بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

تاریخ ماموریت تاریخی اسپیس ایکس مشخص شد

تاریخ ماموریت پولاریس داون، اولین ماموریت تجاری فضایی همراه با پیاده روی فضایی اعلام شده است و جرد آیزاکمن(Jared Isaacman) میلیاردر بار دیگر به فضا می رود.

تاریخ ماموریت تاریخی اسپیس ایکس مشخص شد
تین نیوز

تاریخ ماموریت پولاریس داون، اولین ماموریت تجاری فضایی همراه با پیاده روی فضایی اعلام شده است و جرد آیزاکمن(Jared Isaacman) میلیاردر بار دیگر به فضا می رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان پروژه در بیانیه ای کوتاه، اعلام کردند که ماموریت پولاریس داون(Polaris Dawn)، بخشی از یک برنامه خصوصی پرواز فضایی سرنشین دار است که توسط میلیاردر جرد ایزاکمن تامین مالی می شود و در روز ۳۱ ژوئیه(۱۰ مرداد) پرتاب خواهد شد. کپسول دراگون پولاریس داون و موشک فالکون ۹ در این سفر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مسافران قصد دارند اولین پیاده روی فضایی خصوصی را با لباس های فضایی سفارشی اسپیس ایکس که برای این تلاش ساخته شده است، همراه با مجموعه ای از آزمایش ها انجام دهند. مدار پولاریس داون در حدود ۴۳۵ مایل(۷۰۰ کیلومتر) بالاتر از زمین خواهد بود، که بیشترین ارتفاع پرواز سرنشین های انسانی از زمان ماموریت های ماه آپولو در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ است. برای مقایسه باید گفت ایستگاه فضایی بین المللی در حدود ۲۵۰ مایل(۴۰۰ کیلومتر) بالاتر از زمین در مدار قرار دارد.

پولاریس داون اولین مورد از سه ماموریت برنامه پولاریس خواهد بود که همگی توسط آیزاکمن تامین مالی می شوند.

به غیر از آیزاکمن، این ماموریت شامل ستوان بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده(USAF) نیز می شود. سرهنگ اسکات «کید» پوتیت به عنوان خلبان و متخصص ماموریت سارا گیلیس و آنا منون، هر دو به عنوان مهندس عملیات اسپیس ایکس در این ماموریت شرکت خواهند داشت.

به گفته نمایندگان پروژه، پیچیدگی این ماموریت، مستلزم تاخیر در توسعه آن نسبت به هدف اولیه پرتاب در اواخر سال ۲۰۲۲ بود. آخرین تاخیر عمده در ماه فوریه سال ۲۰۲۴ انجام شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.