بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ تقدیر کشاورزیان از فعالیت های بندری و دریایی بندرانزلی

◄ تقدیر کشاورزیان از فعالیت های بندری و دریایی بندرانزلی

تین نیوز | معاون وزیرراه و شهرسازی از فعالیت های بندری و دریایی در بندر انزلی بازدید و فعالیت ها، سرمایه گذاری ها و تحولات مربوط به این بندر را تحسین کرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، داود کشاورزیان در این بازدید اظهار داشت: با بازدیدی که از محوطه ها و طرح توسعه بندرانزلی داشتیم و توضیحاتی که مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ارائه کرد، مشخص است که کارهای بزرگی در بندرانزلی انجام شده که جای تقدیر دارد.

همچنین مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این دیدار با بیان تاریخچه ای از فعالیت های دریایی و بندری در بندرانزلی، سرمایه گذاری صورت گرفته و طرح توسعه بندرانزلی را برای هیئت بازدید کننده تشریح کرد.
 
کوهساری ضمن بیان مطالب فوق افزود: از سال 1278 تا 1291 حدود 900 متر موج شکن در بندرانزلی ساخته شد، در سال 1372 که آب دریا پیشروی کرد و چهار پست اسکله موجود هم فاقد کارایی لازم شده بود، مجبور شدیم در سال 1388 تمام اسکله ها را از اسکله یک تا اسکله 10 نوسازی و 1700 متر اسکله بسازیم و با داشتن 10 پست اسکله، 12 فروند کشتی را به خاطر متغیر بودن سایز کشتی ها در بندرانزلی پهلو دادیم.

وی افزود: محوطه های بندرانزلی حدود 15 هکتار بود که در ادامه آن را به 25 هکتار افزایش داریم و با اجرای طرح توسعه اراضی و محوطه های ما به 115 هکتار رسید.
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در خصوص ساخت موج شکن های جدید نیز گفت: بندرانزلی تحت تاثیر موج های شدید 3 الی 4 ماه در سال عملأ تعطیل می شد و به همین منظور ساخت موج شکن های جدید در قسمت غربی به طول 1750 متر که در عمق 10 متری است. 

وی گفت: موج شکن شرقی نیز به طول 1300 متر را احداث کردیم و با احداث موج شکن های جدید ضمن کاهش چمشگیر رسوب در حوضچه بندرانزلی، ایمنی آن را نیز تضمین کردیم؛ به طوری که طوفان و موج های شدید هیچ تاثیری در پهلوگیری کشتی ها به اسکله ها ندارد و در شرایط بد جوی نیز می توان کشتی وارد بندر کرد. همچنین در حوضچه جدید می توان کشتی های تجاری 12000 هزا تنی و سوختی 20000 هزار تنی را ورود و پهلو داد. در همین رابطه، 52 هکتار از دریا را نیز استحصال کردیم تا از زمین های آن جهت بار انداز استفاده کنیم.
 
کوهساری در خصوص مرکز ساخت و تعمیرات کشتی نیز گفت: با چند سرمایه گذار و اخیرا با یک سرمایه گذار ایتالیایی وارد مذاکره شده ایم تا حدود 80 میلیون دلار جهت ساخت این مجموعه سرمایه گذاری نماید.
 
وی همچنین از رشد ورود کشتی ها و تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل در بندر انزلی خبر داد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در پایان توضیحاتی در خصوص بنادر آستارا، چمخاله، کیاشهر نیز برای هیات بازدید کننده ارائه کرد.
 
شایان ذکر است معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و هیات همراه از محوطه ها، سیلوهای جدیددر دست ساخت، انبارهای جدید و موج شکن های جدید نیز بازدید کردند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.