بازدید سایت : ۲۲۵۶۷

راه آهن اینچه برون؛ فرصت طلایی برای تجارت امن و اقتصادی بازرگانان

منطقه آزاد اینچه برون ظرفیت بزرگ برای توسعه استان و کشور خواهد شد به شرط آنکه زیرساخت ها را فراهم و موانع را هرچه سریع تر برطرف کنیم.

راه آهن اینچه برون؛ فرصت طلایی برای تجارت امن و اقتصادی بازرگانان
تین نیوز

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان توجیه اقتصادی و امنیت را دو ویژگی شاخص مسیر ریلی اینچه برون دانست و افزود: منطقه آزاد اینچه برون ظرفیت بزرگ برای توسعه استان و کشور خواهد شد به شرط آنکه زیرساخت ها را فراهم و موانع را هرچه سریع تر برطرف کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید صفوی امروز چهارشنبه در ششمین جلسه کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان که با هدف بررسی ظرفیت های راه آهن اینچه برون در محور کوریدور شمال- جنوب و شرق برگزار شد، اظهار کرد: منطقه اینچه برون یک منطقه مهم و استراتژیک و دروازه کشور چین است.

صفوی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ پیگیر حل مشکلات مسیر ریلی اینچه برون  هستیم اما همچنان برخی از مشکلات حل نشده باقی مانده است، افزود: کشور چین بیشتر متمایل به استفاد از محور سرخس بود اما در سفر هفته گذشته به چین به سختی و با تعاملات توانستیم آن ها را قانع کنیم که بهترین مسیر برای ترانزیت و تردد مسیر اینچه برون است.

وی تصریح کرد: چینی ها به شدت خواهان ارتباط گیری و تردد کالا از اینچه برون هستند اما فراهم نبودن شرایط باعث شده بود از محور سرخس استقبال کنند.

صفوی توجیه اقتصادی بالا، زمان بندی کوتاه تر انتقال کالا و امکان صادرات به قزاقستان را از ویژگی های را آهن اینچه برون دانست و اضافه کرد: شرایط سوخت ارزان موجب شده استفاده از را آهن اینچه برون برای تجار صرفه اقتصادی بالایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگر امکانات و تجهیزات لازم را برای بازرگانان و بخش خصوصی فراهم می کنند و باید این حمایت ها در کشور ما نیز وجود داشته باشد تا شاهد رشد صادرات در منطقه اینچه برون باشیم، گفت: سرمایه همانند جریان آب مسیر خود را پیدا می کند به شرط آنکه مسئولان موانع را از سر راه سرمایه گذاران بردارند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: وجود منطقه اینچه برون برای گلستان و کشور یک منطقه استراتژیک است که می تواند بهره وری بالایی برای کشور و استان داشته باشد.

صفوی با اشاره به اینکه امکان جابه جایی ۵۰ تا ۱۰۰ واگن کالا از طریق راه آهن اینچه برون برای  تجار فراهم است، تصریح کرد: هر ۵۰ واگن به اندازه یک کشتی کالا جابه جا می کند با این تفاوت که جابه جایی از طریق مسیر ریلی مطمئن تر، ارزان تر ودر زمان کوتاه تری اتفاق می افتد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.