بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

موردی از مشاهده ویروس کرونا در پایانه مرزی اینچه‌برون وجود ندارد

مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون در شرق استان گلستان گفت: تاکنون هیچ موردی از فرد یا افراد مبتلا به ویروس کرونا در این پایانه مرزی مشاهده نشده و نظارت دقیق برای ممانعت از ورود افراد مبتلا به این ویروس، مورد تاکید است.

موردی از مشاهده ویروس کرونا در پایانه مرزی اینچه‌برون وجود ندارد
تین نیوز

مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون در شرق استان گلستان گفت: تاکنون هیچ موردی از فرد یا افراد مبتلا به ویروس کرونا در این پایانه مرزی مشاهده نشده و نظارت دقیق برای ممانعت از ورود افراد مبتلا به این ویروس، مورد تاکید است.

به گزارش  تین‌نیوز از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، محسن عامریون روز دوشنبه اظهارداشت: تمام نیروهای اداری این پایانه مرزی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق ترددهای مرزی در حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: کارکنان پایانه مرزی اینچه‌برون تا اطلاع ثانوی ورود و خروج ناوگان باری و مسافری را تحت نظارت‌های بهداشتی قرار داده و رانندگان نیز فقط می‌توانند پس از معاینات پزشکی برای انجام کارهای اداری خود وارد پایانه شوند.

به گفته وی، تهیه و توزیع ماسک و دستکش برای همکاران، آموزش آنان در خصوص نحوه سرایت ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از آن، هماهنگی با مراکز بهداشتی درمانی و پلیس مرز از دیگر اقدامات اجرایی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تنها مرز زمینی استان گلستان است.

مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون تصریح کرد: با توجه به احتمال ورود ویروس کرونا از مرز ترکمنستان، نشست‌های توجیهی و مشترک دستگاه‌های اجرایی مستقر در اینچه برون به منظور مواجهه با خطرات احتمالی تشکیل شده است.

پایانه مرزی اینچه برون د رحوزه شهرستان گنبدکاووس واقع شده و با ۵۰ هکتار وسعت، تنها مرز رسمی کشور در استان گلستان بین ایران و ترکمنستان است که تمام مراودات اقتصادی اجتماعی بین دو کشور از طریق آن انجام می‌شود. 

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.  

بر اساس آخرین آمار تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند و بیش از ۲۱۳ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تا کنون هیچ موردی از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده و دوربین‌های حرارتی مستقر در مبادی ورودی کشور بطور مستمر مسافران را چک می کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.