بازدید سایت : ۳۳۳۴۸

ظرفیت خطوط ریلی یزد تکمیل است

مدیر کل راه آهن یزد با اشاره به تکمیل ظرفیت خطوط ریلی استان و ابراز امیدواری در مورد افزایش دو برابری این ظرفیت تا پایان سال، مهمترین دستور کار راه‌‏‏آهن یزد در حوزه مسافربری را ارتقای کیفیت خدمات رفاهی به مسافران ذکر کرد .

ظرفیت خطوط ریلی یزد تکمیل است
تین نیوز |

مدیر کل راه آهن یزد با اشاره به تکمیل ظرفیت خطوط ریلی استان و ابراز امیدواری در مورد افزایش دو برابری این ظرفیت تا پایان سال، مهمترین دستور کار راه‌‏‏آهن یزد در حوزه مسافربری را ارتقای کیفیت خدمات رفاهی به مسافران ذکر کرد .

«سید مصطفی داوودی» در گفت‌ وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امسال از مهمترین اقدامات اداره کل راه ‎‎ آهن استان به جای افزایش ظرفیت ناوگان مسافری ریلی، افزایش کیفیت خدمات و ارتقای آن به ویژه جلوگیری از تاخیرهاست .

وی با اشاره به بهسازی قطارهای ترانست، گفت: در حال حاضر روزانه دو قطار ترانست در مسیر یزد - تهران تردد دارد و خوشبختانه یک مورد که به دلیل مشکل جزئی 1.5 ساعت تاخیر داشت، در سه ماهه ابتدای سال هیچ موردی تاخیر در این نوع قطار نداشته ‎‎ ایم .

داوودی با اشاره به سیر روزانه یک قطار خواب به مقصد تهران، اظهار کرد: در رابطه با قطارهای مسافری در دو مرحله توانستیم قطارهای خراب و با قدمت 40 ساله ‎‎ ی استان را جایگزین کنیم به نحوی که الان به روزترین واگن‏‏های مسافری را در استان داریم .

وی عنوان کرد: هم اکنون به صورت یک در میان قطارهای خواب چهار تخته که دارای امکانات خوبی همچون امکانات صوتی و تصویری است، در مسیر یزد - تهران تردد دارند .

مدیر کل راه آهن یزد با بیان این که به لحاظ کمیت و افزایش ظرفیت، شبکه ریلی استان از کمبود خط رنج می‏‏برد، ابراز امیدواری کرد که با بهره ‎‎ برداری از خط دوم ریلی استان در فاز اول 25 درصد و در فاز بعدی بعد از انجام اقدامات سیگنالیی این خط 50 درصد افزایش ظرفیت و با مکانیزه شدن آن ظرفیت خطوط استان به دو برابر افزایش خواهد یافت .

به گفته وی، در حال حاضر روزانه حدود 130 رام قطار از خطوط ریلی استان تردد دارد و امکان اضافه کردن قطار وجود ندارد به همین دلیل نیز به سرعت در حال تکمیل طرح دو خطه کردن مسیر بافق - زرین ‎‎ شهر اصفهان هستیم که امیدواریم براساس برنامه‏‏ریزی تا پایان سال و در صورت تامین اعتبار و امکانات شاهد بهره‏‏برداری آن تا پایان سال باشیم .

داوودی با بیان این که ضریب قطارهای مسافربری یزد 100 درصد و تکمیل است، یادآور شد: از مجموع رام ‎‎ هایی که به صورت روزانه در شبکه ریلی یزد تردد دارند، 32 رام مسافربری و مابقی باربری یا مسافربری عبوری هستند که در قطارهای عبوری نیز سهمیه حمل مسافر یزد با نرخ مسیر تا مقصد مورد نظر را داریم .

  وی در مورد افزایش امکانات رفاهی ایستگاه‏‏های راه ‎ آهن داخل استان، گفت: علاوه بر افزودن غرفه ‎‎ های امکانات رفاهی در ایستگاه مرکزی یزد، ایجاد مسجد در ایستگاه ‎‎ های اردکان و زرین، ایجاد سکوی دوم در ایستگاه اردکان برای تردد بیشتر قطارها و تجهیز تمام ایستگاه ‎‎ های مسافربری استان به آسانسور برای تسهیل تردد معلولان، انجام داده ‎‎ ایم .

این مسئول همچنین از در حال پیگیری کردن طرح مسقف کردن سکوهای یک و دو ایستگاه یزد با اعتبار پیش ‎‎ بینی شده 60 میلیارد تومان از طریق پیشرفته‏‏ترین تکنولوژی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان تابستان به طور کامل مورد بهره ‎‎ برداری قرار گیرد .

وی گلایه از تاخیرهای شبکه ریلی را نشان از انتظار بالای مردم یزد از راه ‎‎ آهن دانست و از این که مردم از راه‏‏اهن انتظار تاخیر ندارند و راه ‎‎ آهن یزد توانسته توقع مردم از خود را تا این اندازه افزایش دهد، ابراز خرسندی کرد .

داوودی در پایان با بیان این که عمده تاخیرهای پیش آمده ناشی از شلوغی خطوط ریلی بوده است، در مورد کاهش تاخیرها نیز گفت: خوشبختانه به رغم تردد بالا در سبکه ریلی استان، در سال گذشته میانگین تاخیرها در محدوده ریلی استان جمعاً 25 دقیقه بوده که براساس آخرین آمارهای سال جاری به 11 دقیقه کاهش یافته است و امیدواریم امسال به رقم زیر 10 دقیقه برسیم .

 

منبع: خبرگزاری ایسنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.