بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

احداث پل بایلر گنبدکاووس با حضور استاندار گلستان آغاز شد

مراسم احداث این پل با حضور استاندار و فرماندار گنبدکاووس، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

احداث پل بایلر گنبدکاووس با حضور استاندار گلستان آغاز شد
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از آغاز احداث پل بایلر در شهرستان گنبدکاووس با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: مراسم احداث این پل با حضور استاندار و فرماندار گنبدکاووس، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عادل مصدقی با اشاره به آغاز احداث پل بایلر در شهرستان گنبد با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان، اظهارداشت: پل بایلر در مسیر راه ارتباطی گنبدکاووس – کلاله قراردارد و  شامل ۲ دهنه ۲۵ متری است که توسط پیمانکار ساخته می شود.

به گفته وی، قرارداد ساخت این پل در جاده گنبدکاووس کلاله بر روی رودخانه اوغان ۱۵  ماهه است و  اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پل از منابع سازمان راهداری، حمل و نقل جاده ای تامین می شود.

مصدقی ادامه داد: پل بتنی و قدیمی بایلر این شهرستان با هشت متر عرض و ۲۵ متر طول، بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و جوابگوی نیاز فعلی چه تردد خودروها و چه آب گذری نیست.

وی، ارتفاع پل جدید را ۱۲ متر اعلام کرد و افزود: پایه های پل جدید بُتنی و بدنه عرشه آن فلزی (فولادی) با روکش آسفالت خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان  تصریح کرد: آبگرفتگی پل قدیمی بایلر گنبدکاووس معمولا براثر بارندگی در مناطق جنگلی و کوهستانی بالادست یعنی گالیکش و طغیان رودخانه «اوغان» این شهرستان که در بخشی از مسیر خود از حاشیه روستای بایلر گنبدکاووس عبور می کند، همواره گلایه اهالی ساکن در منطقه و مردم در حال تردد را به دنبال داشت.

مصدقی تاکید کرد: با ساخت پل جدید با ارتفاع بالا نگرانی مردم این شهرستان و کلاله برای تردد در هنگان بارندگی و سیلاب برطرف خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس در مجموع ۳۳.۳ کیلومتر راه اصلی، ۲۳۶.۱ کیلومتر راه فرعی و ۵۷۵.۲ کیلومتر راه روستایی ثبت شده و شناسنامه دار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.