بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

تدوین آیین‌نامه حقوق مسافر تا پایان سال / الزام ایرلاین‌ها به داشتن هواپیمای جایگزین در تأخیر‌ها

تدوین آیین‌نامه حقوق مسافر تا پایان سال / الزام ایرلاین‌ها به داشتن هواپیمای جایگزین در تأخیر‌ها
|

تین نیوز | دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه ایرلاین‌ها مکلف به اختصاص هواپیمای جایگزین برای کاهش تأخیرهای پروازی هستند، گفت: آیین‌نامه حقوق مسافر در جلسه بعدی شورای عالی هواپیمایی نهایی شده و تا پایان سال تدوین می‌شود.
 
 مقصود اسعدی سامانی درباره تهیه و تدوین آیین‌نامه حقوق مسافر اظهار داشت: این آیین‌نامه با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و شورای عالی هواپیمایی در حال تدوین‌ است، فعلاً در دستور کار جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری قرار دارد که پس از بررسی ابلاغ خواهد شد.
 
وی ادامه داد: هنوز این دستور‌العمل ابلاغ نشده و در جلسه بعد بحث نهایی آن انجام می‌شود، اما قطعاً تا قبل از ایام نوروز این آیین‌نامه تعیین تکلیف خواهد شد.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در تشریح مفاد این آیین‌نامه اظهار داشت: کلیات این آیین‌نامه در ارتباط با تدوین رابطه متقابل بین مسافر و شرکت هواپیمایی است. وظایف شرکت‌های هواپیمایی و مسافر مشخص شده‌ ضمن آنکه در بخش تأخیرات پروازی موارد عمده‌ای عنوان شده است.
 
اسعدی سامانی با بیان اینکه در بخش تأخیرات پروازی چندین وجه قابل بررسی است، افزود: بخشی از ‌تأخیرات درون‌سازمانی، بخشی برون سازمانی، بخشی عکس‌العملی و بخشی مربوط به شرایط آب و هوایی است که باید مورد توجه باشد.
 
وی اظهار داشت: باید در صورت بروز تأخیر یک پرواز ،دلایل رخداد آن تأخیر هم بررسی شده و سپس در آن باره تصمیم‌گیری شود مثلا اگر به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی تأخیر در پروازی رخ دهد قطعاً شرکت هواپیمایی متضرر اول خواهد بود،زیرا هواپیما به موقع پرواز نمی‌کند و تأخیرات عکس‌العملی ناشی از این تأخیر در پروازهای بعدی ایرلاین رخ خواهد داد.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: برخی از تأخیرات به دلیل نقص فنی و کمبود قطعات هواپیما ‌‌ناشی از مسائل تحریم است، در این راستا شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت ایمنی پرواز و حفظ جان مسافر هستند بنابراین پرواز انجام نمی‌شود تا پس از اتمام کارهای فنی، ‌هواپیما‌ از نظر ایمنی در شرایط مناسب قرار گیرد.
 
وی با تأکید بر اینکه تلاش ایرلاین‌ها بر کاهش تأخیرات پروازی است، اضافه کرد: قطعا شرکت هواپیمایی به عنوان یک بنگاه اقتصادی تلاش می‌کند فعالیت بیشتر و سودآوری بالاتری داشته باشد و اگر تأخیر پروازی کمتری داشته باشد قطعا درآمد مطلوب‌تری خواهد داشت.
 
اسعدی سامانی اظهار داشت: در بخش هواپیمای جایگزین هم ایرلاین‌ها مکلف به تعیین هواپیمای BACK UP هستند؛ البته عرضه و تقاضا در صنعت حمل و نقل هوایی متناسب نیست و در این شرایط ایرلاین‌ها قادر به پاسخگویی تقاضاها نیستند زیرا نمی‌توان به راحتی ناوگان وارد کشور کرد.
 
بنابراین گزارش رئیس سازمان هواپیمایی روز 12 بهمن اعلام کرده بود که دستورالعمل حقوق مسافر تهیه شده و تاکنون سه جلسه با شورای عالی هواپیمایی داشته‌ایم.
 
بنا به گفته علی‌رضا جهانگیریان ‌این دستورالعمل در ساعات پایانی روز 11 بهمن نهایی شد و به زودی اعلام و ابلاغ می‌‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلام پاسخ

    دکتر ما درس ائیرودینامیک تحلیلی افتادیدیم اگر دعا کنیم سانحه ندی به ما دوازده میدی مشروط نشیم

  • هوشنگ پاسخ

    اول امتحان آئین نامه بعد امتحان شهر. کدام حقوق مسافر کدام بازخواست در خصوص تاخیر چند ساعته کدام تکریم مشتری کدام قانون در حفظ حقوق مسافر کدام نهاد پاسخگو کدام دفتر نظارت بر فعالیت هوانوردی لطفا ادرس را به پست الکترونیک اینجانب ارسال فرمایید. متشکرم

  • مجید پاسخ

    شعار تا عمل چند سال نوری فاصله داشته چرا که شاعر گرانقدر فرمودند: دست ما کوتاه و خرما بر نخیل خواهشمند است از علوم غریبه و جن و پری و حقوق مسافر و این مسائل حرف نزنید که میشود برنج هندی و پالم در لبنیات و هورمون در مرغ و گوشتهای جنون گاوی و … چرا چشم وگوش مردم را باز می کنید مگر مسافر حقوق دارد؟