بازدید سایت : ۲۳۱۲۸

کنترل سلامت فنی اتوبوس حامل زائران بر عهده شرکت اعزام کننده است

مدیر دفتر ترانزیت بین المللی سازمان راهداری گفت: کنترل سلامت فنی اتوبوس بر عهده شرکت اعزام کننده مبداء سفر است.

کنترل سلامت فنی اتوبوس حامل زائران بر عهده شرکت اعزام کننده است
تین نیوز

براساس اعلام  پلیس راهور فراجا ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه ۳۰ مردادماه در محور دهشیر به تفت در استان یزد یک اتوبوس حامل زائران پاکستانی واژگون شد که  در جریان آن ۲۸ نفر از سرنشینان اتوبوس جانشان را از دست داده و ۲۳ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بنابر اعلام پلیس راهور علت اصلی واژگونی این اتوبوس نقص فنی در سیستم ترمز و شیب زیاد محور  بوده است.

جواد هدایت - مدیر دفتر ترانزیت بین المللی سازمان راهداری در تشریح این حادثه گفت: اتوبوس با ملیت پاکستانی و سال ساخت ۲۰۱۹ با ۴۹ سرنشین زوار پاکستانی به همراه راننده و کمک راننده که از مرز ریمدان وارد و به مصدق مرز چذابه طی طریق می کرد در استان یزد دچار سانحه شد و ۲۸ نفر از سرنشینان آن درجا فوت کردند.

وی افزود: این اتوبوس ۲۸ مرداد ساعت ۱۰ شب از مرز ریمدان واقع در جنوبی ترین نقطه مرزی ایران و پاکستان وارد کشور شد و قرار بود با عبور از مسیر ریمدان، نیکشهر، بم، کرمان، بردسیر، نی ریز، شیراز، بهبهان و اهواز به مرز چذابه برود به دلایل نامعلومی پس از رسیدن به کرمان از مسیر تعیین شده خارج شده و پس از ورود به استان یزد در جاده نیمه کوهستانی دهشیر به أبرکوه دچار واژگونی می شود.

مدیر کل دفتر ترانزیت بین المللی سازمان راهداری تصریح کرد: بنابر اظهارات سرنشینان اتوبوس راننده در طول مسیر متوجه نقص فنی در عملکرد سیستم ترمز اتوبوس می شود و حتی نسبت به خریداری لنت ترمز اقدام می کند تا در تعمیرگاه آنها را تعویض کند که ظاهرا به دلیل ترمزها پیاپی در جاده شیب دار ترمز اتوبوس از عملکرد ساقط می شود.

وی همچنین عنوان کرد: پس از وقوع حادثه پلیس راه واداره کل راهداری استان در محل حضور داشتند و تیم کارشناسی تصادفات سازمان راهداری نیز اعزام شدند و به محض جمع آوری و جمع بندی اطلاعات، اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

هدایتی در پاسخ به این سوال که آیا سلامت اتوبوس های حامل زائران در کشور تایید می شود یا خیر گفت: اتوبوس های خارجی تحت صحابت یک شرکت مسافربری خارجی وارد کشور می شوند که با یک شرکت ایرانی داخلی قرارداد منعقد کرده باشند. علاوه بر این کنترل سلامت فنی اتوبوس نیز بر عهده شرکت اعزام کننده مبداء سفر است.

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نیز طبق قانون نسبت به صدور پروانه تردد اقدام می کنند که سامانه مربوطه مسیر مجاز تردد را تعیین و درج می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.