بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

مشکلات تعویض تاکسی های فرسوده در گلستان برطرف شود

بسیاری از تاکسی ها و اوتوبوس های شهر گرگان نیاز به نوسازی دارند.

تین نیوز

در استان گلستان تاکسی های فرسوده بسیاری وجود دارد و تاکسی های فرسوده همیشه برای مسافران مخصوصا در سرما و گرما مشکل ساز بوده است. نوسازی تاکسی های فرسوده در استان به کندی پیش می رود که دولت جدید باید به این اقذام سرعت ببخشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا،  در استان گلستان تاکسی های فرسوده بسیاری وجود دارد که فرسودگی ناوگان عمومی باعث افزایش مصرف سوخت، آلودهگی محیط زیست، به خطر افتادن سلامت شهروندان و به خصوص مسافران می شود.

دولت چهاردهم باید واردات خودروهای برقی را به صورت جدی پیگیری کند چراکه تاکسی های برقی می توانند جایگزین تاکسی های فرسوده شوند. دولت می تواند به رانندگی که تاکسی فرسوده دارند تسهیلات قرض الحسنه با باز پرداخت طولانی مدت بدهد.

دما در تابستان به ۵۰ درجه سانتیگراد می رسد و اغلب تاکسی ها که فرسوده هستند کولر ندارند و باعث نارضایتی مسافران می شود. تاکسی ها سهم قابل توجهی از سفرهای شهری را برای شهروندان اختصاص می دهند که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرند.

۱۰۰ راننده اتوبوس شهری در گرگان فعالیت می کنند و بسیاری از اتوبوس های شهری گرگان فرسوده هستند که برخی از اتوبوس ها در خیابان های گرگان آلودگی زیادی ایجاد می کنند.حتی بسیاری از آنها فاقد کولر  و بخاری هستند و مردم در روزهای گرم و سرد همیشه دچار مشکل می شوند.

یکی از راننده های تاکسی در گرگان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: ما رانندگان تاکسی بسیار مظلوم واقع شده ایم و هرچه مشکلات خود را به مسئولان امر می گوییم کسی گوش نمی کند.

احمد مظفری ادامه داد: نوسازی کردن یک تاکسی کار راحتی نیست و در این کار آنقدر سنگ جلوی پای ما می اندازند که به مشکل بر می خوریم و از گرفتن تاکسی جدید پشیمان می شویم. رانندگان تاکسی از گروه های زحمتکش جامعه هستند که دولت به آنها توجهی نمی کند.

وی افزود: طی دو سال اخیر افزایش قیمت خودرو و لوازم یدکی موجب شده است تا ما رانندگان تاکسی با مشکلات زیادی روبه رو شویم. ما هرچی کار می کنیم باید خرج تاکسی کنیم.

وی بیان کرد: از مسئولان می خواهیم که فقط وعده ندهند و در راستای نوسازی تاکسی ها با ما همکاری لازم را داشته باشند. ما هم دوست داریم یک تاکسی نو داشته باشیم و در این گرما و شرجی هوا کولر ماشین را روشن کنیم که مسافران راضی باشند .

وی بیان کرد: اکثر رانندگان تاکسی بیمه تامین اجتماعی نشده اند که این موضوع برای ما اصلا خوب نیست. رانندگی یک شغل بسیار سخت است و بیمه تامین اجتماعی از نیازهای اولیه ما است.

شهردار گرگان هم در این باره اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت و همچنین تعدد سفرهای درون شهری، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در گرگان مورد توجه و تأکید مدیریت شهری قرار دارد.

سید محمدرضا سیدالنگی گفت: در دوره کنونی 61 دستگاه اتوبوس جدید با اعتباری بالغ بر 681 میلیارد و 300 میلیون ریال خریداری شده است.

وی بیان داشت: همچنین در این مدت 24 دستگاه اتوبوس فرسوده نیز در شهر گرگان با 143 میلیارد ریال اعتبار بازسازی شده و بازسازی 16 دستگاه اتوبوس دیگر با 152 میلیارد ریال اعتبار نیز در دست اقدام قرار دارد.

سیدالنگی گفت: با توجه به نیاز شهروندان و درخواست آنان برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، 40 ایستگاه جدید نیز به منظور رفاه حال شهروندان در گرگان به ویژه در شهرک های شمال شهر گرگان ایجاد شده است.

وی افزود: توسعه ایستگاه های مکانیزه نیز از جمله اقدامات دیگری است که قرار است با مشارکت اداره امور سرمایه گذاری شهرداری 12 ایستگاه مکانیزه با سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد تومان در شهر گرگان ایجاد شود.

شهردار گرگان اضافه کرد: در حوزه تاکسی های درون شهری نیز در دوره کنونی بیش از 300 دستگاه تاکسی فرسوده شهر گرگان نوسازی شده است.

به گفته سیدالنگی روزانه بیش از 300 هزار سفر درون شهری با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گرگان ( اتوبوس، تاکسی، آژانس ها و ...) انجام می شود و با افزوده شدن اتوبوس های جدید، کیفیت خدمات دهی مطلوب تر خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.