بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ رونق رفت و آمد در مرز اینچه برون

۹۷ ناوگان به طور متوسط هر روز در تنها مرز زمینی گلستان تردد می‌کنند.

رونق رفت و آمد در مرز اینچه برون
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در هفتمین نشست دبیرخانه انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی کشور در گرگان گفت: سال گذشته ۳۴ هزار تردد از پایانه مرزی اینچه برون انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد بیشتر شد.

به گزارش تین نیوز، عادل مصدقی افزود: با پایان محدودیت های کرونایی و از سر گیری فعالیت های مرزی پایانه اینچه برون، با سیاست ها و دیپلماسی های دولت سیزدهم متوسط تردد روزانه ناوگان در این مرز از ۷۴ ناوگان در سال ۱۴۰۱، امسال به ۱۶۰ ناوگان در روز هم رسید.

وی گفت: گلستان یکی از استان های مهم و استراتژیک در بخش حمل و نقل بین المللی و تجارت خارجی است. وی با بیان گستردگی شبکه راه های استان افزود: با مذاکرات انجام شده با پیمانکاران ایرانی، مسیر های اینچه برون در خاک ایران در حال تکمیل است و با توسعه شبکه جاده ای این مرز شاهد رونق حضور ناوگان کشور های ترکیه، آلمان و سوئیس خواهیم بود. مصدقی افزود: کاهش زمان ترخیص کالا ها، استفاده از فناوری های نوین، ایجاد مشوق ها و معافیت های مالی از اقداماتی است که برای بهبود و کارآیی سرعت عملیات گمرکی انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ابراز امیدواری کرد؛ با استقرار تجهیزات لجستیکی در منطقه آزاد اینچه برون بخصوص در بخش کشاورزی و صنعت پتروشیمی آینده پررونقی برای پایانه مرزی اینچه برون رقم بخورد. مصدقی گفت: با حضور در نمایشگاه های بین المللی قزاقستان و ترکمنستان برای تقویت مزیت های رقابتی استان و انعقاد قرارداد های بین المللی می توان سهم استان را در حمل و نقل بین المللی گسترش داد. او افزود: با انجام مذاکرات با وزارت امور خارجه، زمینه سازی برای توسعه تبادلات مسافری و رونق تبادلات اقتصادی در پایانه مرزی اینچه برون افزایش می یابد.

ناترازی هزینه های حمل، تاکید بر توسعه حمل یکسره، مدیریت واحد بر حمل و نقل بین المللی، شرایط تاسیس شرکت ها و پرونده های قانونی حمل و نقل، رفع حق توقف و مسایل کانون جهانگردی، تصمیم جدی برای عبور خارج از نوبت کامیون های یخچالی و همچنین واردات کامیون ها از مهمترین موضوعاتی بود که در هفتمین نشست دبیرخانه انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی سراسر کشور بیان شد. در این نشست انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی استان های آذربایجان غربی، اردبیل و سیستان وبلوچستان مهمان استان گلستان بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.