بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

صادرات ۴.۸ میلیون دلار کالای صنعتی از گنبدکاووس

پنج هزار و ۱۹۷ تن انواع کالاها به ارزش چهار میلیون و ۸۳۷ هزار دلار فروردین و اردیبهشت امسال توسط پنج واحد صنعتی این شهرستان صادر شد.

صادرات ۴.۸ میلیون دلار کالای صنعتی از گنبدکاووس
تین نیوز

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت: پنج هزار و ۱۹۷ تن انواع کالاها به ارزش چهار میلیون و ۸۳۷ هزار دلار فروردین و اردیبهشت امسال توسط پنج واحد صنعتی این شهرستان صادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، روح الله کوهساری روز یکشنبه با تبریک ۱۰ تیر روز صنعت و معدن اظهار کرد: از مجموع واحدهای صنعتی فعال گنبدکاووس، ۱۰ واحد در بخش صادرات محصولاتی از قبیل پلی استایرن قابل انبساط، سوخت تقطیری (روغن موتور)، روغن پایه تصفیه مجدد، نئوپان روکش شده، گچ ساختمانی، یخچال فریزر صندوقی و ویترینی، پودر باریت، قطعات فلزی و انواع شوینده فعالیت دارند.

کوهساری صادرات پنج واحد صنعتی گنبدکاووس از طریق مبادی گمرکی استان گلستان و برخی استان های دیگر را در ۲ ماهه نخست امسال به کشورهای ترکمنستان، عراق، قطر، عمان، رومانی، ازبکستان، بلغارستان، پاکستان و هندوستان اعلام کرد و گفت: همچنین کل صادرات واحدهای صنعتی شهرستان در سال گذشته ۳۴ هزار و ۹۱۰ تن انواع کالاها به ارزش ۳۳ میلیون و ۱۷۳ هزار دلار بوده است.

وی گفت: این شهرستان ۱۰۸ واحد صنعتی فعال و پنج واحد صنعتی راکد و ۹ معدن فعال و هشت معدن غیرفعال دارد که پیگیری برای فعال سازی واحدهای دارای مشکل در حال انجام است.

کوهساری افزود: تاکنون ۲ هزار و ۱۵۴ پروانه کسب برای واحدهای تولیدی، هشت هزار و ۱۲۰ پروانه کسب برای واحدهای توزیعی، هزار و ۷۵۱ پروانه کسب برای واحدهای خدماتی و ۲ هزار و ۳۶۰ پروانه کسب برای واحدهای فنی در شهرستان صادر شده است.

وی ادامه داد: برای ۲۸ هزار نفر در واحدهای صنفی، ۲ هزار و ۳۳۰ نفر در واحدهای صنعتی و ۵۰ نفر در واحدهای معدنی گنبدکاووس شغل ایجاد شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت: سال گذشته از محل تبصره ۱۸ به یک طرح صنعتی، سه واحد صنعتی و یک واحد صنفی شهرستان در مجموع ۲۶۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و همچنین ۵۴ نفر از قالی بافان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی هر کدام به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بانک معرفی شدند.

وی افزود: از محل اعتبارات روستایی و عشایری هم سال گذشته ۱۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هشت واحد صنفی شهرستان پرداخت شد.

اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال های اخیر با بهره برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.