اکنون با اخلال همراه است - به نتیجه رساند.
قابل ذکر است برخی فعالان بخش هوانوردی با توجه به دیدگاههایی که در مورد آینده وزارت راه و شهرسازی پس از انتزاع مطرح میشود، موضوع ادغام نظام هوانوردی در نظام گردشگری را پیشنهاد میدهند.