بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

روایت وعده‌ای بر زمین مانده؛ جاده ابرکوه مهردشت به کجا رسید؟

جاده ابرکوه مهردشت به دلیل تک بانده بودن و حجم سنگین تردد، قربانی های زیادی می گیرد و علی رغم داشتن مصوبه استانداری مبنی بر تکمیل این پروژه تا پایان سال 1401، هنوز این مهم عملیاتی نشده و وعده های مسؤولان بر زمین مانده است.

روایت وعده‌ای بر زمین مانده؛ جاده ابرکوه مهردشت به کجا رسید؟
تین نیوز |

جاده ابرکوه مهردشت به دلیل تک بانده بودن و حجم سنگین تردد، قربانی های زیادی می گیرد و علی رغم داشتن مصوبه استانداری مبنی بر تکمیل این پروژه تا پایان سال 1401، هنوز این مهم عملیاتی نشده و وعده های مسؤولان بر زمین مانده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس ، جاده ابرکوه مهردشت یکی از محورهای پرتردد و درعین حال غیر استاندارد است که مسیر تردد بیش از ۱۶ هزار نفر از اهالی بخش بهمن بوده و پس از افتتاح جاده مروست بار ترافیکی این جاده با حضور خودروهای سنگین و کامیون ها بسیار افزایش یافته و قرار است به زودی مسیر یزد شیراز نیز از این جاده بگذرد.

حجم تصادفات بسیار بالا در این جاده به دلیل تک بانده بودن و کشته شدن بیش از ۳۰ نفر و معلول و مجروح شدن تعداد زیادی از افراد در زمانی کمتر از یک سال و نیم، صبر مردم بخش بهمن را لبریز کرده است.

مصوبه ای که اجرایی نشد

یکی از اهالی بخش بهمن  اظهار کرد: تاکنون چندین بار برای این محور بودجه تصویب شده است اما کار به کندی پیش رفته و با اینکه از سال ۹۸ این طرح کد گرفته و سال قبل هم از مصوبات سفر استاندار بودجه اختصاص داده شده است؛ اما متأسفانه پیشرفتی نداشته و همچنان این جاده خطرناک از مردم منطقه قربانی می گیرد؛ این کم کاری با جان مردم بازی می کند.

محسن توحیدی خواه افزود: این محور با وجود نقاط غیراستاندارد و ناهمواری هایی که دارد یکی از محورهای خطرناک است و با توجه به این که تکمیل و ساماندهی آن از مصوبات سفر استاندار و نماینده مجلس است متأسفانه هیچ پیشرفت جدی نداشته است.

وعده های نافرجام به مردم مهردشت

شهروند مهردشتی وعده مسئولان مربوطه را یادآوری کرد و گفت: مدیرکل راهداری استان در جمع مردم مهردشت ابراز کرد که اگر از آسمان سنگ هم ببارد روز دوشنبه (۸ اسفند) کار را آغاز و در روز پنج شنبه ۱۱ اسفندماه، فاز اول (از سه فاز مشخص شده) را تکمیل و تحویل می دهد که باز هم این وعده همچون وعده های قبلی علی رغم پیگیری های مکرر، محقق نشد.

توحیدی خواه یادآور شد: تاکنون پیگیری های زیادی از طرف مردم، اعضای شورای شهر مهردشت، امام جمعه بخش بهمن و سایر مسئولین انجام شده و اخیراً نیز از طریق مجمع مطالبه گران شهرستان دست یاری به سوی دادستان شهرستان دراز کرده و مکاتبه ای انجام شده، وی نیز قول پیگیری موضوع را داد.

وی تأکید کرد: واقعاً جای سؤال است که بعد از چند سال یک محور ۹ کیلومتری نباید تکمیل شود که دیگر شاهد از دست رفتن جان مردم نباشیم؟ این مسیر این قدر طولانی بود که نیاز به تقسیم به سه فاز داشت که عملاً هیچ کدام هم عملیاتی نشد؟

این شهروند مهردشتی سخنانش را اینگونه به پایان رساند: این ها فقط ضعف مسئولان را نشان می دهد که امید است حداقل به خاطر خانواده های عزادار که عزیزانشان را در این محور از دست داده اند، به خود آیند تا شاید در آینده شاهد این گونه اتفاقات تلخ نباشیم که مادری در یک شب به عزای کودکان و همسرش بنشیند.

دوبانده شدن محور ابرکوه  مهردشت وظیفه راهداری نیست

محمد رستگاری، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ پروژه اصلاح تقاطع روستاهای اسدآباد حسین آباد واقع در محور ابرکوه مهردشت توسط راهداری بر اساس اعتبار اولیه یک و نیم میلیارد تومانی و صرفاً به منظور اصلاح محدوده حادثه خیز، کلید خورد و نه امر دیگری.

وی با بیان این که تکمیل قسمت ابتدایی و انتهایی این محور نیز بر عهده شهرداری های ابرکوه و مهردشت است، افزود: در سه سال گذشته هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان (پنج میلیارد تومان اعتبارت ملی و مابقی استانی) اعتبار برای این دو پروژه هزینه شده و در حال حاضر اصلاح هندسی اولیه تقاطع صورت گرفته است و در حقیقت باند دوم در این محدوده حدود دو نیم کیلومتری ساخته شده است.

رستگاری تأکید کرد: ساخت باند دوم محور ابرکوه مهردشت وظیفه راهداری نیست و این پروژه جهت اصلاح تقاطع ها و دسترسی های اسدآباد حسین آباد برای ما تعریف شده بود. ضمن اینکه پس از سفر استاندار یزد به شهرستان ابرکوه و تصویب اجرای باند دوم، جلسه ای استانی با حضور مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل و این مجموعه نیز اذعان داشت که اجرای باند دوم نیازمند اخذ ماده ۲۳ از وزارت خانه بوده و به حوزه راه و شهرسازی منتقل می شود.

مدیرکل راهداری استان یزد با اشاره به این که مجموعه راه و شهرسازی نیز در حال پیگیری جهت اخذ ماده ۲۳ است، تصریح کرد: دو بانده شدن محور ابرکوه مهردشت که در چشم اندازه ۱۰ ساله آینده به یکی از شریان های مهم مواصلاتی تبدیل خواهد شد، حائز اهمیت بوده و در صورت تزریق اعتبارات ملی محقق خواهد شد.

رستگاری خاطرنشان کرد: در آخرین حادثه جاده ابرکوه مهردشت که منجر به فوت سه نفر از اعضای یک خانواده شد، قصور راننده و انحراف به چپ محرز بوده و نوع تصادف ارتباط چندانی با حوزه راه ندارد! اما بر حسب وظیفه و تعهد ما پس از وقوع حادثه در میان مردم بخش بهمن حضور یافته و قول مساعد جهت تکمیل تقاطع را دادیم که متأسفانه به دلایل مشکلات پیش آمده بین پیمانکار و کارخانه آسفالت کمی تأخیر ایجاد و نهایتاً تا پایان سال ۱۴۰۱ آسفالت انجام شد.

در نهایت بعد از گذشت بیش از چهار سال هنوز جاده ابرکوه- مهردشت که به جاده مرگ معروف شده، ساماندهی نشده و وعده مسئولان برای دوبانده کردن آن روی زمین مانده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.