بازدید سایت : ۶۱۱۷۶
رئیس جامعه هتلداران کیش:

هجوم مسافران به کیش به دلیل ناامنی‌ در خاورمیانه

هجوم مسافران به کیش به دلیل ناامنی‌ در خاورمیانه
|

رئیس جامعه هتلداران کیش با اشاره به اینکه در هفته نخست تعطیلات نوروزی بیش از یکصد هزار مسافر وارد جزیره کیش شدند، از اشغال ۱۰۰ درصدی هتل‌های کیش خبر داد و گفت: به دلیل ناامنی‌ در خاورمیانه، گردشگران ترجیح می‌دهند به جای سفرهای خارجی به کیش سفر کنند.

مسیح الله صفا رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش با ارائه آماری از حجم گردشگران نوروزی جزیره کیش در باره زمانی 29 اسفند 94 تا پنجم فروردین ماه امسال، امنیت را یکی از مولفه‌های مهم در هر کشور برشمرد و اظهار داشت: به دلیل ناامنی‌های موجود در منطقه خاورمیانه، گردشگران ترجیح می‌دهند به جای سفر به خارج از کشور به نقاط خوش و آب هوا و امن از جمله کیش سفر کنند.

وی در مورد آمادگی جزیره کیش برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی اظهار داشت: کیش از تمام ظرفیت‌های خود را برای میزبانی شایسته استفاده کرده است، 51 هتل جزیره کیش با ظرفیت پنج هزار و 200 اتاق و 13 هزار و 300 تخت در حال پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند.

صفا در مورد درجه بندی هتل‌های موجود گفت: از هتل‌های موجود 6 هتل پنج ستاره، 12 هتل چهار ستاره، 13 هتل سه ستاره و باقی هتل‌ها دو ستاره هستند و 41 هتل نیز در حال ساخت داریم.

وی تصریح کرد: علاوه بر هتل‌ها، کمپ‌های مسافری در دو بخش مجردی و خانوادگی و کانکس‌ها نیز از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به مسافران خدمات ارائه می‌دهد و برخی نیز در منازل اجاره ای ساکن می‌شوند.

صفا در مورد افزایش قیمت هتل‌ها در نوروز امسال گفت: در سال 93 از هتل داران خواستیم که با افزایش بی رویه قیمت هتل، مسافران کیش را از انتخاب این جزیره به عنوان مقصد دوباره گردشگری منصرف نکنند که خوشبختانه سال 94 به دلیل رعایت از سوی بسیاری از هتل ها نوروز خوب و پر گردشگری را برای جزیره داشتیم که سفر حدود 215 هزار گردشگر نشان از این موفقیت داشت.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته 96 درصد هتل ها در ایام نوروز اشغال بود، افزود: امسال با توجه به افزایش مسافران و ورود بیش از یکصد هزار مسافر به کیش در روزهای نخست تعطیلات، ضریب اشغال هتل ها 100 درصد گزارش شده است.

رئیس جامعه هتلداران کیش از نظارت مستمر بر نحوه ارایه خدمات هتل‌ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: علاوه بر نظارت از سوی جامعه هتلداران، معاونت گردشگری نیز بر فعالیت تمامی هتل‌ها و مراکز گردشگری نظارت کامل دارد، همچنین مرکز توسعه سلامت نیز به صورت ادواری بر مسائل بهداشتی این مراکز نظارت دارند.

وی با بیان این که در نظرسنجی‌ها انجام شده همه مسافران از خدمات ارائه شده راضی بودند، گفت: مدیران هتل‌ها تمامی پول دریافتی به تعداد انگشت شماری از مسافران که از برخی خدمات انتقاد داشتند، پس دادند زیرا هدف مدیران، کارکنان، جامعه هتلداران و معاونت گردشگری سازمان کسب رضایت 100 درصدی مسافران است.

صفا با بیان اینکه از میان هتل‌ها فقط هفت هتل عضو جامعه هتلداران نیستند، افزود: با توجه به این موضوع جامعه هتلداران نمی‌تواند بر نحوه ارائه خدمات و نرخ آنها نظارت داشته باشد.

وی یادآور شد: در مجموع 2 هتل پنج ستاره، سه هتل سه ستاره و 2 هتل دو ستاره هستند و فقط توسط مدیریت نظارت بر خدمات گردشگری سازمان بر آنها نظارت می‌شود.

صفا به ایجاد سامانه 6122 سناک از سوی معاونت گردشگری برای دریافت انتقادات و شکایات گردشگران از ارائه خدمات از سوی هتل‌ها و سایر مراکز اشاره کرد و گفت: گردشگران و تمامی کسانی که انتقاد یا پیشنهادی داشته باشند، می‌توانند توسط این سامانه به طور شبانه روزی با مسئولان ارتباط برقرار کنند.

رئیس جامعه هتلداران کیش تاکید کرد: همه مجموعه و دست اندرکاران حوزه گردشگری کیش تلاش کرده اند تا خدماتی در خور شان مسافران ارائه شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.