کاسه صبر مسافران هوایی یزد لبریز شد
در حالی شاهد افزایش چشمگیر نرخ بلیط هواپیما در کشور و به تبع آن یزد هستیم که تاخیر پروازها کاسهی صبر مردم و مسافران را لبریز کرده و از وضعیت موجود گلایهمند هستند.
در حالی شاهد افزایش چشمگیر نرخ بلیط هواپیما در کشور و به تبع آن یزد هستیم که تاخیر پروازها کاسهی صبر مردم و مسافران را لبریز کرده و از وضعیت موجود گلایهمند هستند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بعد از گرانی نرخ بلیط هواپیما و تاثیر مستقیم آن بر پروازها نه تنها بر کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی افزوده نشد بلکه زمان به عنوان مهمترین بخش از زندگی افراد توسط این سیستم هدر میرود آنچه امروز به مسئله گرانی بلیط هواپیما افزوده شده، تاخیرهای عجیب و غریب پروازهاست که بعضا از یک ساعت نیز فراتر رفته است.
توجیهاتی مانند نقص فنی و نبود هواپیما از سوی این سیستم بارها به گلایه مسافران خاتمه داده است، هر چند بعضاً خسارتهای مالی مانند از دست رفتن ساعت جلسات و قرارهای مهم کاری از سوی برخی از مسافران نیز مطرح میشود.
«ابوالقاسم میرزایی» سرپرست تیم والیبال یزد در گفتوگو با خبرنگار ایسنا ضمن گلایه از تاخیرهای چند ساعته پروازهای یزد به تهران، میگوید: متاسفانه نه تنها شاهد تاخیرهای چند ساعته پروازها هستیم بلکه از قبل نیز هیچ اطلاعی داده نشده و ما باید در فضای شلوغ فرودگاه با وجود شیوع کرونا منتظر بمانیم.
وی با بیان این که تاخیر پروازها توهین به مسافران است، عنوان میکند: این توهین نه تنها باعث تهدید سلامت من و ورزشکارانم شده بلکه چندین بار ما را از تمرینهایمان باز داشته است.
این فعال ورزشی با بیان این که هزینههایی سرسامآور قیمت بلیط هواپیما در مقابل این قبیل رفتارها غیرقابل چشم پوشی است، خواستار رسیدگی جدی مسئولان به این مسئله شد.
البته مشکل تاخیر پروازها تنها گلایهی ورزشکاران و تیمهای ورزشی نیست بلکه بخشهای دیگر مانند فعالان اقتصادی و صنعتی که ترددهای مکرری خصوصاً به مقصد پایتخت دارند، از این موضوع ناخرسند هستند ولی هیچ واکنشی از سوی مسئولان مربوطه دیده نمیشود.
«محمدمهدی رجاییفرد» نائب رییس دفاتر خدمات مسافرتی یزد هم در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با تاخیر پرواز هواپیماها، بیان میکند: این مسئله در یک ماه گذشته باعث ناراحتی بیش از حد مسافران شده و این در حالیست که بلیط هواپیما با قیمتهای گزافی عرضه میشود ولی متاسفانه برخی شرکتهای هوایی فقط به فکر فروش هستند و حتی زحمت اعلام تاخیر به مسافران را حتی در قالب پیامک نمیبینند و اکثراً مسافران در فرودگاه متوجه تاخیر یا حتی ابطال پروازشان میشوند.
وی در ادامه با بیان این که از ابتدای تیرماه سال ۹۸ با افزایش غیر مجاز نرخ بلیط هواپیما مواجه هستیم، میگوید: وزیر راه و دولت نیز این امر را غیرکارشناسی خواندند اما با این وجود، همچنان شاهد عرضه بلیط با قیمتهای بالا هستیم و راهکاری برای آن نیز از سوی دولتمردان اندیشیده نشده است.
این فعال گردشگری با تاکید بر این که رشد نرخ بلیط هواپیما به بهانه افزایش نرخ دلار و دستور ستاد ملی کرونا مبنی بر ظرفیت ۶۰ درصدی حضور مسافران در هواپیماها تداوم یافت، تصریح میکند: به تبع افزایش نرخ بلیط هواپیماها، نرخ قطارها نیز در حال افزایش است به گونهای که طی دفعات مختلف ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش نرخ بلیط قطار را داشتیم.
رجاییفرد با اشاره به این که پس از اعتراضاتی مبنی بر گرانی بلیط، نرخ سقفی برای بلیطها پیشنهاد شد، میگوید: نرخ سقف حتی پس از بهتر شدن وضعیت کرونا همچنان ثابت ماند و هیچگونه نرخ کفی لحاظ نشد و صرفاً عرضه بلیطها براساس نرخ سقف دنبال میشود در حالی که دولت باید این کمبود مسافر را با سوبسید به شرکتهای هوایی جبران میکرد تا اینکه مردم مجبور نباشند جبران هزینه صندلیهای خالی را خودشان پرداخت کند.
نائب رییس دفاتر خدمات مسافرتی یزد از کاهش ظرفیت مسافران حمل و نقل هوایی کشور خبر میدهد و میگوید: دفاتر خدمات مسافرتی علاوه بر مشکلات نامبرده، با کاهش فروش و تعدیل نیروی انسانی و مشکلات متعدد دیگری نیز در شرایط کنونی مواجه هستند که دولت باید در خصوص بیمه تامین اجتماعی و امهال وامها به دفاتر مسافرتی کمک کند.
البته در نشستهای متعددی که فعالان گردشگری با رئیس و دبیر فراکسیون گردشگری داشتند، این مسئله مورد تاکید قرار گرفت و نمایندگان استان در مجلس قول پیگیری آن را دادند.