بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

راه آهن ایران - ترکمنستان – قزاقستان منافع ملی را با دنیا گره می زند

راه آهن ایران - ترکمنستان – قزاقستان منافع ملی را با دنیا گره می زند
|

تین نیوز | وزیر راه وشهرسازی با مهم خواندن راه آهن ایران- ترکمنستان- قزاقستان، گفت: با بهره برداری از این خط آهن، منافع ملی ایران با منافع مردم دنیا گره می خورد و امنیت و تجارت درازمدت در کشور ایجاد می شود.

به گزارش تین نیوز از اداره روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان گلستان، عباس آخوندی كه همزمان با ریاست جمهوری و هیئت دولت به گلستان سفر كرده، سه شنبه شب در مصاحبه با خبرنگاران در گرگان اظهارکرد: ایران موقعیت ویژه ای دارد و کریدور شرق دریای خزر کم اهمیت تر از کریدور شمال – جنوب نیست زیرا که می تواند هم در جهت جنوب - شمال و شرق به غرب کشور عمل کند و هم از چین به قزاقستان و ترکمنستان و پس از دور زدن دریای خزر به سمت ترکیه و اروپا برود.

وی با اشاره به اینکه سالانه حمل و نقل گسترده ای بین آسیا و اروپا صورت می گیرد، افزود: میزان انتقال کالا از چین به اروپا در سال 350 میلیون تن است که این مقدار علاوه بر بارهایی است که از قزاقستان و ترکمنستان، تولید و به سمت غرب یا شرق کشور و دنیا منتقل می شود.

به گفته وی، در هر صورت هر چه ارتباطات اقتصادی و منافع مشترک ما با جهان افزایش یابد، امنیت اقتصادی بیشتری پیدا می کنیم و کریدور شرق و غرب کشور از جهت تجارت و امنیت ملی و جهانی حائز اهمیت زیادی است.

آخوندی اضافه كرد: نکته مهم در توسعه خطوط ریلی، پایداری و قابل رقابت بودن آنها از نظر اقتصادی با دنیاست تا دچار فرسودگی و خروج از بازار رقابت اقتصادی نشویم.

وی ادامه داد: به همین منظور و برای پایداری و رقابتی بودن این راه آهن، ایستگاه بزرگی در کنار مرز ترکمنستان ایجاد شده تا پایانه ها و امکانات لجستیکی سیلوها، انبارها و اقدامات بزرگ برای عبور کالاها از ریل فراهم شود و به عبارتی، اندازه کیک اقتصادی را بزرگتر کند تا عوایدش برای کشور بیشتر باشد.

وی، سرعت، قیمت و امنیت را، مهم ترین ویژگی خطوط ریلی دانست و افزود: علاوه بر تامین زیرساخت های حمل و نقل در این بخش، به ابزارها و سیستم های مقررات و روابط تجاری پایدار نیاز داریم تا شرکت های بزرگ تجاری توان رقابت را با دنیا داشته باشند.

به گفته آخوندی، آنچه که می تواند دنیای مدرن را از پیش مدرن متفاوت کند، حمل و نقل سریع در بخش های جاده ای، ریلی، هوایی و زمینی است که فراهم شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شرکت کننده در افتتاحیه راه آهن پاسخ

    توصیف جناب وزیر از ایستگاه اینچه برون با واقعیت که من دیدم فاصله دارد. در ایستگاه اینچه بون فقط ساختمان مسافری و اداری بزرگی ساخته شده و خبری از انبارها و امکانات لجستیکی و خطوط ریلی فراوان نبود.